Gå til innhold

Vil flytte til Oslo, men hvor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har veldig lyst til å flytte til Oslo, men er så mange steder å velge mellom. Tenker litt på blindern, nordstrand og smestad. Tips?:)

Anonymkode: 4a0c8...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er viktigst?  Trygghet, sentralt, stille, naturområder, billig?

Anonymkode: 0674d...b01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tre ganske ulike områder, da. Bortsett fra pris... Hva er dere ute etter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frogner, Aker Brygge og Tjuvholmen. Evt. Vinderen og Majorstuen. 

Anonymkode: 29de8...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt hva dere ser etter. Studerer dere, eller jobber? Ser dere for dere å kjøpe eller leie? Barn? Hund/katt? Liker dere å ha nærhet til alt, eller nærhet til marka? Blokk/hus/rekkehus/kjedet bolig? Kort pendlerdistanse, eller er ikke reisevei så viktig?

Anonymkode: 8032c...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff
Den 12.6.2016 at 23.20, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har veldig lyst til å flytte til Oslo, men er så mange steder å velge mellom. Tenker litt på blindern, nordstrand og smestad. Tips?:)

Anonymkode: 4a0c8...ea7

Hvis jeg var rik så skulle jeg gjerne flyttet til Nordstrand, vakkert!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først høre hva budsjettet deres er. Så kan vi anbefale steder dere har råd til. 

Anonymkode: 14891...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Steve Rogers skrev:

Hvis jeg var rik så skulle jeg gjerne flyttet til Nordstrand, vakkert!!! 

Har vært på visninger der og det er så trangt mellom husene. Pluss at det er på feil side av byen. 

Anonymkode: 14891...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Det kommer helt på hva dere ønsker, og hva dere kan betale. Vil dere ha hus med hage og familievennlig strøk, eller vil dere ha det mer "hipt", eller kanskje dere vil menge dere med fiffen? Det er mange fine og bra steder for alle, og alle kan finne sin plass i Oslo, men du si hva du ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på visninger der og det er så trangt mellom husene. Pluss at det er på feil side av byen. 

Anonymkode: 14891...4af

Nordstrand er nydelig og helt perfekt

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. juni 2016 at 23.20, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har veldig lyst til å flytte til Oslo, men er så mange steder å velge mellom. Tenker litt på blindern, nordstrand og smestad. Tips?:)

Anonymkode: 4a0c8...ea7

Vi bor ved Østensjø og trivdes fra dag en! Bøler, Ulsrud, Abildsø, Oppsal, Godlia...

Østensjøvannet, Østmarka, 17 min med t-bane til sentrum...

Anonymkode: 5b26a...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjotteri

Er dere et yngre par(altså under 35 uten barn) er sjansen ganske høy for at dere trives på Sagene,Torshov(øvre og nedre),Bjølsen,Grünerløkka, Kampen, Lindern, St.hanshaugen, Ila og omegn.

Jeg skjønner ikke hvorfor du nevner Blindern som et vanlig boområde, og hvertfall ikke Nordstrand og Smestad om dere ikke er voksne med et lass penger.

Bøler, Østensjø og de andre bydelene utenfor ring 3 er sånt jeg vurderer som er 35, har barn og vil bort fra bylivet. 

Majorstua har ikke noe særlig sjel, men jeg synes forsåvidt noen av områdene mot Vestkanttorget og omegn er fine. Men igjen: du skal ha et lass penger de færreste innflyttere har klart å skaffe seg.

Endret av Fjotteri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.6.2016 at 21.14, Fjotteri skrev:

Er dere et yngre par(altså under 35 uten barn) er sjansen ganske høy for at dere trives på Sagene,Torshov(øvre og nedre),Bjølsen,Grünerløkka, Kampen, Lindern, St.hanshaugen, Ila og omegn.

Jeg skjønner ikke hvorfor du nevner Blindern som et vanlig boområde, og hvertfall ikke Nordstrand og Smestad om dere ikke er voksne med et lass penger.

Bøler, Østensjø og de andre bydelene utenfor ring 3 er sånt jeg vurderer som er 35, har barn og vil bort fra bylivet. 

Majorstua har ikke noe særlig sjel, men jeg synes forsåvidt noen av områdene mot Vestkanttorget og omegn er fine. Men igjen: du skal ha et lass penger de færreste innflyttere har klart å skaffe seg.

Vi er 29 og 34, jeg venter mitt første barn. Vi har et budsjett på 10,5 millioner. Jeg har da hørt om folk med mindre penger enn oss som bor på feks Blindern. Man må da vel ikke ha 30 mill på bok for å flytte på slike steder..

Anonymkode: 4a0c8...ea7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 29 og 34, jeg venter mitt første barn. Vi har et budsjett på 10,5 millioner. Jeg har da hørt om folk med mindre penger enn oss som bor på feks Blindern. Man må da vel ikke ha 30 mill på bok for å flytte på slike steder..

Anonymkode: 4a0c8...ea7

Eh. 10,5 mill er da et lass penger. 

Spesielt som innflytter i ung alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 29 og 34, jeg venter mitt første barn. Vi har et budsjett på 10,5 millioner.

Anonymkode: 4a0c8...ea7

ja, da er det ingen sak. Gratulere med rikdommen.

Anonymkode: ce676...d84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

Nordstrand er veldig fint område, og med det budsjettet får dere et bra hus på Nordstrand/Bekkelaget/Ekeberg/Ljan. Men Solveien kan dere glemme, da må budsjettet bort i mot dobles eller mer. Tror ikke har sett et hus i Solveien lavere enn 15 millioner og da er det flere år siden.

Sist jeg så et hus i Solveien som var til salgs(bare for noen uker siden), var en spesiell villa i Marokkansk stil til ca 30 mill. Og du får mer for pengene andre steder på Nordstrand. Men selv rekkehus på Nordstrand går for 6 mill.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Storo/Grefsen er et kjempeflott sted for både barn og voksne. Rolig villastrøk med kort avstand til både parker, kollektivtransport og butikker. Det er mange barnefamilier som bor der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juni 2016 at 19.17, AnonymBruker skrev:

Vi er 29 og 34, jeg venter mitt første barn. Vi har et budsjett på 10,5 millioner. Jeg har da hørt om folk med mindre penger enn oss som bor på feks Blindern. Man må da vel ikke ha 30 mill på bok for å flytte på slike steder..

Anonymkode: 4a0c8...ea7

Med det budsjettet, har dere råd til en rekkehus hvis dere er heldige. Må regne med at boligene i området du ønsker går langt over takst. Her hos oss (Oslo vest) går oppussingsobjekter til 1-2mill over takst. 

Du får kanskje noe billigere på Lambertseter som i meglerverden kalles Nordstrand. Personlig vil jeg anbefale å bo på vestkanten. Med den befolkningsveksten vi har nå, vil det komme flere og flere folk til Oslo som går utover kollektivtrafikken. Det blir problematisk med barnevogn som folk ikke tar hensyn til engang. Prøv deg heller frem, ta f.eks t-bane fra øst til vest på ulike tid på døgnet. Det er rene kultursafari fra øst til vest. 

Anonymkode: 14891...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...