Gå til innhold

KittenOfDoom finner drømmekroppen!


KittenOfDoom

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke gitt meg!! :ph34r:

...Men jeg har, som dere ser, gitt meg med oppdateringer hver uke med vekt og mål. Ønsker ikke å gå helt i detaljer, men jeg har slitt med en spiseforstyrrelse for mange år siden, og jeg fikk litt vonde tanker tilbake av å poste vekt på nettet... :(  I utgangspunktet skulle det være motiverende, men etter en samtale med lege så fant jeg ut at det ikke er noe for meg. Skal oppdatere med vektnedgang en gang i blandt, men ikke hver uke ;)

Ellers går det bra på treningsfronten- løpeturer hver uke og mer hverdagsaktivitet med Pokemon GO! :D 

I matveien har jeg bestemt meg for å prøve helt vanlig, norsk, basic kosthold. Faktisk. :fnise: Jeg er rett og slett drittlei av syntetiske questbars, proteinshakes, pepsi max og mager kesam. Og cottage cheese. Lavkarbo funker, men det holder ikke for meg i lengden. Så nå består kostholdet mitt av grovbrød og knekkebrød, salat, kokt skinke, egg, fisk, grønnsaker, bær, litt frukt, skyr, ost... En del kaffe, og faktisk helt vanlig sjokolade på lørdagskvelden. Etter et par uker med dette kostholdet kan jeg faktisk SE i speilet at jeg har krympet! Fikk til og med kommentar fra min mor her om dagen at jeg hadde blitt så slank :PKanskje kroppen rett og slett slapper av litt mer? :klo:

Så totalt er jeg i bedre form, både på utsiden og innsiden ;) Håper alle har hatt en flott (trenings)sommer! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjør nok lurt i å lytte til både lege og deg selv når det gjelder sånne ting, ja - klem til deg :smilyblomst: Og så utrolig bra at du har funnet en flyt med utendørsaktivitet!

Signerer det om et ordentlig kosthold; og kjempegøy å få en bekreftelse på at det faktisk fungerer, da :) Bare gi en lyd om du har noen gode middagstips på lager - synes alltid det er kjekt å kunne prøve noe nytt (evt velprøvd men litt glemt) på kjøkkenet ;) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå kjenner jeg det er på tide med en liten oppdatering i verdens tregeste treningsdagbok :P 

Sist uke gikk jeg ned 0.6kg med helt vanlig kost. Helt. Vanlig. Kost. :biggrin: Hadde jeg sagt dette til meg selv for 2, 5, eller 10 år siden så hadde jeg aldri trodd det... Jeg tenkte litt på dette over helgen, og har kommet frem til at det egentlig er litt trist. Det tok meg 10 år med "slanking" på forskjellige dietter og "livsstilsendringer" å finne tilbake til helt normal kost. Jeg har prøvd lavkarbo, høykarbo, høyprotein, psmf, lavkalori, løpemania, styrkemania, questbars og lavkarbo pasta... Og nå har jeg altså sjekket helsedirektoratet sine nettsider(!) og gjort noen enkle grep i kostholdet. Introdusert havregrøt (med banan, ikke lavkarbo proteinpulver), grovbrød med jarlsberg, 5 frukt/grønnsaker om dagen... Trent helt enkelt med noen rolige joggeturer og en helt fantastisk styrkeøkt med markløft og knebøy som jeg faktisk hadde energi til! Jeg blir nesten litt lei meg, jeg har liksom hatt null tiltro til kroppen min. Tenkt at med mindre jeg kutter ut en hel matgruppe fra kostholdet mitt og spiser proteinpulver/barer hver dag så kommer jeg ikke til å gå ned i vekt. Hvor kom dette fra? Er jeg egentlig mer lettlurt enn jeg liker å tro? Hoppet fra en mirakelkur til den neste? Uansett føles det utrolig bra å kunne spise banan med god samvittighet igjen... :fnise:

Og til @rh1, tusen takk for hyggelig svar og motivasjon! :D Mitt middagstips (eller kanskje tilbehør) som jeg akkurat har husket igjen er kålrotstappe! Så godt med hjemmelaget karbonade :P Kan sikkert brukes til andre retter også, og passer godt på høsten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...