Gå til innhold

Løfting, løping og litt av hvert!


rh1

Anbefalte innlegg


FREDAG (Glad i skiver, ja :P )

MAT

Frokost
2 skiver med salami og spinat
1 skive med hvitost og paprika
1 glass melk
3 kopper kaffe

Mellommåltid 
Mandler
1 skive med sjokade
1 kopp kaffe
Vann

Lunsj
Tacorester (1 lefse)
1 glass bris

Mellommåltid (Etter trening)
3 skiver med hvitost
2 kopper kaffe
Vann

Middag/Kvelds
Pizza (Er jo helgemat! ;) )
Bris
Vann





På trening i dag var det nesten identisk med forrige bryst-/tricepsøkt, så skriver ikke hele. Forskjellene var at jeg droppet tricep-nedpress, og økte det ene av de tre arbeidssettene på benk fra 35 kg til 37,5 kg! Klarte kun sju på dette, men prøver igjen neste gang, og da SKAL jeg ha åtte ;)  Ellers tok jeg lik vekt på de andre øvelsene. 

Tok dag 2 av yoga i morges like etter morgentur med hunden, var deilig. :)  Kjenner av og til at jeg får vondt i håndflatene, helt nederst, da. Samme følelse som man får om man lener kneet mot en hard overflate eller lignende. Så det er litt kjedelig, for sånn har det vært så lenge jeg kan huske hvis jeg feks lener meg på alle fire. Hjelper ikke så veldig godt med matte, trenger teppe for at det ikke skal være så ubehagelig. Men ellers er det jo bare gøy og avslappende, så har ikke så innmari mye å klage på at det gjør noe :fnise:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var jeg i byen og kjøpte meg en ny datamaskin - hurra! Etter å ha hatt den forrige i over syv år var det endelig på tide å bytte den ut :P Så sitter nå og skriver på min nye mac, og slapper godt av i sofakroken mens mannen tar kveldsturen med hunden. Har nettopp gjort dag 3 av yoga, synes ikke det er så verst, jeg! Har ikke gjort annen trening i dag. Blir nok en tidlig økt med mannen i morgen (Kanskje en joggetur senere på dag, hvem vet? Burde vel kanskje ta på joggeskoene en eller annen gang...:sprettoy:)
 

Her er maten fra i dag: 

LØRDAG

MAT

Frokost
2 skiver med Hvitost, spinat og paprika
2 kokte egg
Appelsinjuice
3 kopper kaffe

Mellommåltid 
2 knekkebrød med brunost
Kamillete
Vann

Lunsj
Blomkålsuppe
Bris

Mellommåltid(/liten matbit?)
Pizzarester fra gårsdagen

Middag/Kvelds 
Hamburger
Pommes frites av søtpotet

Middag/Kvelds 
Superchips med paprikasmak:tongue:
Bris
Vann

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, rh1 skrev:

I dag var jeg i byen og kjøpte meg en ny datamaskin - hurra! Etter å ha hatt den forrige i over syv år var det endelig på tide å bytte den ut :P Så sitter nå og skriver på min nye mac, og slapper godt av i sofakroken mens mannen tar kveldsturen med hunden. Har nettopp gjort dag 3 av yoga, synes ikke det er så verst, jeg! Har ikke gjort annen trening i dag. Blir nok en tidlig økt med mannen i morgen (Kanskje en joggetur senere på dag, hvem vet? Burde vel kanskje ta på joggeskoene en eller annen gang...:sprettoy:)
 

Her er maten fra i dag: 

LØRDAG

MAT

Frokost
2 skiver med Hvitost, spinat og paprika
2 kokte egg
Appelsinjuice
3 kopper kaffe

Mellommåltid 
2 knekkebrød med brunost
Kamillete
Vann

Lunsj
Blomkålsuppe
Bris

Mellommåltid(/liten matbit?)
Pizzarester fra gårsdagen

Middag/Kvelds 
Hamburger
Pommes frites av søtpotet

Middag/Kvelds 
Superchips med paprikasmak:tongue:
Bris
Vann

Grattis med ny mac!!😊👍💪🏻💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trening skrev:

Grattis med ny mac!!😊👍💪🏻💪🏻

takk for det 🙏🏻 Når den andre har blitt så treig at du ikke kan ha åpent to programmer samtidig og skifte mellom dem på mindre enn 7-8 sekunder, da begynner det å gå trått.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


SØNDAG

Føler det har vært en helt OK mat-uke. Er ikke tidenes mest oppfinnsomme, og er veldig glad i vanlig brødmat :P Det skal likevel sies at det vanligvis er litt mer "spenstige" middager osv, men vi har ikke hatt ukeshandling i sommerferien, noe som har ført til litt kjappe/enkle løsninger ;) Begynner endelig på skole i morgen! Blir utrolig deilig å komme i gang - nå er jeg lei av ferie :P Gidder nok ikke å skrive opp alle måltidene osv neste uke og videre framover, men plutselig blir det et gjensyn. Var bare litt artig for meg å se hva jeg faktisk har spist i løpet av en hel uke når jeg bare har tatt det på følelsen :) 
 

MAT

Frokost
2 skiver med Hvitost 
1 kokt egg
1 glass melk
3 kopper kaffe

Mellommåltid 
1 gulrot
Vannmelon
Vann

Lunsj
2 skiver med fårepølse
1 glass frokostjuice
 

Etter trening
1 Redbull
Vannmelon
Mandler


Middag (Ikke lenge etter)
Fiskegrateng
Potet
Gulrot
Brokkoli

Kvelds
2 ostesmørbrød
Litt salat ved siden av



 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var også på trening i dag - beinøkt :) 

Begynte med oppvarming hvor jeg og mannen stod ca 2-3 m fra hverandre, og gikk ned i knebøy mens vi kastet en medisinball til hverandre :P Så gikk vi rett på oppvarmingssett med knebøy:

Knebøy oppvarmingssett
              20 kg x 10 reps med pause
              40 kg x 8 reps (front-squats)
              60 kg x 2 reps (bare på gøy, var ikke planlagt :P )

Knebøy arbeidssett
              52,5 kg x 8 reps
              52,5 kg x 8 reps
              52,5 kg x 8 reps

Utfall i smith-maskin
              10 kg x 10 reps
              10 kg x 10 reps
              10 kg x 10 reps

Good-mornings i smith-maskin
              20 kg x 8 reps
              20 kg x 8 reps
              20 kg x 8 reps

SUPERSETT

Leg-extensions
              42 kg x 10 reps
              42 kg x 6 reps, 35 kg x 4 reps
              42 kg x 2 reps, 35 kg x 8 reps

Tåhev med kort pause på toppen (au :P
              52 kg x 10 reps
              52 kg x 10 reps
              52 kg x 10 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Åh du altså!

Grandiosa er faktisk ikke såå galt, egentlig. Altså kcal innholdet er faktisk ikke krise, men næringsmessig så er det jo så som så. Uansett, en sjelden gang så er da ikke det noe problem :jolie:

Jeg synes du er veldig flink. Nå får kroppen din nok energi som den kan bruke til treningen din. Om du har 1 eller 2 utskeielser har ingenting å si. Jeg har jo det  selv, for det om jeg lager det meste fra bunnen så blir det av og til en grandiosa her også.

Har du noen som har lært deg teknikk? Jeg kjenner kjempeforskjell etter at jeg fikk disse trenerne til å se på teknikken min, men jeg er på en måte begynt fra start igjen da (kg på vektene), men det trengs vel for å få inn teknikken, slik at jeg ikke ender opp med skader..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.8.2016 at 22.41, gjest- silje skrev:

Åh du altså!

Grandiosa er faktisk ikke såå galt, egentlig. Altså kcal innholdet er faktisk ikke krise, men næringsmessig så er det jo så som så. Uansett, en sjelden gang så er da ikke det noe problem :jolie:

Jeg synes du er veldig flink. Nå får kroppen din nok energi som den kan bruke til treningen din. Om du har 1 eller 2 utskeielser har ingenting å si. Jeg har jo det  selv, for det om jeg lager det meste fra bunnen så blir det av og til en grandiosa her også.

Har du noen som har lært deg teknikk? Jeg kjenner kjempeforskjell etter at jeg fikk disse trenerne til å se på teknikken min, men jeg er på en måte begynt fra start igjen da (kg på vektene), men det trengs vel for å få inn teknikken, slik at jeg ikke ender opp med skader..

 

Ja, jeg tenker også at det er ok å ikke ha suverent kosthold en gang i blant :P Tenkte mest på at det er en god del salt og "tomme" kalorier pga hvitt mel (så plukker jeg av paprikaen, der røyk det eneste som var direkte sunt :fnise:).

Takk for snille ord, hehe! 

Jeg prøvde meg veldig mye fram på egenhånd, så youtube-filmer og gikk på bodybuilding.com (der kan man trykke på hver enkelt øvelse og se film med beskrivelse). Så kjente jeg etter hvert hva som stemte og ikke. Feks: Kjente jeg det i nedre del av ryggen på markløft hadde jeg gjort noe feil, og fikk da mannen til å både se og filme, så så jeg på det hjemme ved siden av instruksjonsvideoer for å oppdage problemer med teknikken :) Så bra at du har fått det bedre til, da! Er nok lurt å ikke gå for høyt på vekt før man er sikker på at man har korrekt form, ja. 




-------

De siste dagene har jeg ikke vært helt i form - ble sjuk på mandag, og har kommet meg, men er ikke helt klar for en tung styrkeøkt enda. Blir yoga i dag. Så må jeg være nok oppegående til å dra inn til byen i kveld, for da skal jeg, mannen og noen venner av oss se Dagfinn Lyngbø, hurra! :hoppendeglad:Det kommer definitivt øverst på prioriteringslista i dag, så har ikke dårlig samvittighet for å utsette treningsstart til i morgen. :P 

Kosthold har vært mye det samme mtp antall måltider og kaffemengde, hehe, men er litt mer fisk til middag denne uka enn forrige. Mannen var på fisketur forrige uke, så da ble det seibiff ene dagen, og frityrstekt torsk med potetbåter en annen dag. Pluss vi skal ha fiskegrateng på søndag. Har veldig lyst til å få til 3 fiske-dager i uka, så er fornøyd med det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke fått vært på noen annen trening enn yoga siden sist; formen steg litt saktere enn jeg hadde håpet.. I dag tenkte jeg å komme igang igjen, for følte meg helt fin i går :) Ikke vet jeg helt hva planen blir - for det skal en PT fortelle meg:ph34r: 
Skal være en slags "testperson" for en som jeg har forstått er nyutdannet pt, og i dag (mest sannsynlig) får jeg plan for 10 uker framover. Det blir spennende! :) Er over nettet, så får ikke pratet ansikt til ansikt, men har troa på at det kan bli bra likevel! Jeg har skrevet litt om mine mål og hvor mange økter i uka jeg kan ha osv, så legger han opp noe ut i fra det. Så det kommer noen updates her når jeg vet mer om hvordan planen blir seende ut! 
(Dagfinn Lyngbø var forresten veldig bra, ikke overraskende :P )

Nå skal jeg jobbe litt med skolearbeid før jeg skal ta en liten runde i klesskapet for å se hva som jeg evt kan gi bort. Synes det begynner å bli litt fullt av ting jeg føler at aldri blir brukt, så da er det vel på tide. :)  Håper folk har en fin uke :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Oi så spennende med pt? Hvordan gikk det? Det kan være like bra over nett :) Det kommer jo litt an på treneren og selvsagt den som skal trene. Du som har så god rutine på treningen har nok ingen problem med å ta det over nett!

Seibiff :sikle: Det var sikkert godt!

 

Ja jeg er glad for teknikk hjelpen, jeg har jo prøvd på egenhånd - sett på videoer og fått gubben til å se litt på meg, men når ingen av oss har særlig peil, da gikk det ikke helt så bra. Nå er jo teknikken på vei inn, og jeg kjenner forskjell, så skal vektene sakte opp igjen!

Er formen bedre nå? det som går her for tiden, sitter skikkelig godt, det er visst noe som tar en evig tid å bli frisk fra. Så det satser jeg på at jeg ikke får ;) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.9.2016 at 10.34, gjest- silje skrev:

Oi så spennende med pt? Hvordan gikk det? Det kan være like bra over nett :) Det kommer jo litt an på treneren og selvsagt den som skal trene. Du som har så god rutine på treningen har nok ingen problem med å ta det over nett!

Seibiff :sikle: Det var sikkert godt!

 

Ja jeg er glad for teknikk hjelpen, jeg har jo prøvd på egenhånd - sett på videoer og fått gubben til å se litt på meg, men når ingen av oss har særlig peil, da gikk det ikke helt så bra. Nå er jo teknikken på vei inn, og jeg kjenner forskjell, så skal vektene sakte opp igjen!

Er formen bedre nå? det som går her for tiden, sitter skikkelig godt, det er visst noe som tar en evig tid å bli frisk fra. Så det satser jeg på at jeg ikke får ;) 

 

 

Er bra igjen nå, men var overrasket over hvor lang tid det tok! :P 
Det jeg har gjort i løpet av uka er å sjekke maksene på diverse øvelser, slik at jeg er klar for å begynne treningsprogrammet i morgen! :) Skal kjøre 5x5 med 85% av 1 RM de første ukene, også gå ned på 4x4 med 90%av 1 RM etter en måneds tid.. Blir veldig spennende! Splitten blir helt annerledes enn jeg er vant med, da det blir en forside-bakside-splitt i stedet for feks overkropp/bein. Er 4-5 øvelser på hver økt. Gleder meg veldig! 

Jaa - det var godt med fersk fisk! 

Kjempegøy at du kjenner forskjell, da! :D Og da kan det vel hende at det går enda raskere opp derfra igjen, nå når alt er finpussa på :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje
Den ‎04‎.‎09‎.‎2016 at 12.29, rh1 skrev:

Er bra igjen nå, men var overrasket over hvor lang tid det tok! :P 
Det jeg har gjort i løpet av uka er å sjekke maksene på diverse øvelser, slik at jeg er klar for å begynne treningsprogrammet i morgen! :) Skal kjøre 5x5 med 85% av 1 RM de første ukene, også gå ned på 4x4 med 90%av 1 RM etter en måneds tid.. Blir veldig spennende! Splitten blir helt annerledes enn jeg er vant med, da det blir en forside-bakside-splitt i stedet for feks overkropp/bein. Er 4-5 øvelser på hver økt. Gleder meg veldig! 

Jaa - det var godt med fersk fisk! 

Kjempegøy at du kjenner forskjell, da! :D Og da kan det vel hende at det går enda raskere opp derfra igjen, nå når alt er finpussa på :) 

 

 

Oi det hørtes spennende ut med bak/fremsplitt! Kanskje jeg får noe gode ideer av programmet ditt! Kjenner jeg er kjempelei av mitt akk nå ja ;) 

Av og til så ønsker jeg å gå på senter og gjerne ha en god pt som kunne satt opp ett litt varierende program *føler seg stuck* :ler: Men men, en kan vel ikke få alt en ønsker seg heller..

Godt du er frisk igjen,, jeg dingler litt i formen. Ene dagen frisk og fin, mens neste vondt i hodet, labert energinivå og ekstremt varm/svett/klam :fart2: Så har en følelse av at jeg brygger på noe, som ikke bryter helt ut.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5.9.2016 at 19.42, gjest- silje skrev:

 

Oi det hørtes spennende ut med bak/fremsplitt! Kanskje jeg får noe gode ideer av programmet ditt! Kjenner jeg er kjempelei av mitt akk nå ja ;) 

Av og til så ønsker jeg å gå på senter og gjerne ha en god pt som kunne satt opp ett litt varierende program *føler seg stuck* :ler: Men men, en kan vel ikke få alt en ønsker seg heller..

Godt du er frisk igjen,, jeg dingler litt i formen. Ene dagen frisk og fin, mens neste vondt i hodet, labert energinivå og ekstremt varm/svett/klam :fart2: Så har en følelse av at jeg brygger på noe, som ikke bryter helt ut.

 

 

 

Ja, det var veldig spennende, har akkurat fått kommet skikkelig i gang nå! :) 
Uff så kjedelig- hvordan er formen nå, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært gjennom to økter i går og mandag, og i dag er det hviledag. :) 
De gikk som følger (Alle øvelsene er nå 5x5)

Mandag
Knebøy 52,5 kg
Benkpress 35 kg (Gikk fint, men var alene uten spotter, så våget ikke prøve meg på mer :P )
Leg-extension 35 kg
Millitærpress 20 kg

Tirsdag
Pull-ups i maskin 27 kg hjelp (Altså trakk jeg 23 kg )
Markløft 67,5 kg
Glutebridge 50 kg
Hamstring curl 28 kg
Sittende roing 20 kg


Skal ta like tungt eller tyngre hver økt, naturlig nok. Så blir det spennende å se hvor ofte økingen kommer - han har satt et mål for meg om å øke styrke med 20 prosent, noe jeg synes virker som galskap, men :P 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Ser bra ut det!

Hvordan føler du at du får trent  - føler du at det er nok øvelser? Og hvor mange sett/rep??

20% økning var jo ganske heavy da, men det kan godt være at du klarer det helt fint, du har jo sterk vilje og motivasjon - etter det jeg har lest her :) 

 

Formen er så som så. Ene dagen fin, neste så er jeg så varm/klam og svett, og dette kommer gjerne når jeg ligger på sofaen og ikke gjør en dritt. Måtte google det (hvorfor gå til lege, når en kan google :ler:) og leste at det var mange som drev med styrke som opplevde dette? Altså økt svette/varmefølelse, uten at det var noe fysisk feil med de.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, gjest- silje skrev:

Hvor ble det av deg RH1?? 

Oioioi her har jeg forsvunnet ja :sprettoy: 

Har rett og slett vært litt opptatt med helt andre ting som plutselig stod på, så tenkte jeg kunne utsette å oppdatere litt før jeg plutselig bare glemte bort hele greia ! :fnise: Så har jeg rett og slett ikke tenkt på dagboka når jeg har vært på KG. 

 

MEN det betyr ikke at jeg ikke har fått trent- tvert imot!:) leser jo bare nå fra siste dagbok-post at jeg har økt myye i styrke! Programmet fungerer definitivt som det skal, er halvveis i muskelbyggingfasen- bare et par uker igjen nå :) 

 

men kan jo (endelig!!) svare på spm du skrev for evigheter siden! Jeg var helt ærlig redd for at det skulle være for få øvelser, men i styrkefasen har det fungert helt suverent.  5x5 halve programmet, og 10x3 nå de siste ukene :) 

 

eks fra forrige økta med 5x5: knebøy: 65 kg, benkpress: 40 kg, leg extension 52 kg, millitærpress 27,5 kg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, du er her! :) Jeg har vært dårlig på å skrive i andres dagbøker selv, så det var fint du kom igjen så jeg husker på å begynne med det igjen! (Kanskje ikke akkurat nå på jobb når jeg egentlig skal på et møte om et kvarter, men..) ;)

Så kult med nytt program og at du har økt så mye i styrke! Gleder meg så utrolig til å få en styrkeavdeling inn i treningsrommet hjemme, må bare få rydda ut et tonn med fulle pappesker... 

Militærpress med nesten tredve kilo!! :hakeslepp: Jeg løfter nikilos manualer, jeg...! (altså ni i hver hånd) Dødsimponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...