Gå til innhold

Løfting, løping og litt av hvert!


rh1

Anbefalte innlegg

Så var dagens økt gjennomført, og min kjære mann var med! Det er alltid mye gøyere da, synes jeg :) 

legger ved bilde av økten fra treningsdagboka- lykke til med å skjønne alt, vet ikke hvor logisk det virker :P (nummer i parenteser er det antall reps jeg gjorde når image.jpegdet ikke funka med det planlagte antallet, om det gav mening :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke du løfter spesielt lite, jeg! Og syns du er tøff som slenger deg på dette programmet! Skjønner det føles litt kjipt når du må gå ned på vektene, men flere repetisjoner gjør det jo tvingende nødvendig! Høres lurt ut å ikke starte for hardt! 

Og så gøy å se planen din! Så ikke den før jeg skrev det over her. Tror ikke jeg hadde greid flyers med sju kilo. Der er å ta armene rett ut, sant? Gøy at kjæresten ble med! 

Bra dere spiser litt usunt innimellom, hehe! Du er heldig som syns det er gøy å lage mat, da, det skulle jeg gjerne gjort!! Vi lager nok mye mer fra bunnen etter vi ble vegetarianere, men blir noe Toro innimellom med linser, sopp eller kikerter istedet for kylling. 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Rainbow skrev:

Syns ikke du løfter spesielt lite, jeg! Og syns du er tøff som slenger deg på dette programmet! Skjønner det føles litt kjipt når du må gå ned på vektene, men flere repetisjoner gjør det jo tvingende nødvendig! Høres lurt ut å ikke starte for hardt! 

Og så gøy å se planen din! Så ikke den før jeg skrev det over her. Tror ikke jeg hadde greid flyers med sju kilo. Der er å ta armene rett ut, sant? Gøy at kjæresten ble med! 

Bra dere spiser litt usunt innimellom, hehe! Du er heldig som syns det er gøy å lage mat, da, det skulle jeg gjerne gjort!! Vi lager nok mye mer fra bunnen etter vi ble vegetarianere, men blir noe Toro innimellom med linser, sopp eller kikerter istedet for kylling. 

Tusen takk for det! :) Ja, sånn er det bare, blir gøy å se dem øke ettersom ukene går, da! :) 

Stemmer, det er slike hvor du ligger på benken og tar armene ut til god strekk og opp sammen. (Har en liten knekk i albuen for at det ikke skal gå utover ledd (albuer, skuldre..)) Men det var tungt, ja! Vurderer å prøve 8 kg på siste sett neste gang :) 

Ja, jeg er glad for at jeg synes matlaging er gøy. Det gjør jo hverdagslivet mindre "tiltak" på et vis :P 

Hvor lenge har dere vært vegetarianere? :) Jeg prøver å innføre en vegetardag i uka her i huset, men det faller ikke i så god jord hos typen. Har prøvd noen ganger, spør hvordan det er, og responsen er som regel noe sånt som "dette hadde vært veldig godt med litt kylling/biff/svinefilet" osv... :P som om han ikke klarer å akseptere at en middag kan være fullverdig uten kjøtt/fisk. 

Noen tips til velsmakende vegetarretter for kjøttelskere? :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg som trodde det var planlagt med mindre reps når du økte i styrke :ph34r: Det er det nemlig for min del, da de sier at du trener mer volum på mange reps og mer styrke på mindre reps... Så her er det for å få begge deler!

Jeg syner du er sterk jeg, skråbenk er jo knalltungt  og du løfter mye! Vi er jo ganske nybegynnere begge to, så det sier seg jo selv at vi ikke er i toppen angående antall kg. Jeg kan heller ikke øke så kjempemye, i vekter.. Jeg går snart tom, så jeg trener en del med litt stopp, for å "spare" litt på vektene ;) Utenom på overkroppen da, der er jeg bare litt svak :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gjest- silje skrev:

Jeg som trodde det var planlagt med mindre reps når du økte i styrke :ph34r: Det er det nemlig for min del, da de sier at du trener mer volum på mange reps og mer styrke på mindre reps... Så her er det for å få begge deler!

Jeg syner du er sterk jeg, skråbenk er jo knalltungt  og du løfter mye! Vi er jo ganske nybegynnere begge to, så det sier seg jo selv at vi ikke er i toppen angående antall kg. Jeg kan heller ikke øke så kjempemye, i vekter.. Jeg går snart tom, så jeg trener en del med litt stopp, for å "spare" litt på vektene ;) Utenom på overkroppen da, der er jeg bare litt svak :ler:

 

Ja, det er så absolutt planlagt! Men til tross for det føler jeg meg litt mindre høy i hatten når vektene plukkes opp :P 

Takk for det! Ja, man kan ikke forvente å være supersterk første året akkurat, sånn er det jo bare :P 

Haha, skjønner! Snart på tide å investere i mer da, eller? Evt får du trekke det ut og ønske deg til jul :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg rett og slett satt treningen i andre rekke, fokusert på kosthold og på å komme på topp med energi til ny uke. Kommer til å kjøre uke 1 av programmet en gang til (så korrekt som mulig) før jeg går videre i stedet :)  Nå har jeg blitt litt mer kjent med vektene og min egen kapasitet, så føler meg mye bedre forberedt nå! Har også vært litt familiebesøker i helga osv, og da nedprioriterte jeg det rett og slett :P 

Oppdaterer når økta er gjort seinere i dag :) 

(Så har jeg fått meg fitbit! Det blir spennende å se hvordan jeg ligger an med tanke på daglig aktivitet utenom treningen - tror ikke det blir tidenes resultat der :P )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Ja, jeg jakter på mer. Men jeg kjøper ikke nytt - det er jeg for gnien til :P Jeg har sett litt på priser på disse vektskivene og det er rett og slett horible priser.. Og jeg vet at det nok er en eller annen luring som har kjøpt dette før meg og som lar det ligge og støve til i kjelleren :lur:  Jeg må bare finne denne personen først :fnise:

Fitbit er kjekt! Har vurdert det selv mange ganger.

Jeg skjønner godt at du vil ta uke nr 1 på nytt, hvis du følte det ikke ble helt sånn som du planla. Jeg holder programmet mitt så enkelt som mulig,  jeg hadde aldri orka det greiene du holder på med nå :ph34r: Så jeg synes du er kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.7.2016 at 10.19, gjest- silje skrev:

Ja, jeg jakter på mer. Men jeg kjøper ikke nytt - det er jeg for gnien til :P Jeg har sett litt på priser på disse vektskivene og det er rett og slett horible priser.. Og jeg vet at det nok er en eller annen luring som har kjøpt dette før meg og som lar det ligge og støve til i kjelleren :lur:  Jeg må bare finne denne personen først :fnise:

Fitbit er kjekt! Har vurdert det selv mange ganger.

Jeg skjønner godt at du vil ta uke nr 1 på nytt, hvis du følte det ikke ble helt sånn som du planla. Jeg holder programmet mitt så enkelt som mulig,  jeg hadde aldri orka det greiene du holder på med nå :ph34r: Så jeg synes du er kjempeflink!

Nei, det forstår jeg godt, er helt svimlende dyrt :P 
Ja, det ble mye bedre å kjøre det om igjen :D Er klar for ny uke nå, men ser ut til at jeg har timet det litt dårlig, ettersom vi reiser på ferie nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje
6 timer siden, rh1 skrev:

Nei, det forstår jeg godt, er helt svimlende dyrt :P 
Ja, det ble mye bedre å kjøre det om igjen :D Er klar for ny uke nå, men ser ut til at jeg har timet det litt dårlig, ettersom vi reiser på ferie nå :fnise:

Ja det er jo typisk :P

Får satse på en god høst, jeg kjenner jeg gleder meg allerede! Det har nesten vært slitsomt å få trent mtp hvor mye jobb jeg har hatt de siste fire ukene :dry: Men til høsten så blir det faste rutiner igjen og det skal bli deiligt!

Du får ha god tur - kose dere masse !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått tid til å skrive her inne den første ferieuka mi, men nå skal jeg prøve å få det til fremover! Hørtes ut som det var lurt å begynne på nytt igjen siden du følte programmet ikke funka helt første forsøket, men litt dumt det krasja med feriestart! ;)

Ja, du er virkelig heldig som liker å lage mat. Både samboer og jeg lager mat med irritasjon, og fordi vi bare må for å leve. Syns det er ekstremt kjedelig. Vi har vært vegetarianere i et og et halvt år, bare. Men savner ikke kjøtt i det hele tatt, nå føles det helt absud at jeg brukte over tredve år på å spise døde dyr!! :hakeslepp: Mange (som typen din) tenker at det ikke er mat hvis man ikke har kjøtt på tallerkenen, men det er så mye man kan lage som smaker såpass mye at man ikke merker at det mangler noe som helst. 

Vår favoritt-rett (som vi lagde til middag senest i går) er gratinerte portobellosopp med ris og grønnsaker oppi. Portobellosoppen er veldig smakfull, og kan også marineres og legges på grillen, eller moses sammen med hakka tomater og sorte bønner med stavmikser for å lage en fyldig "kjøttsaus". 

Vi bruker veganmisjonen-bloggen veldig mye, men siden vi ikke er veganere bruker vi vanlig ost. Ellers liker vi veldig godt chana masala hvis dere vil ha noe indisk, og det er også en kjempegod oppskrift på quinoaboller her. Vi lager ofte mat som man normalt ville brukt kjøtt til, og bruker tofu, kikerter, sopp, linser eller bønner istedet. Vi lurer ofte på hva vi skal spise fordi vi hater denne matlagninga, men det finnes egentlig et hav av muligheter - spesielt hvis man da liker å lage mat. Blant annet finnes det et stort utvalg av burgere, som kikertburgere, søtpotetburgere, tofuburgere - you name it! Kan det moses sammen og holde sammen kan det være burger! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. juli 2016 at 10.29, Rainbow skrev:

Har ikke fått tid til å skrive her inne den første ferieuka mi, men nå skal jeg prøve å få det til fremover! Hørtes ut som det var lurt å begynne på nytt igjen siden du følte programmet ikke funka helt første forsøket, men litt dumt det krasja med feriestart! ;)

Ja, du er virkelig heldig som liker å lage mat. Både samboer og jeg lager mat med irritasjon, og fordi vi bare må for å leve. Syns det er ekstremt kjedelig. Vi har vært vegetarianere i et og et halvt år, bare. Men savner ikke kjøtt i det hele tatt, nå føles det helt absud at jeg brukte over tredve år på å spise døde dyr!! :hakeslepp: Mange (som typen din) tenker at det ikke er mat hvis man ikke har kjøtt på tallerkenen, men det er så mye man kan lage som smaker såpass mye at man ikke merker at det mangler noe som helst. 

Vår favoritt-rett (som vi lagde til middag senest i går) er gratinerte portobellosopp med ris og grønnsaker oppi. Portobellosoppen er veldig smakfull, og kan også marineres og legges på grillen, eller moses sammen med hakka tomater og sorte bønner med stavmikser for å lage en fyldig "kjøttsaus". 

Vi bruker veganmisjonen-bloggen veldig mye, men siden vi ikke er veganere bruker vi vanlig ost. Ellers liker vi veldig godt chana masala hvis dere vil ha noe indisk, og det er også en kjempegod oppskrift på quinoaboller her. Vi lager ofte mat som man normalt ville brukt kjøtt til, og bruker tofu, kikerter, sopp, linser eller bønner istedet. Vi lurer ofte på hva vi skal spise fordi vi hater denne matlagninga, men det finnes egentlig et hav av muligheter - spesielt hvis man da liker å lage mat. Blant annet finnes det et stort utvalg av burgere, som kikertburgere, søtpotetburgere, tofuburgere - you name it! Kan det moses sammen og holde sammen kan det være burger! :P 

Åå tusen takk for mange veldig gode tips! Skal prøve den chana masala-en med en gang vi kommer hjem!! :)  ;) 


Ellers har det vært lite å skryte av på treningsfronten her borte - synes det er veldig uvant å ikke ha tilgang på treningssenter, så har improvisert litt. Er en tuftepark her, så har prøvd den to av dagene, samt tatt noen joggeturer mer enn vanlig :) (Disse er vel aldri på mer enn 3-4 km, men det holder for meg hehehe. Har ikke våget å prøve meg på noe lengre.) Så har jeg hatt en HIIT-trening som jeg fant litt på selv; veldig morsomt og veldig slitsomt. Skal innrømme at jeg liker bedre å løfte noe tungt 3 ganger enn å gjøre en lett øvelse 30 ganger  :fnise: Synes det er vanskelig å holde koken over lengre tid, vil så gjerne gi alt og synes det er vanskelig å begrense meg for å spare krefter. 

Skal nyte sola videre her (er østpå nå hos familie, bor på vestlandet), og varmen som vi har vært så heldige å få komme til. Så er det tilbake om en ukes tid :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du vil prøve oppskriften! Lurt å krydre mer enn hun foreslår, hun har ikke så sterke oppskrifter. Indisk er som oftest det vi havner på av restauranter, mye å velge i! :)

HIIT-trening er gøy og slitsomt, ja! Syns det høres ut som du holder deg aktiv på en veldig bra måte! Men skjønner godt tanken om at man vil gi alt fort og så er det ikke mer krefter igjen. Joggeturer og sol er digg!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oioi - nå har det gått en stund siden en skikkelig oppdatering her :) 

First tings first - jeg kapitulerte rett og slett på det treningsprogrammet. Hadde tenkt såpass lite fram i tid at det ble bare tull :fnise: Kommer nok til å begynne på det igjen en gang, men denne første uka som jeg er hjemme igjen gjør jeg ikke noe ut i fra et program. Den siste uka vi var på ferie (var uke 1 på Hamar og uke 2 i Oslo), så kjøpte jeg og mannen uke-medlemskap på et treningssenter, og fikk inn 3 økter :) Var noen dagsbesøk rundt om på østlandet i løpet av uka, så hadde kun 4 dager hvor vi var i hovedstaden hele dagen, så da er jeg fornøyd med det antallet.

Har kommet tilbake til mitt kjære treningssenter nå (kom hjem for to dager siden) og hadde første økta der i går kveld. Da ble det en

bryst- og triceps-økt: 

Benkpress oppvarming -  10 reps med 20 kg,       8 reps med 27,5 kg,           4 reps med 32,5 kg


Benkpress arbeidssett -  5 x 5   35 kg


Tricep-extension - 5 x 5          10 kg vektskive    (siste sett 1 manual pr arm á 4 kg)


Tricep-nedpress - 5 x 5           3 første sett 14 kg, 2 siste sett 18 kg

 

(5x5 med 35 kg har aldri føltes lettere! På tide med økning neste gang.)

På formiddagen i går tok jeg en spontan joggetur på 3,2 km med min kusine. :) Det var veldig koselig, og selv om vi jogger i snakke-tempo, kjenner jeg at dette MÅ jeg gjøre oftere! Har SÅ godt av å være i den type bevegelse.

Når det kommer til matveien, har jeg klart å eliminere brus fra kostholdet (samtidig som jeg nok har unnet meg litt for mye chips og vin :fnise:). Har erstattet det med naturell bris som jeg putter lime i, eller smoothie. Det har jo for så vidt ikke vært et mål jeg har planlagt, men det har bare blitt sånn, og da synes jeg det er like greit å bare droppe brus helt. Er veldig glad i bris!

Så har jeg nå latt være å telle kalorier osv på ferie (hadde vært virkelig slitsomt, og hadde følt meg litt frekk, ettersom vi har vært på besøk hos familie, og ikke vet om de har kjøkkenvekt en gang).
Men utrolig nok har jeg kjent på sultfølelsen! Etter hver joggetur eller bare om det har gått mer enn 3 timer siden sist måltid, så har jeg faktisk et behov for å spise uten at jeg må sitte og fundere på det. (Høres sikkert merkelig ut for andre, men det var veldig overraskende). Så tenkte jeg skulle gå en uke til nå uten å telle, se om vekta holder seg stabil (er jo ikke så lett å vite når man drar fra sted til sted og ikke alle vekter viser helt likt). Har ikke bestemt meg enda for om jeg kommer til å begynne å telle igjen. Jeg føler jeg har oppnådd noe av det viktigste med det allerede, og det er å kjenne på det behovet for å spise :) 

Så har jeg slengt meg på en 30 days of yoga challenge som blei starta her på forumet - kom litt treigt i gang, men skal gjøre dag 1 NU ! :) 

Håper folk har en fin sommer! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Bra økt på deg frøken! Du er jo kjempeflink og sterk!

 

Så bra du kjenner sultfølelse! Det kan godt være at den (kjedelige) tellinga du gjorde en stund har gjort såpass utslag at du nå kanskje ikke trenger å veie maten din! Hvis jeg går i underskudd, så merker jeg det med at jeg fryser - da er det bare å justere opp! Men jeg merker sjelden hvis jeg er på vei opp da, så den er litt verre ;) 

Været på Vestlandet, har vært helt for j.. Altså, kan ikke huske at sommeren har vært så drit som den har vært nå, seriøst - hadde ikke vi kunne reist litt over fjellet og slikt, så hadde jeg vært direkte deppa!

Ha en god sommer videre :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du kjenner sultfølelse og at du ikke føler du må telle kalorier for å ligge riktig. Du får se om du må begynne å telle igjen, feks hvis du har gått ned eller ikke gått opp. Men det kan virke som det du har gjort fungerer!

Jogging er digg! Jeg har bestemt meg for å jogge hver lørdag - minst, så nå har jeg lagt det inn i treningsplanen! 

Wow, jeg blir så imponert over hvor tungt du løfter. Mine tyngste manualer er 9 kg, og alt som går over hodet er det ikke sjans til å løfte tyngre enn det. Blir kanskje bedre når/om jeg får kjøpt benk med vektstang og sånn! 35 kilo, lissom..!! :hakeslepp: Og du vil øke! Jeg har jo trent mest med egen kroppsvekt (det er det de fleste programmene har), så det er kanskje derfor jeg løfter langt mindre enn deg. Men det er skikkelig inspirerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.8.2016 at 9.26, gjest- silje skrev:

Bra økt på deg frøken! Du er jo kjempeflink og sterk!

 

Så bra du kjenner sultfølelse! Det kan godt være at den (kjedelige) tellinga du gjorde en stund har gjort såpass utslag at du nå kanskje ikke trenger å veie maten din! Hvis jeg går i underskudd, så merker jeg det med at jeg fryser - da er det bare å justere opp! Men jeg merker sjelden hvis jeg er på vei opp da, så den er litt verre ;) 

Været på Vestlandet, har vært helt for j.. Altså, kan ikke huske at sommeren har vært så drit som den har vært nå, seriøst - hadde ikke vi kunne reist litt over fjellet og slikt, så hadde jeg vært direkte deppa!

Ha en god sommer videre :) 

 

 

Den 4.8.2016 at 10.16, Rainbow skrev:

Kjempebra at du kjenner sultfølelse og at du ikke føler du må telle kalorier for å ligge riktig. Du får se om du må begynne å telle igjen, feks hvis du har gått ned eller ikke gått opp. Men det kan virke som det du har gjort fungerer!

Jogging er digg! Jeg har bestemt meg for å jogge hver lørdag - minst, så nå har jeg lagt det inn i treningsplanen! 

Wow, jeg blir så imponert over hvor tungt du løfter. Mine tyngste manualer er 9 kg, og alt som går over hodet er det ikke sjans til å løfte tyngre enn det. Blir kanskje bedre når/om jeg får kjøpt benk med vektstang og sånn! 35 kilo, lissom..!! :hakeslepp: Og du vil øke! Jeg har jo trent mest med egen kroppsvekt (det er det de fleste programmene har), så det er kanskje derfor jeg løfter langt mindre enn deg. Men det er skikkelig inspirerende!

Tusen takk for at dere jubler med meg, begge to! :) Hvis jeg ligger mellom 49,5 og 51 så har det nok ikke skjedd noe særlig; litt opp og ned går man jo uansett bare i løpet av en dag, så ;) 

PS Rainbow - jeg hadde omtrent ikke tatt i en vektstang i mitt liv før desember i fjor, og da jeg startet tok jeg stanga (20 kg), så kan skje mye på kort tid om du velger å kjøpe sånt utstyr. Samtidig kan de fleste kroppsvektøvelser gjøres tyngre også, du kan for eksempel ta push-ups med litt hevede bein, eller legge en manual på ryggen når du gjør dem :) (Men det er kanskje litt vanskelig å legge inn slike ting når du følger bestemte programmer som går i "real time")


Har for øvrig hatt to økter til i uka som nå har vært - men glemte å ta med treningsdagboka begge dagene!! Men de gikk noe slik som dette (Har ikke tatt med oppvarmingssett osv): 


1
Markløft 60 kg   5x5
Nedtrekk 38 kg  6x4

Pull-ups med hjelp (27 kg/litt over halve meg i hjelp) 6,4,2,2

Supersett:
Bicep-curls med stang 5x5 (husker ikke kg)
Pull-over med en manual 5x5 12,5 kg

 

2
Knebøy 55 kg   5x5
R.D.L (romanian deadlift) 45 kg 5x5
Ettbeins beinpress (Var et sted mellom 35 og 40 kg, husker ikke nøyaktig) 5x5 pr bein
Leg-extension 42 kg 6x4
Tåhev 69 kg 5x5

Logger dagens økt (Som forresten er på vår bryllupsdag 
:strix:) i nytt innlegg i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje

Wohoo :hoppe:Supre økter på deg frøken :)  

 

Ja, man går litt opp og ned i vekt, spesielt oss kvinnfolk ;) Det trenger jo ikke å skje så veldig mye for deg heller. Så lenge du er fornøyd og kroppen får nok energi, så trenger du ikke å stresse ! Det viktigste er jo at kroppen føles bra ut og at du har det ok ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst oppdatering i dag i stedet! Slenger inn økta fra mandag og i dag :) Sliten i kveld - mannen begynte på jobb i dag, så stod jeg opp med ham (klokken seks), hardt å snu døgnet! (Skal ikke klage, da, som har studentlengde på ferien, men var en bråvending :fnise:). Så jeg skal legge meg flat og si at jeg ikke fikk gjort like mange øvelser som jeg hadde håpet på dagens økt, for følte meg rett og slett ikke helt vel litt utover i økta.

MANDAG
Kommentar: fant ut at jeg skal øke i flere av øvelsene, noe som er kjempegøy! Har ikke funnet helt vekten jeg skal arbeide med på flyes enda, men skal heller starte med 7 kg neste gang. Og prøvde meg på 10 dips med kroppsvekt, hurra!!)


Benkpress oppvarming 
               20 kg x 15 reps
            27,5 kg x   6 reps

Benkpress arbeidssett
            32,5 kg x 8 reps
            32,5 kg x 8 reps
               35 kg x 8 reps

Skråbenk
               25 kg x 8 reps
               25 kg x 8 reps
            27,5 kg x 8 reps

Dips 
            kroppsvekt x 10
            kroppsvekt x 6
            kroppsvekt x 4
           
Flyes (pr manual)
            6 kg x 8 reps
            7 kg x 8 reps
            8 kg x 8 reps

SUPERSETT:
Tricep-extension (en manual) 
            8 kg x 8 reps x 3 sett

Tricep-nedpress med kabel
            18 kg x 8 reps x 3 sett



ONSDAG
Kommentar: Var ikke planlagt å makse, men jeg fikk lyst til å prøve da jeg var der, så hvorfor ikke :P Tror det da ble litt mye å deretter skulle gjennomføre alle de planlagte øvelsene, så ble kortet en del ned. Men jeg er en personlig rekord rikere, så er fornøyd. :) Skal prøve å øke til 65 kg neste gang på markløften på 8x3, for den gikk så lett opp! 


Markløft oppvarming til maks (og maks)
               40 kg x 10 reps
               60 kg x   6 reps
               70 kg x   1 rep
               75 kg x   1 rep
               80 kg x  1 rep!

Markløft arbeidssett
            60 kg x 8 reps
            60 kg x 8 reps
            60 kg x 8 reps

T-bar-roing nøytralt grep
               22,5 kg x 8 reps x 3 sett
            
Nedtrekk med bredt grep
            30 kg x 8 reps x 3 sett



Alt i alt er jeg fornøyd, og klar for en beinøkt i morgen :) Nå sitter jeg og ser håndballkamp og koser meg med havregryn med selvplukkede blåbær og biola! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter å være imponert over hvor sykt tungt du løfter. Gleder meg til å kunne prøve sånt selv. Det må føles skikkelig gøy når du løfter langt over egen kroppsvekt over hodet!! :hakeslepp: Er det en markløftmaskin, lissom, at du står inne i noe greier og putter pinne inni så det blir tyngre og løfter stanga opp, eller står du midt i rommet med en stang som du skrur vektskiver på? Miss Dummie når det kommer til treningsstudio-utstyr! :fnise: Kanskje vi ikke trenger sofa i huset og kjøper styrkeutstyr i stedet? ;) 

Jeg tar en del kroppsvekt-øvelser som gjøres vanskeligere av trenerne i videoen. Feks 1-arms burpee til dyp squat eller elevated pushups etc. Men gjør gjerne mer av det! 

Heldig du er som har hatt lang ferie, men ja, det er tungt å begynne igjen, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rainbow skrev:

Fortsetter å være imponert over hvor sykt tungt du løfter. Gleder meg til å kunne prøve sånt selv. Det må føles skikkelig gøy når du løfter langt over egen kroppsvekt over hodet!! :hakeslepp: Er det en markløftmaskin, lissom, at du står inne i noe greier og putter pinne inni så det blir tyngre og løfter stanga opp, eller står du midt i rommet med en stang som du skrur vektskiver på? Miss Dummie når det kommer til treningsstudio-utstyr! :fnise: Kanskje vi ikke trenger sofa i huset og kjøper styrkeutstyr i stedet? ;) 

Jeg tar en del kroppsvekt-øvelser som gjøres vanskeligere av trenerne i videoen. Feks 1-arms burpee til dyp squat eller elevated pushups etc. Men gjør gjerne mer av det! 

Heldig du er som har hatt lang ferie, men ja, det er tungt å begynne igjen, altså!

Åå, tusen takk, hehe! Man skal ikke lengre bak enn til april før jeg løftet 40 kg markløft.. :P Endringer kommer raskt når man bruker muskler på en måte man ikke er vant til fra før! Ja, det er bare å glede seg; synes selv denne formen for trening er den desidert morsomste. Spesielt når jeg kommer ned i 1-5 reps per sett, for da sparer man liksom ikke på noe. :P 

Nei, jeg står et sted langs veggen i frivektsavdelingen - er noen knebøystativ osv med speil der, så tar jeg en stang (vanligvis er det en i hvert stativ, men noen kan rote av og til.. :P ) og lemper på det jeg skal ha, som står litt mer utpå gulvet. Legger ved et bilde som gir et bittelite overblikk over en av plassene jeg pleier å stå, bildet ble tatt en tid tilbake. :) 

Så greit at det er moderasjoner som går begge veier, da, slik at man alltid får utfordret seg selv. ;)
 

Hehe, ja, var enda tyngre i dag enn i går, egentlig, for har ikke klart å snu kvelden enda selv om morgenen er på plass! 

 

Skjermbilde 2016-08-11 kl. 11.46.42.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...