Gå til innhold

Løfting, løping og litt av hvert!


rh1

Anbefalte innlegg

1 time siden, gjest- silje skrev:

2100 var kanskje litt for mye for deg, så det er jo bare å følge med hvilken vei vekta går på 1900.

Jeg har jo 2000 på kcal inntak - når jeg ikke er på jobb, og jeg er veier mer, enn deg til vanlig og så er jeg litt høyere, enn deg.

Ja det ble veldig mye og det er slitsomt å telle hele tiden. Jeg drikker jo heller ikke kcal holdige drikker, så det var veldig slitsomt. Men så ble jeg tilvendt store mengder igjen og da gikk det raskt, uten at jeg tenkte noe særlig over det ;)  Så den fella der, likte jeg ikke. Jeg har vendt magen min til små porsjoner (jeg var jo ganske stor før) og så gikk jeg rett tilbake til slik jeg spiste før livsstilsendringen. Nå er jeg jo klar over det, så det trenger jo ikke bli slik neste gang. 

Men om jeg kommer til å bulke en gang til, det vet jeg ikke, jeg likte som sagt ikke at jeg havnet tilbake til det dårlige spisemønsteret mitt, og at jeg derfor gikk så mye og fort opp, det syntes jeg var skummelt, og så er jeg litt redd for at jeg kanskje ikke skal klare å hanke meg inn en gang til. Men det som var fint med bulk, var jo at det var noe "nytt" og at jeg på en måte fikk et mye mer konkret mål, og ikke bare trene for kropp og psyke liksom. Så sånn sett så gjorde bulken litt for motivasjonen min, da jeg enda kjenner litt på at styrke ikke er det samme som å jogge. For med løping så føler jeg en helt annen treningsglede, det er liksom en frihet å jogge! Til og med å løpe på mølla synes jeg er deilig nå :fnise: Mens før så var det, det siste jeg gidda, da skulle det være storm og sludd ute, for at jeg skulle tenke den tanken.

Kjempebra økt på deg frøken!

 

 

Når du ikke får noen flytende kalorier heller blir det fort en del mer mat, ja! Skjønner at du er skeptisk til å prøve igjen - du kjenner deg selv best. Men er gøy å trene med noen konkrete mål, ja! Man får liksom litt ny giv - det kjenner jeg også, selv om jeg personlig er superfan av styrketrening hehe. :) 
Uff nå når du nevner løping er det jo krise-lenge siden jeg har tatt en skikkelig joggetur (og krise-sjelden :P )

 

takk takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe nå blir det mye oppdatering her inne, men tar vel litt "igjen det tapte" :P 
 

Formiddagens økt ble rygg og skuldre. Skal faktisk tilbake på senteret i kveld og ta en økt med mannen på bryst og armer. Liker ikke å ta benkpress alene men hadde lyst til å trene i formiddag, derfor har jeg delt opp litt :) 

(følte meg litt svak i dag, men hadde rett og slett ikke mer å gi :P )

 

Assisterte pull ups (fører opp hvor mye jeg løftet, ikke hvor mye hjelp) - 

12 reps, 25 kg |  10 reps, 25 kg |  10 reps, 20 kg | 8 reps 20 kg

 

Markløft - 

12 reps, 50 kg |  10 reps, 55 kg |  8 reps, 55 kg

 

Millitærpress - 

10 reps, 20 kg |  8 reps, 20 kg |  4 reps, 20 kg 

 

Fronthev (pr arm) - 

10 reps, 4 kg |  10 reps, 5 kg |  4 reps, 6 kg + 4 reps 5 kg 

 

Sittende roing - 

15 reps, 15 kg |  10 reps, 20 kg |  10 reps, 15 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har noen veldig bra økter, og ikke minst at du får planlagt dem bra! To ganger på senteret i løpet av en dag, det tror jeg hadde sittet ganske så langt inne for min del... Jeg har omtrent vent meg av flytende kalorier, det eneste jeg drikker i løpet av dagen er vel kaffe med en 1-1,5 desiliter soyamelk i, og kanskje et glass melk eller juice til frokost i helgene. Utrolig hvordan man forandrer vaner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Av og til er man litt svakere! Men du er uansett kjempesterk, til og med på de "svake" dagene ;)

Kjempegod økt på deg frøken :)  

Du trenger ikke å løpe, hvis ikke det ligger for deg. Jeg har en enorm glede av det, og skulle ønske at jeg kunne gjøre kun det. Men slik det er med knærne, så går ikke det nei. Nå har jeg vært og sjekket beina og jeg har visst litt feilstilling. Første sjekk hos en sportsbutikk sa de at jeg løp ok, men hos fysio så fikk jeg beskjed om at yttersiden av foten er den som får belatningene ved gåing/ løping. Og dermed kom knærne "skjevt" og det ble overbelastning. Han var usikker på om det var feil stilling, eller om det var mangel på muskler/sener på innsiden av ankel/foten som gjorde det. Vanskelig å forklare, men det er visst en grunn til at jeg har slitt slik med beina mine.. Så vi får se, om det er noe som kan rettes opp i. Hvis ikke så er styrke helt ok også ;)

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i alle fall ikke giddi å dra på senter to ganger på en dag! Superimponerende! (De gangene jeg har dobbeltøkter er det nok styr å trene hjemme to ganger, haha!) Løping er digg, men det er jo ikke like fristende nå når det begynner å bli så kaldt! 

Så ut som en veldig bra økt! Hvor lenge holder du på totalt pr økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2016 den 10.47, Diis skrev:

Ser ut som du har noen veldig bra økter, og ikke minst at du får planlagt dem bra! To ganger på senteret i løpet av en dag, det tror jeg hadde sittet ganske så langt inne for min del... Jeg har omtrent vent meg av flytende kalorier, det eneste jeg drikker i løpet av dagen er vel kaffe med en 1-1,5 desiliter soyamelk i, og kanskje et glass melk eller juice til frokost i helgene. Utrolig hvordan man forandrer vaner! 

 

På 26.11.2016 den 21.37, gjest- silje skrev:

Av og til er man litt svakere! Men du er uansett kjempesterk, til og med på de "svake" dagene ;)

Kjempegod økt på deg frøken :)  

Du trenger ikke å løpe, hvis ikke det ligger for deg. Jeg har en enorm glede av det, og skulle ønske at jeg kunne gjøre kun det. Men slik det er med knærne, så går ikke det nei. Nå har jeg vært og sjekket beina og jeg har visst litt feilstilling. Første sjekk hos en sportsbutikk sa de at jeg løp ok, men hos fysio så fikk jeg beskjed om at yttersiden av foten er den som får belatningene ved gåing/ løping. Og dermed kom knærne "skjevt" og det ble overbelastning. Han var usikker på om det var feil stilling, eller om det var mangel på muskler/sener på innsiden av ankel/foten som gjorde det. Vanskelig å forklare, men det er visst en grunn til at jeg har slitt slik med beina mine.. Så vi får se, om det er noe som kan rettes opp i. Hvis ikke så er styrke helt ok også ;)

 

1 time siden, Rainbow skrev:

Jeg hadde i alle fall ikke giddi å dra på senter to ganger på en dag! Superimponerende! (De gangene jeg har dobbeltøkter er det nok styr å trene hjemme to ganger, haha!) Løping er digg, men det er jo ikke like fristende nå når det begynner å bli så kaldt! 

Så ut som en veldig bra økt! Hvor lenge holder du på totalt pr økt?

 
Takk for det, folkens :) Hehe er jo en hobby, så da er liksom ikke dørstokkmila så veldig eksisterende. 
Har ikke skrevet her i det siste fordi jeg har blitt sjuk (ikke sånn influensa eller noe, men heftig øyebetennelse av alle ting) - har endelig fått vært hos lege og fått dråper, men de siste dagene har det vært så ille at jeg ikke har fått sove om natten selv med smertestillende fordi det var vondt å lukke øyet :P Er på bedringens vei, da. Men er veldig kjedelig når resten av kroppen fungerer, men du orker ikke ta deg ut av huset med en sånn "vondte".. Så treningen har for det meste bestått i leking i pull-up stanga hjemme, push ups og bare litt pistol squats her og der. Blir  a l t  for rastløs uten noe! 

Ellers ang løping - det er så langt i fra favorittingen min som det kommer, men det er noe med det å tåle å gjøre ting man ikke liker fordi det er bra for en. Der har jeg litt vei å gå - men har veldig lyst til å få det til. For øvrig absolutt enig at det frister desto mindre i kulda, føler det snører seg helt. Får heller trene kardiovaskulært på annet vis, tenker jeg. Elsker jo å danse, så burde kanskje få gjort litt med av det hjemme på den bittelille gulvflekken vi har i stua :fnise: 

Lengden på hver økt på senteret varierer i grunnen mellom 50 min til halvannen time (det er da med foam-rolling + oppvarming/mobilitetstrening + nedvarming). Blir lengre økter når jeg trener tungt, for da er det en del venting pluss trenger lengre oppvarming. Den forrige økta jeg skrev ned var på i underkant av en time :) Så skal det nevnes at jeg på ingen måte rusher, da, for jeg elsker å være der oppe :P Er nøye på tiden jeg har pause mellom sett osv, men rusher ikke oppvarminga osv osv. 

Så kjipt med feilbelastningen, da, @gjest- silje ! Spesielt når du liker så godt løpinga :/ 

Oi, det hadde jeg slitt med, @Diis ! MÅ ha melk haha! Så har man jo forskjellige mål også, da! :) 



 

 



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MEGET sporadiske oppdateringer her, altså. Har siste eksamen i morgen, men tenkte å koble helt av i dag. Det har ingenting for seg å prøve å lære noe nytt nå ;) 

Jeg har trent, men ikke vært "in the mood" til å logge, så har vært litt sånn vims kan man kanskje si? 
 

Kostholdet har ikke vært noe å skryte av siste uka, så enkelt er det bare! :P Ble mye drittmat i helga, og i grunnen før det også. Middagene og frokost har vært ganske greie, men har ikke hatt ork til å tenke så mye mer utover det på hva jeg har putta i meg. 


Starta uka i går med en handlerunde for uka, samt en treningsøkt for bryst og triceps:


Benkpress    
15 reps x 20 kg
12 reps x 30 kg
8  reps x 35 kg
8  reps x 32,5 kg

Skråbenk
15 reps x 20 kg
12 reps x 22,5 kg
9 reps x 25 kg
7 reps x 25 kg

Tricep - extension (pr hånd)
10 reps x 3 kg
7 reps x 4 kg
6 reps x 3 kg

Tricep-nedpress (begge hender, tau)
12 reps x 14 kg
9 reps x 14 kg
6 reps x 14 kg    + 4 reps x 9 kg 



Så det var det for i går, skal opp og trene bein i dag, og ellers slappe av, gå en grei tur med hunden og oppdatere skam.p3.no :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Kjempebra økt på deg :)

Håper eksamen gikk bra! Sikkert godt å være ferdig for i år nå. Det kan være fint med en pause ifra kostholdet også, en eller to uker har ikke så mye å si, hvis en ser på det store bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan står det til på treningsfronten hos deg, da? Lenge siden jeg har sett noen oppdateringer, så må jo sjekke innom! :vinke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...