Gå til innhold

Når man MÅ på do, men er ute på tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg hadde ikke gått på do i skogen ettersom jeg ikke vil bli oppdaget. Da hadde jeg heller gjort i buksa

Nei det hadde du ikke. Ingen driter på seg uten at det er et uhell.

Anonymkode: 64c5e...e69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det hadde du ikke. Ingen driter på seg uten at det er et uhell.

Anonymkode: 64c5e...e69

Når man har angst, så gjør man vel det meste for å unngå det som skaper frykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg hadde ikke gått på do i skogen ettersom jeg ikke vil bli oppdaget. Da hadde jeg heller gjort i buksa

Det var ganske lett å gjemme seg bort så jeg tror ikke at noen oppdaget meg. Og så synes jeg det er mer behagelig å få det gjort enn å gå og holde seg en halv dag.

Anonymkode: 81a6f...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har crohns og dette er vel min største skrekk. Har vært noen tilfeller der jeg har vært redd det skal gå galt i bilen, men har dessverre valgt å heller avstå fra turer i skog og mark for det meste (går lange turer på kveldstid, er som regel dårlig utpå natten eller fra morgen/formiddag). Har en bøtte i bilen i tilfelle krise, da jeg i tilfeller hvor jeg MÅ noe selvom jeg er dårlig alltid kjører nettopp av denne grunnen. Jeg håper aldri jeg trenger å bruke den, men en bøtte i bilen samt. dopapir og babywipes må være bedre enn mye annet tenker jeg :P 

Anonymkode: 3af6c...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har crohns og dette er vel min største skrekk. Har vært noen tilfeller der jeg har vært redd det skal gå galt i bilen, men har dessverre valgt å heller avstå fra turer i skog og mark for det meste (går lange turer på kveldstid, er som regel dårlig utpå natten eller fra morgen/formiddag). Har en bøtte i bilen i tilfelle krise, da jeg i tilfeller hvor jeg MÅ noe selvom jeg er dårlig alltid kjører nettopp av denne grunnen. Jeg håper aldri jeg trenger å bruke den, men en bøtte i bilen samt. dopapir og babywipes må være bedre enn mye annet tenker jeg :P 

Anonymkode: 3af6c...d4e

Uff ja, jeg tror jeg forstår hva du mener. Jeg har gått mye på turer både i skogen og på fjellet her hjemme i Norge. I begynnelsen var jeg alltid litt tilbakeholden med å gå på do ute. Syntes det var flaut osv. Men etter hvert har jeg funnet ut at det alltid finnes en løsning! Jeg har også alltid med dopapir, selv på dagsturer.

Anonymkode: 81a6f...bda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rett og slett så pinlig at du bare måtte rett inn på KG og beskrive alt for oss, og oppfordre alle andre til å fortelle om sine akutte mageplager. 

Anonymkode: 459a2...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dreit meg ut gående i Oslo (ullevållsveien) en gang.  Pissa meg ut i Budapest sentrum en gang.    Livredd bysentrum uten å finne toalett.  Blir dyrt å gå innom alle spisesteder/puber og. Føler liksom du må kjøpe noe.

Anonymkode: e7cf8...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg hadde ikke gått på do i skogen ettersom jeg ikke vil bli oppdaget. Da hadde jeg heller gjort i buksa

Ja, en buksebak full i dritt er jo ingen som legger merke til... Er ikke helt luktfritt heller.

Anonymkode: 79805...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff ja, jeg tror jeg forstår hva du mener. Jeg har gått mye på turer både i skogen og på fjellet her hjemme i Norge. I begynnelsen var jeg alltid litt tilbakeholden med å gå på do ute. Syntes det var flaut osv. Men etter hvert har jeg funnet ut at det alltid finnes en løsning! Jeg har også alltid med dopapir, selv på dagsturer.

Anonymkode: 81a6f...bda

Ja, før var jeg veldig redd for å tisse ute, men det gikk seg til.. Men problemet er at jeg ofte blir ganske dårlig i forbindelse med dobesøk eller får diarè veldig akutt, så litt verre når man må gjøre det 20 ganger på en tur og være dødårlig enn om det bare er en gang og normal dogåing :P 

Anonymkode: 3af6c...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, før var jeg veldig redd for å tisse ute, men det gikk seg til.. Men problemet er at jeg ofte blir ganske dårlig i forbindelse med dobesøk eller får diarè veldig akutt, så litt verre når man må gjøre det 20 ganger på en tur og være dødårlig enn om det bare er en gang og normal dogåing :P 

Anonymkode: 3af6c...d4e

Jo, ja det ser jeg godt at er problematisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Når man har angst, så gjør man vel det meste for å unngå det som skaper frykt

Så det et ikke frykt-fullt for deg å gå med avføring i tightsen/shortsen som i verste fall vil syntes? 

Anonymkode: 105fc...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 10.6.2016 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Så skjedde det meg da.. Jeg var ute på tur. Et noenlunde bebygd område, litt industribygninger, litt trær og busker, vei osv.
Får plutselig magesmerter, av den typen man vet ikke fører med seg noe bra. Kaldsvetter plutselig, og har ikke nubbesjans til å finne en bensinstasjon eller annet sted å låne toalettet.
Så jeg tar nærmeste busketre (som skjuler innsyn), og må bare klatre gjennom bladene inn til midten hvor det er plass, ta av meg shortsen og huke ned. 

Det er det flaueste som har skjedd meg - ingen så meg eller noenting, men jeg er så skamfull over at noe sånt skjedde. Hva hvis det skjer igjen?! Er (bokstavelig talt) dritredd for slike situasjoner.

Så jeg lurer på, har dette skjedd deg? Ute på tur (sykkel, jogge, annet) eller vært i en lignende situasjon hvor du må bare bruke naturen til hjelp? Vær så snill, forklar meg at det skjer oftere enn man tror! For nå er jeg lettere traumatisert omtrent, og vil absolutt ikke at det skal skje igjen...

Anonymkode: 982b9...1f9

Traumatisert? 

Din terskel for traumer syntes svært lav.. 

Forøvrig har det skjedd en gang i mitt liv og jeg har ikke tenkt en eneste tanke på det siden. Flaut å sitte der å håpe på at ingen ser såklart, men det er da ingenting å tenke på i etterkant. Man har kroppsfunksjoner og kan bli akutt dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye ute på tur, sommer som vinter, og jeg har aldri opplevd det som noe problem. Jeg har heller aldri opplevd at noen jeg har vært på tur sammen med har gjort det til noe problem. Går man bare et stykke bort fra stien eller teltplassen finner man alltid et skjulested hvor man kan få satt seg på huk og få gjort det man må uten å være til sjenanse for andre. Da synes jeg ikke det er noe å være flau for. Jeg synes det er mye mer behagelig å få det gjort når man må enn å gå å holde seg uten å vite når man kan få det gjort. Dette er jo noe man ikke snakker så mye om, men jeg tror mange turfolk (de fleste?) tenker slik. (God turhelg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner meg et tre jeg kan klemme meg rundt, drar ned buksa og lar diarén sprute fritt og rister på rumpa samtidig. Deilig frihetsfølelse 😁

Anonymkode: cb64f...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde en gang med meg også. Men det var heldigvis midt på vinteren, og temmelig høye sånne brøyte-kanter med veldig mye snø. Så jeg måtte rett og slette sette meg ned i et "hjørne" av en holdeplass for buss, og bare la det stå til. Etterpå måtte jeg tørke meg bak med en del snø, og dekke over hele "ugerningen" med enda mer snø. 

Heldigvis kom det ingen buss forbi der akkurat da, og det var veldig lite trafikk. I tillegg lå de nærmeste husene en stykke unna, og det var veldig mørkt ute selv om det ikke var særlig seint om kvelden.. 

Anonymkode: 04d41...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎06‎.‎2016 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Så skjedde det meg da.. Jeg var ute på tur. Et noenlunde bebygd område, litt industribygninger, litt trær og busker, vei osv.
Får plutselig magesmerter, av den typen man vet ikke fører med seg noe bra. Kaldsvetter plutselig, og har ikke nubbesjans til å finne en bensinstasjon eller annet sted å låne toalettet.
Så jeg tar nærmeste busketre (som skjuler innsyn), og må bare klatre gjennom bladene inn til midten hvor det er plass, ta av meg shortsen og huke ned. 

Det er det flaueste som har skjedd meg - ingen så meg eller noenting, men jeg er så skamfull over at noe sånt skjedde. Hva hvis det skjer igjen?! Er (bokstavelig talt) dritredd for slike situasjoner.

Så jeg lurer på, har dette skjedd deg? Ute på tur (sykkel, jogge, annet) eller vært i en lignende situasjon hvor du må bare bruke naturen til hjelp? Vær så snill, forklar meg at det skjer oftere enn man tror! For nå er jeg lettere traumatisert omtrent, og vil absolutt ikke at det skal skje igjen...

Anonymkode: 982b9...1f9

Herregud....hvordan har du vokst opp egentlig? Det er veldig vanlig å bruke skogen/busk etc som toalett når ikke annet er tilgjengelig på tur... hvorfor er du traumatisert over det egentlig??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, 2018_gjest skrev:

Herregud....hvordan har du vokst opp egentlig? Det er veldig vanlig å bruke skogen/busk etc som toalett når ikke annet er tilgjengelig på tur... hvorfor er du traumatisert over det egentlig??

Det verste er vel dersom noen legger merke til det, og det kan fort bli samtale-tema. Spesielt hvis man bor på en ganske liten plass.... 

Anonymkode: 04d41...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er vel dersom noen legger merke til det, og det kan fort bli samtale-tema. Spesielt hvis man bor på en ganske liten plass.... 

Anonymkode: 04d41...65b

Tror ikke det er mange som bryr seg om å snakke om slikt! Ikke min erfaring i alle fall. Det har nok hendt at noen har sett meg når vi har vært mange sammen på tur, og jeg har sett andre. Men hva er det egentlig å snakke om?

Anonymkode: 81a6f...bda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...