Gå til innhold

Når man MÅ på do, men er ute på tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så skjedde det meg da.. Jeg var ute på tur. Et noenlunde bebygd område, litt industribygninger, litt trær og busker, vei osv.
Får plutselig magesmerter, av den typen man vet ikke fører med seg noe bra. Kaldsvetter plutselig, og har ikke nubbesjans til å finne en bensinstasjon eller annet sted å låne toalettet.
Så jeg tar nærmeste busketre (som skjuler innsyn), og må bare klatre gjennom bladene inn til midten hvor det er plass, ta av meg shortsen og huke ned. 

Det er det flaueste som har skjedd meg - ingen så meg eller noenting, men jeg er så skamfull over at noe sånt skjedde. Hva hvis det skjer igjen?! Er (bokstavelig talt) dritredd for slike situasjoner.

Så jeg lurer på, har dette skjedd deg? Ute på tur (sykkel, jogge, annet) eller vært i en lignende situasjon hvor du må bare bruke naturen til hjelp? Vær så snill, forklar meg at det skjer oftere enn man tror! For nå er jeg lettere traumatisert omtrent, og vil absolutt ikke at det skal skje igjen...

Anonymkode: 982b9...1f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjedde meg i fjor. Nettopp flyttet til nytt sted, vi kjente ikke til området og gikk feil. Plutselig måtte jeg på do, hadde ikke sjans... Mannen gikk i forveien mens jeg hoppet inn i noen busker og gjorde det jeg måtte... 

 

Du var i hvert fall alene! :P Heldigvis viste mannen min forståelse. Men jeg er fortsatt flau når jeg tenker på det.

Anonymkode: e85e6...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min så sporet etter noen andre en gang. Ganske motbydelig etter hennes mening, men ja, så lenge det er i naturen og det er skjult er det jo ikke et problem. Jeg forstår det er flaut, men du var jo heldigvis alene. 

Et spørsmål: Hvordan er det mulig å ikke klare å holde seg (gitt frisk og naturlig konsistens på avføring)? 

Anonymkode: 71fd1...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren min så sporet etter noen andre en gang. Ganske motbydelig etter hennes mening, men ja, så lenge det er i naturen og det er skjult er det jo ikke et problem. Jeg forstår det er flaut, men du var jo heldigvis alene. 

Et spørsmål: Hvordan er det mulig å ikke klare å holde seg (gitt frisk og naturlig konsistens på avføring)? 

Anonymkode: 71fd1...e70

Som nevnt så var ikke dette normalt, men akutt og dermed ikke noe mulig å holde inne..! Normal dogang har jeg klart å holde før uten problem, denne gang var det ikke tilfelle :P

Anonymkode: 982b9...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte plutselig midt i Vigelandsparken en høstdag. Toalettene var stengt, men magen min brydde seg ikke. Det ble bak en busk på meg og.

Det skjer nok rett som det er. Men man forteller jo ikke om det til så mange. Til de jeg var sammen med sa jeg ikke noe om at toalettene var stengt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke vært i den situasjonen når jeg har vært ute uten tilgang til vanlig do, men det har hent meg flere ganger i andre situasjoner enn din. Jeg har alltid slitt med en litt rar og uforutsigbar mage, og for ikke så lenge siden ble det bekreftet at jeg hadde irritabel tarm, så for min del er det derfor.

I de situasjonene jeg har vært i har det som sagt heldigvis vært do i nærheten, men hvis det ikke hadde vært en do måtte jeg sette meg ned bak nærmeste busk, tre, stein, e.l., for det måtte UT og det måtte ut NÅ. :fnise:

Kan godt hende jeg en dag i fremtiden må gjøre som du, TS, så det er nok ikke så uvanlig. Shit happens, bokstavelig talt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har skjedd mange ganger (kronisk inflammatorisk tarmsykdom). Shit happens!

Anonymkode: 60615...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kommet meg hjem før det gikk i buksa. 1 gang var jeg på trilletur med jr. Så plutselig kom det over meg og det var ved trafikkert vei 1 km til toalett og ingen annen måte en å "holde seg" jeg kan fortelle deg at det ganglaget jeg hadde til slutt det håper jeg ingen i hele verden såg. Jeg heiv meg inn på toalettet på bensinstasjonen i siste liten. 

2. gang var jeg på tur i nabolaget, 3 km ute så fikk jeg samme reaksjonen og ingen busk så jeg måtte holde pusten og gå slik at det ikke ble verre til jeg kom meg hjem på do. Var helt utslitt etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg gjort og. Kan muligens bli gjenkjent her. Men eneste jeg fant å tørke meg med var fremmed papir på bakken uten flekker, tørka blader som ble pudrete bare man tok i de og en planke! 😅 så jeg tørket/dro vekk det verste med planken, noen knudrete blader prøvde jeg men ga opp og tilslutt papiret for å sikre at det ble litt bedre der bak.. gikk rett å vaska meg da jeg kom hjem kort tid etterpå!! Fysj! Nå skal jeg alltid ha litt papir i lomma på tur..

Anonymkode: 5c7fb...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg var på vei til jobben, kjente jeg at jeg fikk et voldsomt behov for å gå på do. Jeg gikk av bussen ved togstasjonen og kunne ikke for mitt bare liv skjønne hvordan jeg skulle klare å holde meg til jeg kom på jobb 40 minutter senere. Umulig. Jeg kjente at det var løs mage også, og enda vanskeligere å holde inne. Til slutt så jeg meg rundt på perrongen, ingen så meg i halvmørket om morgenen, så jeg stakk inn i skogen perrongen grenset til, gikk ned en liten skråning og huket meg ned bak et stort grantre. Det sprutet ut. Heldigvis, i vesken min hadde jeg en full pakke papirlommetørkler, så jeg fikk tørket meg etterpå. Dro på plass buksene og gikk opp til perrongen igjen, akkurat i det toget kom kjørende inn på perrongen.

Det var kjempeflaut, og jeg turde ikke se meg rundt da jeg kom på perrongen igjen, i tilfelle noe la merke til at jeg kom ut fra skogkanten. Jeg bare gikk på toget og fant meg en plass og satt og glodde ut vinduet, og prøvde å late som ingenting.

Anonymkode: 6855b...b93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man syk i magen og ikke rekker å komme seg på toalettet, er det bare å hopp bak den nærmeste busken (så lenge det ikke er i noens hage) og gjøre det man må. Er det ikke busker og trær tilgjengelig, får man ringe på nærmeste dør og spørre om å få lov til å låne toalettet og håpe at de lar deg få lov til det.

Etter at jeg ved 2 tilfeller har vært nødt til å gjøre nr 2 i naturen, har jeg alltid en hundepose med meg slik at jeg i det minste kan plukke opp etter meg og kaste posen i søppelet hjemme.

Jeg er såpass gammel at jeg ikke blir flau hvis jeg må tre av på naturens vegne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme i et tettbygd strøk. Lurte på om jeg måtte ringe på hos noen, for det var bare hager og ikke noe friområder! Til slutt dro jeg med meg bikkja opp en bratt skråning og fikk huka meg ned bak noen trær. Helt forferdelig, men det fikk jo greit.

Anonymkode: 3e100...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten trøst å høre at jeg ikke er alene. Jeg har ofte med en kleenex eller to når jeg er ute og går (for snørr), men akkurat idag hadde jeg selvfølgelig ikke..... 

TS

Anonymkode: 982b9...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maaange ganger det har akkurat holdt til jeg fikk kommet meg inn og på do. En gang var jeg 2 km hjemmefra på joggetur, gikk så langt ned i grøfta jeg kom meg for å skjule meg. Var helt tom for krefter etterpå (var 25 grader og steikende sol). Satt i veikanten og lurte på hvordan jeg skulle komme meg hjem da en bil fra ei nærliggende tomt kom kjørende og lurte på om jeg trengte hjelp. Kona hadde sett meg i veikanten fra kjøkkenvinduet. Reddende engel😇 Han kjørte meg hjem😊 

Anonymkode: 2e23f...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har med meg do papir når jeg er på tur :)

Anonymkode: 7736b...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg gjort og. Kan muligens bli gjenkjent her. Men eneste jeg fant å tørke meg med var fremmed papir på bakken uten flekker, tørka blader som ble pudrete bare man tok i de og en planke! 😅 så jeg tørket/dro vekk det verste med planken, noen knudrete blader prøvde jeg men ga opp og tilslutt papiret for å sikre at det ble litt bedre der bak.. gikk rett å vaska meg da jeg kom hjem kort tid etterpå!! Fysj! Nå skal jeg alltid ha litt papir i lomma på tur..

Anonymkode: 5c7fb...949

Lurt,det har jeg begynt å gjøre å :)

Anonymkode: 7736b...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg klarte faktisk å bæsje i buksa en gang.. jeg bodde midt i sentrum og vær på tur hjem, kjente jeg ble dårlig i magen men tenkte jeg skulle klare å holde meg.  

Men i det jeg kom inn inngangsdøren og løp opp trappene bare kom det! Grusomt! Heldigvis ingen som var i gangen da. Kasta trusa og buksa og gikk rett i dusjen. Hadde aldri trudd at jeg ikke skulle klare å nå frem... huff 

Dette har jeg ikke fortalt til noen! 

Anonymkode: acaf9...65f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte faktisk å bæsje i buksa en gang.. jeg bodde midt i sentrum og vær på tur hjem, kjente jeg ble dårlig i magen men tenkte jeg skulle klare å holde meg.  

Men i det jeg kom inn inngangsdøren og løp opp trappene bare kom det! Grusomt! Heldigvis ingen som var i gangen da. Kasta trusa og buksa og gikk rett i dusjen. Hadde aldri trudd at jeg ikke skulle klare å nå frem... huff 

Dette har jeg ikke fortalt til noen! 

Anonymkode: acaf9...65f

Jeg vurderte et øyeblikk å bare gjøre det samme og knytte gensern rundt livet, men kald vind og hettegenser rundt livet og bare t-skjorte på.. Hadde sett ganske rart ut. Heldigvis var trærne der. Hvis ikke hadde jeg vært ille ute..! Kasta trusa da jeg kom hjem, for som sagt, hadde ikke noe papir eller treblader som kunne fungert.... 

TS

Anonymkode: 982b9...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg er besatt, men  jeg tenker alltid "hvor er do-mulighetene?". Sliter en del med overaktiv blære, så da blir det vel sånn.

Heldigvis så har jeg ikke vært sånn kjempeuheldig på den måten. Det har vært to tilfeller av "uhell i buksa rett før man når doen hjemme" og andre situasjoner der det har vært do i nærheten. Likevel, jeg har medfølelse med alle som plutselig opplever at magen/tarmen hater dem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.6.2016 at 14.32, AnonymBruker skrev:

 

Et spørsmål: Hvordan er det mulig å ikke klare å holde seg (gitt frisk og naturlig konsistens på avføring)? 

Anonymkode: 71fd1...e70

Jeg hadde født for kun dager siden, så ting hadde vel ikke blitt helt normalt ennå. Klarte ikke å holde igjen, og ante ikke hvor langt hjemmefra vi var. Hele kroppen var ganske rar etter fødselen så å begi seg ut på tur i et helt ukjent område var kanskje ikke det lureste jeg har gjort... :P

Anonymkode: e85e6...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...