Gå til innhold

Sur fordi jeg hadde på meg hvit kjole i utdrikningslaget...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er det bruden ønsker  og har bedt om det, så synes jeg du burde å respektere det, jeg har sett hvor stor forlangende gjester i forksjellige tråder her, Ingen sier at du må kjøpe en dyr kjole eller en kjole i det hele tatt, men du er invitert som gjest, da er det de som bestemmer-klarer man ikke respektere det så bli hjemme.

BTW, jeg har skrevet at det å klage på at du hadde hvit kjole på utdrikkningslaget, er helt enig er drøyt, men ikke det andre.

Anonymkode: 97530...ab2

Tydeligvis nesten ingen farger som var lov da. Gjestene får gå nakne da. Så får man se brudens reaksjoner da. Er greit at bruden skal bestemme dresscode. Men må hun være såå syykt streng da? Er ikke noe koselig å være gjest når brura skal oppføre seg helt nazi. Får være måte på hva bruder skal tillate seg. Er man liksom verdrns dronning når man skal gifte seg? Sier litt om hva fokuset hennes i bryllupet da. Stakkars mannen er vel bare et ekstra tilbehør på dagen han da.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men hallo. Ts sa ikke at hun skulle ha hvit kjole i bryllupet men i pastellfarger. Altså det kan være lys blå f.eks. i hvilken verden ser en pastellblå kjole ut som en brudekjole? Ts bryter ingen regler. Det er bruda som er urimelig her.

Så lyseblå er helt greit, mens lysegrå er fy fy? Merkelig. :vetikke:

Anonymkode: 18fe3...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lyseblå er helt greit, mens lysegrå er fy fy? Merkelig. :vetikke:

Anonymkode: 18fe3...be7

Mange lysegrå brudekjoler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tris skrev:

Hun er urimelig.

Tror faktisk jeg hadde stilt opp i bryllupet med svart veldig elegant og utringet kjole som fremhevet bryst, rygg og rumpe, samt avslørte alt av ben i en høy splitt (tenk angelina jolie) og glattraket hodet, goth sminke (i mer elegant versjon) svart glitrende neglelakk, og de dyreste svarte skoene som finnes. Pluss langt kjede med sorte elegante perler knyttet i nakken, slik at de rasler ned mot korsryggen og tiltrekker oppmerksomhet.

Uten truse selvfølgelig. 

Og i tillegg ville jeg ha bestilt meg en mannlig eskorte i hvit smoking, helst Leonardo himself da Brad Pitt ikke duger. 

Deretter hadde jeg overtatt hele festen.

Weddingcrasher tjihi....

hehe, Det hadde jo selvsagt vært kjempegøy, men tviler på at vi hadde vært venner stort lenger da...

jeg kommer til å respektere ønskene hennes, det er hennes dag og hun skal få bestemme. Jeg bare syntes hun har mistet gangsynet litt, og ikke helt ser selv hvor krevende hun faktisk er... Kommer til å bli knæsj gul på fredagen (håper hun ikke syntes fargen er for sterk da, så jeg stjeler oppmerksomheten da også :P ) og en mørk lilla på selve vielsesdagen.

 

Puh... skal ikke være greit altså...

 

TS

Anonymkode: d6fa7...11d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tris skrev:

Hun er urimelig.

Tror faktisk jeg hadde stilt opp i bryllupet med svart veldig elegant og utringet kjole som fremhevet bryst, rygg og rumpe, samt avslørte alt av ben i en høy splitt (tenk angelina jolie) og glattraket hodet, goth sminke (i mer elegant versjon) svart glitrende neglelakk, og de dyreste svarte skoene som finnes. Pluss langt kjede med sorte elegante perler knyttet i nakken, slik at de rasler ned mot korsryggen og tiltrekker oppmerksomhet.

Uten truse selvfølgelig. 

Og i tillegg ville jeg ha bestilt meg en mannlig eskorte i hvit smoking, helst Leonardo himself da Brad Pitt ikke duger. 

Deretter hadde jeg overtatt hele festen.

Weddingcrasher tjihi....

Haha. Det hadde vært utrolig kult

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 12flo
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hehe, Det hadde jo selvsagt vært kjempegøy, men tviler på at vi hadde vært venner stort lenger da...

jeg kommer til å respektere ønskene hennes, det er hennes dag og hun skal få bestemme. Jeg bare syntes hun har mistet gangsynet litt, og ikke helt ser selv hvor krevende hun faktisk er... Kommer til å bli knæsj gul på fredagen (håper hun ikke syntes fargen er for sterk da, så jeg stjeler oppmerksomheten da også :P ) og en mørk lilla på selve vielsesdagen.

 

Puh... skal ikke være greit altså...

 

TS

Anonymkode: d6fa7...11d

Lykke til! :)

Og nå skrev jeg dette mest for å gi deg noe å le av :) Det hender fantasien min tar litt av hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

hehe, Det hadde jo selvsagt vært kjempegøy, men tviler på at vi hadde vært venner stort lenger da...

jeg kommer til å respektere ønskene hennes, det er hennes dag og hun skal få bestemme. Jeg bare syntes hun har mistet gangsynet litt, og ikke helt ser selv hvor krevende hun faktisk er... Kommer til å bli knæsj gul på fredagen (håper hun ikke syntes fargen er for sterk da, så jeg stjeler oppmerksomheten da også :P ) og en mørk lilla på selve vielsesdagen.

 

Puh... skal ikke være greit altså...

 

TS

Anonymkode: d6fa7...11d

Hva med bare drite i dra i byllupet, når du skal oppføre deg som dritt unge å ta hevn og vil være venner med henne lengre...

Anonymkode: 97530...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva med bare drite i dra i byllupet, når du skal oppføre deg som dritt unge å ta hevn og vil være venner med henne lengre...

Anonymkode: 97530...ab2

"ikke

Anonymkode: 97530...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.6.2016 at 18.04, AnonymBruker skrev:

Det er da helt vanlig å kunne gå i pasteller??? Her er eksempel på kjole som ble lagt ned veto på http://www.asos.com/John-Zack-Petite/John-Zack-Petite-Maxi-Dress-With-Floral-Lace-Bodice/Prod/pgeproduct.aspx?iid=6684430&cid=8799&Rf1027=6403&Rf1012=4461&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Lavender&totalstyles=213&gridsize=3

Og i tillegg får ingen bruke disse fargene dagen før heller....

 

TS

Anonymkode: d6fa7...11d

Egentlig enig med deg, pasteller bør være greit i bryllupet, men kjolen du lenker til er jo omtrent hvit? Ser det påstås at den er lavendel, men på min skjerm ser den ut til å være hvit med såvidt et lite lilla-rosa skjær. 

Så at den kjolen ikke er grei i selve bryllupet er jeg faktisk enig med venninnen din i

Anonymkode: 2ce88...748

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Så at den kjolen ikke er grei i selve bryllupet er jeg faktisk enig med venninnen din i

Anonymkode: 2ce88...748

enig.

Anonymkode: 97530...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Honey Dew skrev:

Bar bruk hvite accesoires i bryllupet, så får hun bli så sur hun bare vil. Det går fint sålenge kjolen ikke er hvit

Har et par hvite sko jeg tenkte å snike under kjolen :fnise: Håper ikke hudfargen min er et problem da, siden jeg er ca. like bleik som et A4 ark. 

Anonymkode: b171e...7d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Mange lysegrå brudekjoler. 

 

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Og her er noen lyseblå: https://www.google.no/search?q=lys+grå+brudekjole&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjDkKPcrpvNAhVBYZoKHbZvBUUQ_AUIBygB&biw=1280&bih=752#tbm=isch&q=lyseblå+brudekjole 

(For ordens skyld: Jeg mener både lysegrått og lyseblått (og andre pasteller) er helt OK i bryllup.)

Anonymkode: 18fe3...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.6.2016 at 18.03, AnonymBruker skrev:

Nei, selfølgelig skal man trumfe igjennom det man selv ønsker. Som gjest.

Anonymkode: 97530...ab2

Skrev jeg det?

Jeg skrev bare at det ikke finnes noen norm om at pasteller ikke er lov i bryllup. Og at disse normene uansett er nettopp dét - normer. Man bør for høflighetens skyld følge de viktigste av dem, men man har faktisk ingen rett til å bestemme hva andre mennesker skal ha på seg.

 

Den 8.6.2016 at 18.09, mirandaa skrev:

Vi lever i 2016, ikke 1900.

Rundt 1900 var det faktisk vanlig å ha sort brudekjole :) Hvit brudekjole var det bare rikfolk som hadde, vanlige folk hadde sort kjole, mer anvendelig så man kunne bruke den flere ganger. Hvit kjole ble ikke vanlig blant allmuen før utpå 1920-30-tallet, noen steder ikke før etter 2. verdenskrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke fatter, er at veldig mange brukere på KG ikke reflekterer over at venner/venninner, familie og kjente også kan være brukere på KG.... Dumt å ødelegge vennskap og relasjoner pga innlegg som egentlig ikke er så ille ment, men som kan oppfattes ille av den det 'sladres' om.

Anonymkode: fedde...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 9. juni 2016 at 21.31, AnonymBruker skrev:

"ikke

Anonymkode: 97530...ab2

Er du personen Ts snakker om? Eller har du laget like krav til følge ditt? 

 

Jeg giftet meg for et år siden og jeg kunne virkelig ikke ha brydd meg om folk kom i rosa, gult, blått, rødt, svart eller lilla. Hvitt var forbeholdt meg. Å legge seg opp i hva gjestene skal ha på seg utenom det skjønner jeg ikke hensikten med. I det store bildet har det vel ingenting å si!? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror enkelte bare er ute etter å provosere i disse bryllupstrådene, for folk kan da ærlig talt ikke være så korka på ordentlig? Er jo ingenting som er "lov" snart. Hysteriske kvinnfolk.

Endret av Bloodless
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. juni 2016 at 21.30, AnonymBruker skrev:

Hva med bare drite i dra i byllupet, når du skal oppføre deg som dritt unge å ta hevn og vil være venner med henne lengre...

Anonymkode: 97530...ab2

Hæ? Leser vi samme innlegg? TS går jo med kjole som er innafor brudens (ganske så smale) fargeønske/krav.

Anonymkode: 573ab...0d3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.6.2016 at 0.05, AnonymBruker skrev:

 

Og her er noen lyseblå: https://www.google.no/search?q=lys+grå+brudekjole&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjDkKPcrpvNAhVBYZoKHbZvBUUQ_AUIBygB&biw=1280&bih=752#tbm=isch&q=lyseblå+brudekjole 

(For ordens skyld: Jeg mener både lysegrått og lyseblått (og andre pasteller) er helt OK i bryllup.)

Anonymkode: 18fe3...be7

Lys blå brudekjoler er mindre vanlig da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...