Gå til innhold
gjest- silje

Alt eller ingenting - styrke + løping

Anbefalte innlegg

gjest- silje
På ‎19‎.‎08‎.‎2017 den 19.36, elvital skrev:

Jeg tenker at det viktigste er at du for øyeblikket gjør det du syns er gøy, hvis ikke blir det jo faktisk ikke gjort. Så får du evt se hvis du ikke får noen resultater etter hvert om du må endre på det du gjør ;) 

Også tenker jeg at det viktigste er at du gjør *noe* styrke. Med de øvelsene får du kjørt både ben, rygg, bryst og skuldre. Det er jo i grunn hele kroppen. Godt jobbet!  Er fortsatt så imponert over skulderpressen din altså!

Håper du rakk jobben?

Det var faktisk gubben som kommenterte spinningen min :filer: Liker IKKE kommentarer på hvordan jeg trener, så lenge det jeg driver med ikke er helsefarlig (teknikk/ styrke) ;)  Uansett så tenkte jeg å prøve ut hans måte å gjøre det, og det gikk vel helt ok. Det gikk jo det også, men tiden går jo mye saktere når jeg skal fokusere på å holde raskt jevnt tempo for så å speede litt opp i omganger. Mine intervaller er jo helt annerledes der det handler om å slite seg totalt ut i 2min for så å ta en lett pause på 1min der jeg tråkker lett på pedalene..

Ja øvelsene er jo valgt med omhu, siden jeg er skikkelig på latsiden når det gjelder styrke :fnise: Men tenker hvis at jeg bare får det inn i rutinen, så kommer vel interessen tilbake?

Jeg vet ikke om jeg ser etter resultater lengre. Vel jeg kan alltids få mindre midje - det skader jo ikke :PMen jeg er en plass der jeg virkelig trives med kroppen, for tiden. Nå handler det bare om å bli svett og føle at jeg får brukt kroppen. Men neste år, så kan det godt være at jeg føler for å få mer resultater (bikinisesongen kan jo stresse hvem som helst). 

Jeg hadde heldigvis fri, så det var kun jentungen det gikk ut over :P

I dag fikk jeg det beste komplementet jeg noen gang har fått :ninuskapus: Jeg hadde jentungen med til regulerings tannlege, og han spurte henne om jeg var søsteren hennes :nordvesta: Altså, her sliter jeg litt med at jeg bikker 30 snart, og så kommer den fineste tannlegen og tror at jeg er søsteren til jentungen min :blush: Dette kommer jeg til å leve på leeenge ja ;) 

I dag stod jeg opp kl 7,30. Da gav jeg opp, etter å ha ligget hele natten med å telle stjerner/sauer, ja U name it. Så da ble det trening før tannlegetime, handling av bokbind, og div klær til gubben.

Det ble 40min med rask spinning, med lette intervaller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainbow

Har litt tro på det du sier med rutinen. Jeg har det i alle fall sånn når jeg følger kjedelige programmer, at når jeg kommer i gang, og bare får det unna, så er det ganske ok likevel. 

Tenk at du er under 30 og har en datter som begynner på ungdomsskolen! Skikelig ung og sprek mor! Imponert over at du har hatt så mye ansvar som ung, jeg syns det er mer enn nok å ha ansvar for en hund og en hest! :P Kjempegøy at han tenkte du var søstera! 

Kjedelig med dårlig søvn. Sliter litt med det selv nå, er det noe fullmånegreier eller noe sånt for tida?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje

@Rainbow Ja, jeg satser på at det jeg sier om å bare få vanen og rutinen... At det skal få litt futt i latsabben :fnise:

Ja, ikke sant, hun er blitt stor nå ;) Vel det var vel ikke helt planen, men det ble jo slik. Men så har jeg vært veldig selvstendig fra jeg var liten, da jeg ikke hadde de beste foreldrene. Så det å ha ansvar har vel aldri skremt meg. Det eneste jeg visste var at jeg aldri skulle la ungen min vokse opp slik jeg vokste opp. Skulle jeg først få et barn, så skulle jeg gjøre mitt beste for at barnet fikk et bra liv!

Ja det var kjempefestlig! Spesielt når jeg følte meg litt sliten og ikke helt i humør. Akkurat tannregulering koster litt mye og jeg slet litt med søvnen for at det skulle koste veldig MYE, sånn typ 50K. Men det kunne den fine tannlegen si at det ville det ikke gjøre for oss, siden hun hadde så høy dekningsgrad, og så må en ikke google priser, da får en visst opp mye rart :P. Det går jo mye penger med en tenåring i hus. Nå har vi pusset opp rommet hennes og fått en litt mer voksen stil, og gjort det mulig for henne å ha venner på besøk uten å sitte i senga, så sovesofa, bord, teppe, gardiner, skrivekommode, puter og pynt er kjøpt inn. Så det har jaggu gått noen tusenlapper denne sommeren, men det var så absolutt verdt det, siden hun ble så fornøyd :) 

Vet ikke om det er noe fullmåne, ikke som jeg har sett. Påvirker det søvnen altså?? Jeg sliter jo litt uansett, så jeg er bare ikke helt normal når det gjelder søvn :P

Latsabben har trent styrke i dag:

Markløft 45kg 3 * 7

Skulderpress med manualer 10kg 3 * 6

Benkpress 40kg 3 * 5

Goblet squat med manual 20kg 3 * 8

Jeg er litt små støl, litt over alt, hele tiden. Kroppen er tydeligvis ikke vant til verken spinning eller den lette styrketreningen min. Men det er heldigvis bare sånn smått, slik at jeg fremdeles kan trene uten store problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje

Trente spinning i dag. Så det ble 45min med lett spinning og med "lette intervaller".

Nå er formen så elendig, har hatt en urinveisinfeksjon i 2uker, som jeg har ventet på at skulle gå over av seg selv, da jeg ikke reagerer med ekstreme smerter/feber, bare en del ubehag. Men den gikk ikke bort av seg selv denne gangen, så da måtte jeg til legen selvsagt. Og nå er jeg på kur, noe som slår meg helt ut! Jeg blir verre på slike kurer, enn å faktisk ha en uvi. Jaja, snart ferdig, så overlever dette :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Diis

Herregud jeg har ikke vært her siden april?!?!? Uansett, jeg satser på litt mer tilstedeværelse i tiden fremover! Må ærlig innrømme at jeg ikke har lest de tre siste sidene, skal skumme når jeg har litt bedre tid enn akkurat nå. Så innmari kjedelig med urinveisinfeksjon, en føler alltid at en settes så innmari tilbake når det kommer til sånt... Du får tenke at tiden det tar å bli bedre er forkortet tid til du kan komme i gang igjen :) Angående søvn og fullmåne, jeg tror faktisk jeg har reagert litt på det selv før! Når det er sagt har jeg hatt månen skinnende rett inn på meg der jeg har sovet, så kanskje naturlig at en sover dårligere når det skinner så skarpt at det blir skygger på veggen bak meg:P Men kan jo være noe i det? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje

@DiisDet er ingen vits i å lese bakover, det skjer ikke så mye spennende i min treningsdagbok ;) Hehe

Ja det var skikkelig irriterende med å få en uvi akkurat nå! Jeg ventet jo i det lengste med å slepe meg til legen, da kroppen ordner som oftest opp selv, men denne gangen så ville den ikke det. Jaja, er snart ferdig med kuren nå, så da går det jo greit :) 

Treningen:

I går ble det litt styrke:

Markløft 50kg 3 * 6

Skulderpress med stang 36kg 3 * 4'

Knebøy 36kg 3 * 8

Skråbenk med manualer 3 * 8

I dag ble det

45min spinning, med intervaller.

Nå er neglen min kommet ut halv veis, så det kan jo ikke være så lenge til jeg kan løpe ute, det gleder jeg meg veldig mye til!!!

Og så ble mamma lagt inn på sykehuset i dag. Ikke har vi fått vite hvorfor, da mamma er veldig lite flink å spørre de rette spørsmålene, men det var visst noe om lav puls og lave blodverdier, mamma kunne ikke forstå hvorfor hun ble lagt inn, når hun følte formen var ganske bra. Men jeg vet jo at de ikke legger inn noen på sykehuset her i byen uten at det er noe, så jeg skal en tur opp i morgen å høre med de, så får vi se hva som skjer. Hater å ikke vite, det er faktisk det verste jeg vet!

Endret av gjest- silje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

inle

Synes du er vanvittig sprek! :jepp: Hvordan går det med sovingen? Jeg er litt lik, noen ganger sover jeg masse mens så kommer det perioder hvor jeg virkelig sliter med å få sove :sukk: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje
44 minutter siden, inle skrev:

Synes du er vanvittig sprek! :jepp: Hvordan går det med sovingen? Jeg er litt lik, noen ganger sover jeg masse mens så kommer det perioder hvor jeg virkelig sliter med å få sove :sukk: 

Takk :)

Joda de siste dagene har jeg sovet mye igjen :sjenert: Så nå kan jeg sove i 10-11 timer hver natt. Blir liksom ikke "mettet" på søvn nå:P Føler disse periodene er bedre, enn de søvnløse. For det er litt bedre med for mye søvn, enn for lite :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
elvital

Så skummelt med moren din, håper det går bra og at du får vite hva det er!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje
På ‎29‎.‎08‎.‎2017 den 19.26, elvital skrev:

Så skummelt med moren din, håper det går bra og at du får vite hva det er!

Vel, jeg har fått vite litt. Det eneste sykepleieren ville si var at det var økt mengde med troponin i blodet og at hjertet hadde lekket litt. Hva som er årsaken kunne hun ikke si. Hun sa heller ikke at de mistenkte hjerteinfarkt, men det var nok det de gjorde etter undersøkelsene som ble gjort på moren min. Grunnen til at vi ikke visste hva som gjorde dette, var jo at moren min ikke klarer å innta slik informasjon, på noen som helst måte, så det er jo typisk ;) 

Jeg synes hun er mer redusert, enn tidligere, så jeg vet ikke helt om hun kommer seg tilbake til der hun var før infarktet, men nå er hun kommet hjem, da blodprøven viste at troponin var sunket. Så da er det en ny ultralyd om 14 dager.

Det ble ikke trening i dag, heller ikke går. Jeg har sittet på vent når det gjelder moren min:fart2: Til tross for at jeg egentlig har hatt tid til å trene og styre på, så blir jeg liksom så urolig og føler ikke at jeg kan gjøre andre ting, tanken på at telefonen skulle ringe, og så måtte jeg ha dusjet før jeg hastet til sykehuset, klarer jeg bare ikke :murvegg: Det er veldig teit, men jeg er bare slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
inle

Helt forståelig! Det er bedre å la være å trene når man ikke er helt med eller klarer å fokusere skikkelig. Håper det går fint fremover med moren din! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje

@inle Nei, jeg blir veldig fort slik, at jeg bare sitter og venter på telefon i mamma/sykehuset. Hadde det helt likt sist i vår da hun hadde hjerteinfarktet, klarte rett og slett ikke å slappe av nok til å trene. Ja jeg håper også at det går fremover!

Torsdag hadde jeg ikke tid til trening, så trening nr 2 ble i går.

50min med spinning ble unnagjort. Denne gangen var jeg så svett at jeg var helt gjennomvåt i alle klærne! Det var mange dråper etter meg på sykkelen og på gulvet så jaaa.. Fornøyd med trimmen i går ja :briller:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje

Lørdag trente jeg 40min på sykkelen. Har nesten begynt å like spinningen nå, så det er jo litt bra! I starten var det bare for å trene, siden jeg blir veldig fort rastløs! Altså det skal ikke mange dagene til, før jeg sitter og tripper og bare MÅ trene litt (ikke styrketrening da, vel og merke :fnise:)

Søndag tok jeg styrke:

Markløft 56kg 3 * 6, klemte også huden mellom stanga og ringen på ene rep, og det var sykt vondt ! Note to self: ta av ringene!!

Skulderpress med stang 32kg 3 * 4

Knebøy 32kg 3 * 8

Skrå benkpress med manualer 10kg 3 * 8

I går startet jeg på sykkelen, men hadde feilberegnet litt med tiden, så det ble kun 20kjappe min. Jaja alt er vel bedre, enn ingenting.

Endret av gjest- silje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Rainbow

Auuu, ringklem hørtes vondt ut!! 

20 min kan være en knallgod økt, det!

Skjønner godt du er bekymra for moren din, håper det går bra med henne! Noen ganger kan det hjelpe å trene også, når man tenker på noe vanskelig. Overhodet uten sammenligning husker jeg at da hesten min var veldig syk, så var det treningen som fikk meg gjennom det. Noe fast og solid jeg måtte konsentrere meg om!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje

Da har jeg startet opp treningen etter fri siden september. 

Det er første gang på 5(?) år siden jeg har hatt pause mer, enn to uker.

Mannen min ble alvorlig akutt syk i september, med sykehusinnleggelse, koma og opptrening etter koma. Det er et mirakel at det gikk så bra og at han lever og er i god form nå. Når helsevesenet fungerer slik det skal og en møter de rette personene som er ekstremt dyktige i jobben sin, så er helsevesenet virkelig fantastisk bra!

Jeg har jogget litt innimellom, etter at han er kommet hjem og alt har roet seg, men jeg sliter litt med løpingen, da det er da tankene flyter og jeg får en del bilder og tanker i hodet som gjør at turene ikke blir særlig positive. Jeg har jo alltid brukt løpingen til å jobbe med psyken, og hendelser som har påvirket meg negativt, men akkurat det vi opplevde for noen måneder siden var så alvorlig og skremmende, at jeg sliter med å sortere tankene.

Fikk en ide om å starte med kondisjon kombinert med styrke, som består av mange rep og ikke pause mellom settene eller øvelsene, og endelig følte jeg at dette kan jeg gjøre, det ble en bra økt :yvonne: Jeg ble både svett og fikk pulsen opp, så da var jeg fornøyd med å klare å fullføre en økt etter en del mislykkede forsøk :P

Økten var ca 35min:

Knebøy 20kg 4 * 14

Skulderpress med stang 20kg 4 * 12

Strake markløft 20kg 2 * 12    24kg 1 * 12

Benkpress med manualer 8kg 3 * 10

Bicepscurls 6kg 3 * 8

Triceps med manual 4kg 3 * 6

Bakover utfall 12kg 3 * 8

Ingen pauser og fort som fy. Jeg er allerede sykt støl... Men det kommer seg nok når jeg klarer å få rutine på treningen igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje

Hadde jobbhelg i helgen som var, så i dag hadde jeg fri :yvonne:. Så jeg startet med trening rett etter at jeg hadde stått opp. Hadde ikke smakt en dråpe kaffe engang før jeg var startet med markløften. Jeg tror ikke jeg har trent så tidlig på morgenen på lenge, så jeg var en smule trett og daff, men det gikk unna for det :dany:

Markløft 30kg 3 * 15 

Goblet squat 10kg 3 * 12

Dips 10kg 3 * 10

Benkpress 20kg 3 * 12

Skulderpress 5kg pr manual 3 * 12

Biseps curl 4kg pr man 3 * 12

Ingen pauser, og raske repitisjoner for å få opp pulsen.

Etter trening hadde jeg flere avtaler som måtte unnagjøres, så det var godt at jeg klarte å komme meg opp, slik at jeg rakk den planlagte økten.. Håper ikke at jeg blir like støl som jeg ble etter lørdagens økt, for jeg har lidd meg igjennom jobben de påfølgende dagene :pinar:

Utenom jobb og den lille treningen som jeg akkurat har startet med, så går jeg og mannen tur _hver_ dag med rask gange og i minimum 30min. Så for det om jeg ikke jogger nå, så er jeg i aktivitet hver dag, og føler at tur er greit nok nå, til jeg føler meg klar til å ta fatt på løpingen igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden