gjest- silje

Alt eller ingenting - styrke + løping

335 innlegg i emnet

Bra styrkeøkt! :trene:

To-tre timer pr natt!!! :hakeslepp: I alle dager, hvordan står du oppreist?! Huff, har du sjekka om det er noe du kan gjøre/ta for å sove bedre? Det høres jo kjempeslitsomt ut å sove så lite som det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det hørtes skikkelig slitsomt ut, ikke særlig sunt heller... du har vel sikkert prøvd alt av tips og råd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

På Friday, June 16, 2017 den 12.44, Rainbow skrev:

Bra styrkeøkt! :trene:

To-tre timer pr natt!!! :hakeslepp: I alle dager, hvordan står du oppreist?! Huff, har du sjekka om det er noe du kan gjøre/ta for å sove bedre? Det høres jo kjempeslitsomt ut å sove så lite som det!

Vet ikke helt, har ofte lurt på det selv :fnise: Nja jeg har fått tilbud om diverse greier av legen ganske lenge nå, men jeg er jo så sta at jeg har nektet , helt til sist uke. Da måtte jeg krype til legen, for jeg klarte neste ikke å slå koden til bankkortet i butikken, for jeg var så trett og ukonsentrert + at jeg var redd for å kjøre, så da går det jo ikke.

På Friday, June 16, 2017 den 17.26, elvital skrev:

Ja det hørtes skikkelig slitsomt ut, ikke særlig sunt heller... du har vel sikkert prøvd alt av tips og råd?

Ja har prøvd alt. Som å legge bort mobil/pc i minst 60min før leggetid, stå opp til fast tid og legge meg til fast tid, sove - te, slappe av og bare ta det helt med ro før legging (ikke trening, på ettermiddag), "nattamusikk" + avslappingsøvelser og massasje. Men ingenting har hjulpet den siste tiden. Så nå har jeg vært hos lege og fått noe å som skal hjelpe på. Så får se :) Jeg har liksom enten eller perioder. Så en mnd sover jeg hele tiden jeg har sjans, og neste mnd sover jeg nesten ingenting. Så derfor har legen, ønsket å gi meg noe slik at jeg får et stabilt søvnmønster. Jeg har bare vært så sta, så det er litt min feil også..

I dag ble det en kort løpeøkt ute. Gpsen svikta totalt. Så det står 999,9km på 28min :fnise: Så det funket nokså dårlig, ja..Men det ble i hvert fall litt kjapp trening og det er jo digg :biggrin:

Endret av gjest- silje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Igår var løpeøkten mange runder rundt samme løype. Er på ferie, har tatt løpeskoene med (lettere, enn å ta med vekter). Så jeg løper i sirkler rundt området vi bor, da det er hovedsakelig motorveier i nærheten. Så da blir det sånn 😊

Det ble 6km på 30min. Tenkte å gjøre det samme i morgen og gjerne resten av ferien. Skal jeg holde vekten i ferien med litt for mye god mat og øl, så bør jeg virkelig stå på. 

Screenshot_2017-06-19-23-32-29.png

Endret av gjest- silje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Well done!:nordvesta:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På Tuesday, June 20, 2017 den 9.06, elvital skrev:

Well done!:nordvesta:

Eeeh takk 😊

I går og i dag jogget jeg en ny rute (er på en ny plass). Fant tilfeldigvis en grusbakke etter å ha løpt igjennom byen, og så tentke jeg at det var god trim, for oppoverbakken var sykt slitsom (opp til skitrekk og masse gårder ?)Så her savner jeg endemondoen som viste stigning, da det var i hvertfall 2 km med bare det... Igår løp jeg 6km, da jeg måtte snu, fordi jeg fikk gnagsår på den andre tåen (som ikke er blåmeldt!!) Men etter å hatt beina i grønnsåpevann i 30min og fått satt på skikkelg plaster, så klarte jeg  8km idag, men med dårligere fart, enn tidligere som bildet vil vise...:raven:

Imorgen blir siste løpeøkt, da vi reiser til familie i helgen. Så det blir nok ikke tid til trening da..

Screenshot_2017-06-21-23-47-26.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Knallbra løpeøkter! Kan jo alltid være litt stress å løpe på nye steder, siden man ikke helt vet hvor man er eller hvor man kommer. Du har skikkelig bra gjennomsnittsfart! Selv med plasterpause! :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Rainbow skrev:

Knallbra løpeøkter! Kan jo alltid være litt stress å løpe på nye steder, siden man ikke helt vet hvor man er eller hvor man kommer. Du har skikkelig bra gjennomsnittsfart! Selv med plasterpause! :) 

Takk! Jeg kjenner at jeg ikke er tilvendt alle disse stigningene, og selve rutene.. Så farten varierer noe enormt, ser jeg :P

Siden sist, så har jeg løpt lørdag og mandag. Begge på ca 50min. Km vet jeg ikke helt, men kanskje 8+, da jeg er tom for nett, å låner gubben sitt, så da spares det for harde livet :fnise:

Nå er vi kommet til Sverige, og storkoser oss! Vi har 3 uker igjen, så planen er å være på tur, så lenge som mulig. Det kommer an på været, da i kun skal oppholde oss i Norge og nabolandene. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi kommet til Norge igjen etter 4 dager i Sverige. Det ble bare en løpetur i Sverige. Den ble på 6km. Men den var kjempekjedelig. Følte ikke det var så trygt, så jeg løp opp og ned langs boligfeltet. Bensinstasjonene var låst på nattestid, og de som var åpne, måtte en få godkjennelse for å fylle bensin og for å få komme inn og betale etter å ha fyllt bensin. Ellers så var alt lenket fast av utemøbler (dette er det jo også her midt i byen, men vi bodde i ett "villastrøk" og rolig boligområde, så da burde det vel egentlig ikke være nødvendig?). En måtte parkere og betale ekstra for å få beskyttelse på liseberg og kjøpesentre, ellers så var det stor sjanse for ran. Og så var det visst en skyteepisode på kjøpesenteret ett par km fra der vi bodde, for en ukes tid siden :sjokkbla: Og der vi bodde så var det porter med hengelås inn til hyttene. Så jeg følte at det ikke var så trygt, akkurat.  Men nå bor ikke jeg i den største byen til vanlig heller, så det kan jo være at det er uvant med alle disse forhåndsreglene ;)

Idag var planen å jogge ute, men det var over 20g når jeg stod opp, så det ble skrinlagt! Imorgen er det meldt litt mindre grader og mer vind, så tenker at jeg får ta meg en tur da :)

Imorgen er det to uker igjen av ferien. Vi har vært ute i snart to uker, og vi har storkost oss :biggrin: Det eneste som jeg kan klage på er at jeg er så hoven i føtter og bein. Ellers så er alt helt strålendes fint! Dette er første ferien som jeg har trent, og det er jeg jaggu meg glad for at jeg har gjort, det er noe med det å starte dagen med en treningsøkt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra at du har fått til noen løpeturer, selv på ferie! :) Flink! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@elvital Takk! Jeg ser at jeg har trent ca 3g i uken i snitt på ferie. Det er jo ikke så mye, men det er bedre, enn ingenting. Noen dager så ble en hel dag borte i bilkjøring, ellers så var vi på plasser der det ikke var mulighet for å få løpt noe særlig. Men det har vært deilig allikevel.. 

Nå er vi kommet hjem. I dag tok je ruta som jeg brukte noen økter på mølla til å trene meg opp for noen mndr siden. Det er en lang seig stigning på 3km som jeg egentlig hater. Men resten av løypa er kjempefin med mye natur og ikke bare motorvei. Så da er det verdt å hale seg opp den treigeste oppoverbakken som finnes i denne byen:fart2:

Og nå er jeg sååå lei av grilmat at idag ble det stekt løvbiff med salat, det smakte helt fortreffelig :spise:Vi har prøvd å grille litt sunnere mat enn pølse og hamburger, så vi har grillet marinert (hjemmelagd) kyllingfilet, svinefilet osv og hatt sunnere tilbehør som agurksalat med hjemmekrydret rømmedressing (lettrømme) og tomatsalat med krydder. Så det har ikke vært såå usunt, men jeg er allikevel drittlei av grillmat nå ;)

Bilde av løpeturen idag. Fikk liksom ikke farten opp idag. Følelsen av å løpe i sirup, eller i synkemyr, var nokså sterk idag. Og så regnet det noe helt enormt også, selvsagt... bor jo tydeligvis på rett sted :klaske: Hadde aldri gått ut, hvis jeg trodde været slulle bli så stygt :daane:

Screenshot_2017-07-03-19-35-37.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns du er flink jeg! Mila på en time, og det rett etter ferien! 

Skjønner grillmatproblemet. Det er jo veldig godt, men man får jo nok av alt man spiser mye over en periode

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎03‎.‎07‎.‎2017 den 22.43, elvital skrev:

Syns du er flink jeg! Mila på en time, og det rett etter ferien! 

Skjønner grillmatproblemet. Det er jo veldig godt, men man får jo nok av alt man spiser mye over en periode

Joda, farten er vel ok. Skal vel ikke klage,, men jeg gjør jo det allikevel ;) Jeg er vel bare slik, jeg har jo hatt en god tid tidligere og vil jo tilbake dit, før jeg startet med styrketrening!

Ja det blir nok ikke grillmat på en god stund nå, nei.

Onsdag løp jeg 1mil, i fint vær, faktisk. Men tida ble allikevel på ca 1,03. Så ikke så fornøyd. Fredag hadde jeg samme løypa, men da begynte det jo selvsagt å regne kattunger! Jeg var såååå våt :frkk: Og kjempesur ;) Holder på å kutte ned på snusen, for nå er det nok. Nå skal jeg kutte den helt ut! Det er 3år siden jeg slutta og røyke og gikk over til snus, med mål om å også kutte den ut, da jeg tenkte at det var lettere å kutte ut snusen etter hvert, men så ble jeg like "glad" i den som jeg var i røyken :eeeh:. Men jeg har kun snust 5 om dagen - men det er jo nok. I dag er jeg på nr 2, så jeg jobber iherdig med å få bukt med denne snusen, så får vi se. Planen er å ikke gå opp i vekt. Så jeg vil gjøre det sakte. Det var jo det som gjorde at jeg ikke bare kuttet røyken helt, for jeg blir så spisesyk når jeg slutter med nikotinen.

Ellers så var vi ute i går, så i dag ble det ingen trening, eller jeg har jo fått en rutine nå, at så lenge jeg løper 1mil, så jogger jeg ikke hver dag, da jeg ikke vil ødelegge med en ny betennelse, eller noe slikt dritt, nå har jeg hatt nok ;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Dagens økt var løpetur som vanlig:fnise: Tok det roolig, for planen var å øke lengden med 2km. Og for mange er det bare 2km 'ekstra' men for meg som har syntes at 1mil er langt nok for tiden, så visste jeg at det ville bli tungt :daane: Husker ikke sist jeg løp den lengden, så det var litt deilig at jeg klarte det. Det ene kneet gjør litt vondt nå, vet ikke om det er løpingen eller om det var vaskingen og støvsuging av bobilen i 1,5t etter løpeturen. Satser på at det forsvinner fortest mulig !

Nå tar jeg trenigsfri imorgen, da vi reiser igjen, hvis yr har rett.. Da blir det bare noen dager denne gangen. 

Screenshot_2017-07-10-20-26-26.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Nå fikk jeg ENDELIG rotet meg til å skrive her! Jeg har jo lest i dagboken din mange ganger tidligere og må si at du er veldig flink med løpingen. Ble rent inspirert her. :fnise: Det var veldig lurt å legge inn bilde fra øktene. Kanskje jeg skal gjøre det etterhvert når jeg får litt mer fart i beina. Nå er det ikke så mye å skryte av. :P

Det høres ut som om dere hadde en fin tur selv om jeg er helt enig i at forholdene der dere var i Sverige hørtes litt ekle ut! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden