gjest- silje

Alt eller ingenting - styrke + løping

295 innlegg i emnet

Long time, no see:hoppe: Skummet gjennom her nå, så godt å se at kroppen tydeligvis fungerer bedre og at dere kanskje har funnet ut av hva som er galt! Synes det ser ut som du har ganske så rå økter allikevel jeg, selv om det alltid er litt nedtur å måtte gå ned på vekter og kjenne på at en kanskje ikke er i 100% lik form som for en stund tilbake siden. Og ikke minst gøy med målene, du må jo absolutt gjøre noe riktig når du "krymper" på de riktige stedene og vekta fortsatt holder seg stabil :D Også får vi håpe du slipper mer snøkaos mot helga, jeg våknet 05.00 i dag av en svææær snøskrape som kjørte rundt og rundt og rundt i den store rundkjøringa rett utenfor soveromsvinduet mitt...:dry::fnise:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎09‎.‎03‎.‎2017 den 9.42, Diis skrev:

Long time, no see:hoppe: Skummet gjennom her nå, så godt å se at kroppen tydeligvis fungerer bedre og at dere kanskje har funnet ut av hva som er galt! Synes det ser ut som du har ganske så rå økter allikevel jeg, selv om det alltid er litt nedtur å måtte gå ned på vekter og kjenne på at en kanskje ikke er i 100% lik form som for en stund tilbake siden. Og ikke minst gøy med målene, du må jo absolutt gjøre noe riktig når du "krymper" på de riktige stedene og vekta fortsatt holder seg stabil :D Også får vi håpe du slipper mer snøkaos mot helga, jeg våknet 05.00 i dag av en svææær snøskrape som kjørte rundt og rundt og rundt i den store rundkjøringa rett utenfor soveromsvinduet mitt...:dry::fnise:

Heia :) Ja, kroppen fungerer jo noenlunde, eller jeg har fått full tillatelse til å trene - det betyr at hvis legen har rett så vil ikke belastning ha noe å si, de plagene jeg har vil ifølge legen være der, med eller uten trening, og trening kan jo lette på de smertene jeg har siden det utløser endorfiner som igjen øker velværefølelsen. Så da kan jeg jo bare gønne på det jeg orker :jepp: Ja det er surt å gå ned i vekter. Og jeg sliter sånn med å komme over 36kg på militærpressen, så da å gå ned i vekter, når jeg endelig bikka over, var rett og slett irriterende. Men nå var det mitt valg, siden jeg bare gikk ut ifra at det var overbelastning, istedenfor å gå til lege - lærte noe nytt her ja, ikke selvdiagnotisere flere ganger nei :fnise: Hehe, herlig å våkne av slike deilige lyder ;) Jeg hadde jo blitt møkkasur - jeg tåler ikke å bli vekket før klokka ringer, og da er jeg egentlig ikke snakkendes til, før jeg har fått i meg 2 store kopper kaffe :fnise:

Trente i går, og det var en bare en lett runde på mølla, så ikke så mye å melde fra om på treningsfronten, utenom at den lette økta mi var knalltung, altså jeg hadde mindre stigning, enn vanlig og svetten silte :snurt:  Planlegger å trene styrke imorgen, men får se. Det blir da dagen derpå, noe som kanskje ødelegger hele formen. Men jeg burde så absolutt fått inn en styrkeøkt denne uken, siden jeg så og si har kun brukt mølla denne uken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det mølle"tur" :hoho:på mandag i 45min...

Og så ble det mølla igjen i dag + to øvelser med styrke. Den ene var markløft med manual på 32kg og den andre var styrkerykk fra heng på 30kg. Så egentlig så fikk jeg inn ganske mange muskelgrupper på de to øvelsene (sa noen lat på styrkefronten :plystre:)

Ellers så er en av mine favorittbloggere ute med ett temmelig bra innlegg:

http://www.siljemariela.com/sannheten-bak-bildene/

Dette er noe som mange burde lese, altså :rope: Slik som det er blitt i dag med alt kroppspresset, så er det viktig å prøve å holde seg nede på jorda altså....(!) Og så over på noe helt annet, men som henger godt sammen med slankehysteri og urealistisk kroppsbilde: jeg leste akkurat artikkelen på klikk om jordmødre som advarer mot slanking under svangerskap og at det er nesten en trend i å være slankest mulig etter fødsel + å få et liten baby, en kan en jo begynne å lure på hvilken gal verden en lever i :vetikke: Det verste med det er at jeg faktisk har vært vitne til at noen spiste minst mulig under svangerskapet, to jenter kunne sitte å skryte av at de kun hadde spist et halvt rundstykke den ene dagen :hakeslepp: Fordi de ikke orket å trene seg "i hjel" etter fødselen, når noen kommenterte at det var jo ikke sunt, så var kommentaren tilbake at det var bevist at fosteret fikk nok næring, det var jo tross alt mange som hadde hypermesis og fikk velskapte barn.. Vel vel, hva kan en si? Det var ikke noen nære venninner av meg, altså, men det var nok til at jeg kjente meg kvalm og dårlig i flere dager etterpå jeg hørte det. Jeg håper at kroppspresset snart snur og at i hvert fall vi kvinner kan være litt mer fornøyd med oss selv. Det viktigste bør vel være at en er frisk og at en klarer å få barn (for de som ønsker det).

Nå har jeg nedtelling til helgen, fordi denne helga blir bra! Vi er bedt på pinnekjøtt til et vennepar på fredag og skal på kino dagen etterpå :kaklehone: Så dette gleder jeg meg veldig til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn, da har jeg hatt en logg pause, men selvsagt ikke en treningspause :)

Legger ved bilde fra løpingen ute i denne mnd. Ser at formen ikke er så god, men den kan jo altids bli bedre ;) Så den kommer seg nok etter hvert! Jeg har også hatt noen styrkeøkter og "løpeøkter" inne, denne måneden.

Ellers så har det ikke skjedd så mye. Jeg skal videre til utredning i løpet av mai og juni, så det blir jo spennende.

Ellers så har vi fått en liten hamster i hus. Etter at jentungen fikk allergi så tenkte vi å se om ett dyr kan leve i dette huset uten at det går utover jentungen. Og det kan visst nok en hamster gjøre. Jentugen kan holde og kose med den, uten å vaske hender etterpå, og ingen tegn til allergi, så det er jo bra! Hamsteren ble selvsagt den eldste de hadde,,, vi skulle jo egentlig kun kjøpe bur.. Men ble forelsket i den stakkarsen som hadde blitt tilbakelevert til dyrebutikken og derfor har den levd halve livet sitt i en butikk (uten hjul). I starten så våknet den lille krabaten ikke før i havlett tiden på natta, så da fikk den godbiter og komme i ballen. Det har ført til at den nå våkner så tidlig som klokka åtta på kvelden :P. Vi har ikke vekket den, da dette er en eldre kar (også er den et dyr som en skal respektere). Det har derfor vært veldig koselig med den lille krabaten som plutselig står opp tidligere og vil komme ut og hilse på oss! 

Screenshot_2017-04-19-23-49-19.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud du er rå på løpinga!! Blir helt imponert jeg, kavet meg gjennom en mil i helga og endte på intet mindre enn 1h23min:fnise: Er storfornøyd bare med å klare mila jeg, haha! Og så enig med kroppspress, det er så alt for fort gjort å bli helt blind på det. Litt utenfor, men så en episode av Teenage Boss på NRK her om dagen, hvor jenta som fikk styre pengene brukte alt på vipper, lepper, hår og tatoverte øyebryn, satt i sofaen og så på Kardashians og snakket om at "se på dem da, de er jo perfekte og har perfekte liv, alle vil jo leve sånn som dem!":ohmy: Altså, det er faktisk litt sykt hvordan ting forplanter seg i alle bauer og kanter, fra alt til lengde og tykkelse på hår, størrelse på rumpa og størrelse på foster (!!!). Sånn sett er jeg ganske så fornøyd med å ha beholdt fatningen selv, hjelper nok en del på at det har vært så mange fornuftige og kloke folk her inne:hoppe: Det her ble litt lengre enn jeg tenkte, haha! Og til slutt - superkos med hamster!! Dyr er stas uansett, kanskje det jeg savner absolutt mest i hybelhverdagen min. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en løping! :link::)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Diis skrev:

Herregud du er rå på løpinga!! Blir helt imponert jeg, kavet meg gjennom en mil i helga og endte på intet mindre enn 1h23min:fnise: Er storfornøyd bare med å klare mila jeg, haha! Og så enig med kroppspress, det er så alt for fort gjort å bli helt blind på det. Litt utenfor, men så en episode av Teenage Boss på NRK her om dagen, hvor jenta som fikk styre pengene brukte alt på vipper, lepper, hår og tatoverte øyebryn, satt i sofaen og så på Kardashians og snakket om at "se på dem da, de er jo perfekte og har perfekte liv, alle vil jo leve sånn som dem!":ohmy: Altså, det er faktisk litt sykt hvordan ting forplanter seg i alle bauer og kanter, fra alt til lengde og tykkelse på hår, størrelse på rumpa og størrelse på foster (!!!). Sånn sett er jeg ganske så fornøyd med å ha beholdt fatningen selv, hjelper nok en del på at det har vært så mange fornuftige og kloke folk her inne:hoppe: Det her ble litt lengre enn jeg tenkte, haha! Og til slutt - superkos med hamster!! Dyr er stas uansett, kanskje det jeg savner absolutt mest i hybelhverdagen min. 

Den mila, var det testløpingen? For da er den tida, råbra! Hvis ikke så er den bra uansett :opplyser: Så variert som du trener, så er du kjempeflink :) 

Hehe, jeg har flere ganger tenkt at jeg skulle se teenage boss på nettet, men jeg finner liksom alltid noe kjekkere. Men nå tror jeg at jeg må titte litt på det programmet! Jeg er veldig glad for at jeg ikke vokser opp i dag og skal være tenåring. Så jeg snakker en del med jentungen om dette her, da jeg ser at det er veldig lett for henne å la seg rive med når det gjelder utseendet og overflatiske ting. Heldigvis så tror jeg at hun er ganske godt rustet, så jeg krysser fingrene for at det skal bli en ok tid i årene som kommer, hun fyller jo tretten år nå til sommeren,, Så det er spennende tider ;) 

Ja, jeg har virkelig savnet å ha et dyr i hus, så jeg er så letta over at denne hamsteren - gamlekaren :hjertesmil: ikke gir jentungen noe utslag på allergien! Nå har han vært her i en måneds tid, og jeg som ikke er så glad i hamstere (gnagere generelt) har falt pladask for den lille saken. Det eneste som er litt dumt er jo at han er "gammel" altså han er 1,5år nå, så jeg håper han er en av de som lever lenge. Stakkars, han har levd så lenge hos dyrebutikken, at det var umulig å ikke ta ham med hjem!

6 timer siden, elvital skrev:

For en løping! :link::)

Takk takk :) 

Treningen i dag ble styrke:

Styrkerykk med stang: 30kg 3 * 8 (denne er kjempetung altså, jeg fikk pulsen godt opp med å starte med denne)

Goblet squat 30kg 3 * 12

Bakoverutfall 10kg 3 * 6

Benkpress 38kg 3 * 8 (hadde ikke noen å hjelpe meg, så turte ikke å ta mer i vekt)

Planke 3 * 1min

Dips på benk 15kg 3 * 10

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag våknet jeg kjempetidlig (til å være meg) og tenkte derfor at det var en god idè å ta en økt på mølla før jeg fikk frokostbesøk av ei venninne. Det ble ikke helt det jeg hadde sett for meg da, jeg ble avbrutt så mange ganger (av ei lita frøken), så dermed endte jeg opp med å gi opp etter 30 min på mølla med intervaller. Altså, ett minutt pause her og der, utgjør visstnok en del tid :P

Så var det besøk i noen timer der jeg slo på stortromma med varme rundstykker og omelett, og det falt visstnok i smak. Etterpå var det støvsuging og vasking av hele huset, støvtørking og klesvask:husarbeid: Så da gikk det jaggu meg noen timer der også. Må jo utnytte fridagene så godt som det lar seg gjøre. Og er det noe jeg elsker, så er det å se at det blir rent og pent :rulle:

Nå har jeg handlet inn kinamat og skal se film sammen med gubben, og så skal en kald øl nytes. God helg !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en effektiv og aktiv og fin dag :) Ha en skikkelig fin helg! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Lenge siden jeg har skrevet noe her, men nå er jeg altså tilbake. :) Har ikke kapasitet til å lese så langt tilbake, men følger deg.videre! Jeg driver med jogging ute og fjellturer for tiden! I morgen skal jeg kjøpe meg sykkel og sånn treningsstrikk. Det gleder jeg meg til! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎21‎.‎04‎.‎2017 den 23.22, elvital skrev:

Høres ut som en effektiv og aktiv og fin dag :) Ha en skikkelig fin helg! 

Takk! Jada, det ble en fin helg med veldig mye farting :) Så treningen utgikk, men får ta det igjen denne uken! Hvordan var helgen din?

På ‎23‎.‎04‎.‎2017 den 21.42, Teriyaki skrev:

Hei! Lenge siden jeg har skrevet noe her, men nå er jeg altså tilbake. :) Har ikke kapasitet til å lese så langt tilbake, men følger deg.videre! Jeg driver med jogging ute og fjellturer for tiden! I morgen skal jeg kjøpe meg sykkel og sånn treningsstrikk. Det gleder jeg meg til! 

Heia, godt å se at du er tilbake!

Da var treningen unnagjort. Her var det frost i dag morges :opplyser: Altså på Vestlandet, her som det nesten kun regnet og blåst denne _vinteren_ ---- som nå liksom skulle være ferdig :klo: Så da vet jeg ikke helt hvordan denne sommeren skal bli?? Vi skal ikke bort i sommer da vi skal fikse og bygge en del på huset, så jeg kjenner at det kan bli tragisk, hvis ikke det blir litt varme altså. Uansett, siden det var frost og små glatt, valgte jeg altså mølla i dag. Det ble 40min lett intervall og 10min med full fres og stigning, så det ble i det minste litt trening (så glad for at jeg har mølla :hjerte:).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner jeg får lyst på mølle selv altså. Særlig slik som været var i Oslo i går - slaps og sludd og snø og kaldt og glatt og vind og jævlig. Ble skikkelig værsyk (antar jeg hehe) så rolig kondisjon ble byttet ut med seng.. *obs*. Får bli når jeg en gang kjøper meg leilighet i 1.etg eller et hus. Hørt rykter om at de bråker for mye til å ha i en blokkleil (som jeg kommer til å flytte inn i når jeg en gang får meg jobb og lån)?

Hvordan orker du 40 min intervaller? Syns det er nok med 10-15min jeg hehe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har rett og slett glemt å skrive her, jeg. Jeg har lest så mye, og leste med stor interesse de linkene du posta. Kjenner meg jo igjen i det med å jakte på den perfekte kroppen, synlige abs og alt det der, og merker at det tidvis ikke er så bra. Men jeg vet at jeg også klarer å logge 1500 kalorier av smågodt (som jeg gjorde på påskeaften) uten å tenke at alt går til helvete, så håper jeg har en viss balanse nå..!

Høres ut som datteren din har fått en god ballast med deg hjemmefra, så jeg tenker hun klarer seg fint med tanke på et utseendefiksert samfunn.

Vestlandet er forblåst, ja, hehe! Vi kjørte fram og tilbake til Bergen i helga som var, og der var det mye vær på veien, gitt! 

Så koselig med hamster! <3 Dyr gjør jo hverdagen så fiiin!

Mølle er digg. Jeg får knapt brukt den (har bare varma opp med 5-10 min innimellom) nå når jeg bruker program, men har planer om å løpe mer fremover når alle andre kan løpe ute og jeg ikke kan pga pollen. Må klare å løpe det løpet jeg var med på i fjor på under 1 time. Det er målet. Syns du har noen tøffe og imponerende løpeøkter, jeg. Løper du i ett? Jeg pleier å gå opp bakkene, ellers blir jeg såååå ødelagt. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

På ‎25‎.‎04‎.‎2017 den 19.40, elvital skrev:

Kjenner jeg får lyst på mølle selv altså. Særlig slik som været var i Oslo i går - slaps og sludd og snø og kaldt og glatt og vind og jævlig. Ble skikkelig værsyk (antar jeg hehe) så rolig kondisjon ble byttet ut med seng.. *obs*. Får bli når jeg en gang kjøper meg leilighet i 1.etg eller et hus. Hørt rykter om at de bråker for mye til å ha i en blokkleil (som jeg kommer til å flytte inn i når jeg en gang får meg jobb og lån)?

Hvordan orker du 40 min intervaller? Syns det er nok med 10-15min jeg hehe..

Jeg vet ikke helt hvordan jeg holder ut i 40min :fnise: Altså, jeg går aldri på mølla med en følelse av at dette gleder jeg meg til... Neida bare presser meg på og holder på til svetten bokstavelig drypper på mølla.. Jeg klarer ikke å ta meg helt ut, når jeg løper ute.. Litt på grunn av redsel for astma, eller bare tanken på at jeg må gå hjem igjen (som ville tatt meg en evig tid), så da er mølla ok til å få litt bedre kondis..

Ja møller støyer en del, hvis ikke du kjøper en veldig dyr en. De dyre er ofte _litt_ bedre. Jeg husker i starten så kom naboen bort til vinduet (hadde det åpent), da han trodde vi pusset opp... Hehe, så det var jo litt pinlig...

Ingen problem med å velge senga istedenfor trening av og til.. Det gjorde jeg igår. Hadde planer om å trene, men var bare så lei at jeg ikke gidda :phaedra:

5 timer siden, Rainbow skrev:

Jeg har rett og slett glemt å skrive her, jeg. Jeg har lest så mye, og leste med stor interesse de linkene du posta. Kjenner meg jo igjen i det med å jakte på den perfekte kroppen, synlige abs og alt det der, og merker at det tidvis ikke er så bra. Men jeg vet at jeg også klarer å logge 1500 kalorier av smågodt (som jeg gjorde på påskeaften) uten å tenke at alt går til helvete, så håper jeg har en viss balanse nå..!

Høres ut som datteren din har fått en god ballast med deg hjemmefra, så jeg tenker hun klarer seg fint med tanke på et utseendefiksert samfunn.

Vestlandet er forblåst, ja, hehe! Vi kjørte fram og tilbake til Bergen i helga som var, og der var det mye vær på veien, gitt! 

Så koselig med hamster! <3 Dyr gjør jo hverdagen så fiiin!

Mølle er digg. Jeg får knapt brukt den (har bare varma opp med 5-10 min innimellom) nå når jeg bruker program, men har planer om å løpe mer fremover når alle andre kan løpe ute og jeg ikke kan pga pollen. Må klare å løpe det løpet jeg var med på i fjor på under 1 time. Det er målet. Syns du har noen tøffe og imponerende løpeøkter, jeg. Løper du i ett? Jeg pleier å gå opp bakkene, ellers blir jeg såååå ødelagt. 

Ja, er kjempefornøyd med hamsteren altså! Han er så søt! Og så er det litt godt å vite at han får det bra på sine siste dager. Han har jo bodd i butikk over halve livet, og de hadde jo ikke hjul inni buret til han engang :angry: Så det er veldig gøy å se at han reiser seg opp på to bein og speider etter oss når vi går forbi :)

Ja løper i ett. Utenom at jeg går de siste 500m hjem, da jeg ofte har en tendens til å sette meg i sofaen i en time eller to etterpå, og da blir jeg så stiv hvis jeg ikke går litt rolig den siste biten..

jeg hadde nok også valgt programmet, enn mølla.. Mølla er kjedelig, men siden jeg løper endel ute nå, så hjelper den meg med å få opp kondisen som ikke er på topp akk nå ;)

Logger treningen i egen post, da dette ble et langt innelegg :)

Endret av gjest- silje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er dagens dårlige trening. Fikk ikke farten opp i det hele tatt, så det ble nå slik som det ble.. Vanligvis så er jeg under en time på mila, men tydeligvis ikke i dag :dry:

Screenshot_2017-04-27-19-53-45.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive