Gå til innhold

Når frisøren tar betaling og ikke slår inn behandlingen i kassa..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, jeg tok en dyr behandling hos frisøren og betalte med ett papirgavekort på 4000kr.

Så hos frisøren så gjorde jeg behandlingen på håret, klippet det og fikk med produkter hjem. Klippen kommer i tillegg til behandlingen og var ikke inkludert. Jeg fikk heller ingen info underveis hva alt kom til å koste, så jeg hadde ikke peiling på hva sluttsummen ville bli, men var på forhånd klar over at det ville koste noen tusen lapper.

Da jeg skulle betale så slo ikke frisøren inn noe som helst på kassa, hun bare tok gavekortet og sa at det var greit. Jeg sto igjen og ble egentlig litt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si egentlig. Hadde jo forventet at hun ville slå inn behandlingen på kassa samt klippen og at jeg skulle få kvittering, men neida..

Er dett vanlig hos frisører, at de ikke slår inn ting på kassa? Og hvilke fordeler har dette for salongen/frisøren? Umiddelbart tenkte jeg at dette tok hun svart..

 

Anonymkode: ea326...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at du fikk behandling og produkter til den fulle verdien på 4000 kr.. Gå tilbake og krev kvittering!

Anonymkode: 95acd...cc6

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Ole Brumm skrev:

Svart, så klart.

Betal alltid med kort og husk på kvittering. 
 

Så man kan ikke betale med gavekort eller cash?

Dummeste jeg har hørt, så lenge det blir slått inn på kassen og man får kvittering-så har man betalt, tror du frisøren har rigget kassen eller?  Makan til hvor paranoid man skal være...

 

Anonymkode: 9c13f...530

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekortet ble jo betalt for da det ble kjøpt, men det skulle jo vært gjort en avregning opp mot den behandlingen og de produktene du kjøpte. Kanskje du egentlig har penger tilgode eller kanskje du måtte betale litt i tillegg. Det er jo umulig å vite når det ikke ble gjort en avregning. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må du gå tilbake. 

Anonymkode: 4fdc6...65c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 5.6.2016 den 13.52):

Så man kan ikke betale med gavekort eller cash?

Dummeste jeg har hørt, så lenge det blir slått inn på kassen og man får kvittering-så har man betalt, tror du frisøren har rigget kassen eller?  Makan til hvor paranoid man skal være...

 

Anonymkode: 9c13f...530

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandling for 4000 var da voldsomt!  Her ville jeg krevd kvittering. 

Anonymkode: 7f4c8...4a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Ole Brumm skrev:

kontanter blir lagt til side. Gavekort kan de selv ta ut i kontanter eller selge videre og ta pengene.

Kvittering må man ha, som bevis på at kjøpet har blitt registret. Men. Uten kvittering så kan det lett bli rapportert inn som feil og den personen bak kassen tar pengene i lommen. Samme kan gjøres med kontanter, selv om at du har fått kvittering.
Kort uten kvittering kan lett meldes inn som feil, at det var uttak og ikke kjøp. Så tar personen i kassen pengene i lommen. 
Jeg har kompiser i restaurant yrket (Tyrkere og Syrere), de har advart meg mot slike folk, for de gjorde det selv i starten. 

Et godt tegn er; de slår ikke inn varene. Er det snakk om 10 kr og nedover så er det ikke noe galt. De pengene blir med under oppgjøret som oftest.
Men 100+ er tyveri hvis de ikke slår det inn. 
Det at de legger pengene under i apparatet eller til side; det er også et tegn på tyveri. 
Det at de "slår inn" men det er svart på skjermen, det kan være tegn på tyveri. Noen lyver å sier skjermen er ødelagt, men de har bare koblet den ut. 

Midt under rushtiden i helgene. Da har de 1 fast time i døgnet hvor de tar all pengene i lommen. Godt kjent og "vanlig" for matsjapper drevet av utlendinger i byene rundt om kring. 
Ingen av kjøpene blir registrert. Dette er samme bedriftene som reiser til Sverige og handler sykt billig. Kjøper kun billig, dårlig råvarer for å tjene penger på å gi bort mat, for så å ta pengene i lommen. 

Du må slutt å være så godtroende. Du vet tydeligvis ikke hvordan ting fungerer der ute. 

Hvis jeg er i butikken, og kun har kontanter eller gavekort  og DE SLÅR DET INN PÅ KASSEN OG GIR MEG KVITTERING.

Sorry, jeg gidder ikke å være så paranoid at jeg kun skal betale med kort, og skal tro at de har rigget kassen slik at kassen og kvitteringen ikke er gyldig.

Anonymkode: 9c13f...530

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 5.6.2016 den 16.22):

Hvis jeg er i butikken, og kun har kontanter eller gavekort  og DE SLÅR DET INN PÅ KASSEN OG GIR MEG KVITTERING.

Sorry, jeg gidder ikke å være så paranoid at jeg kun skal betale med kort, og skal tro at de har rigget kassen slik at kassen og kvitteringen ikke er gyldig.

Anonymkode: 9c13f...530

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Ole Brumm skrev:

Men, kvittering er en sikkerhet, samme om du betaler med kontanter eller kort hos dem.

Leser idet hele tatt hva jeg skriver??

Dette blir får teit,ha en god dag videre-

Anonymkode: 9c13f...530

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er vel at frisøren kan ha tatt mer betalt enn det hun burde. Tar imot gavekort på 4000 for en behandling som kanskje kostet 2500. Så når kunden er gått kan hun slå inn flere behandlinger slik at summen blir 4000. Høres ut som bra business det når kunden ikke sier noe

Anonymkode: b71c0...e3a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Greia er vel at frisøren kan ha tatt mer betalt enn det hun burde. Tar imot gavekort på 4000 for en behandling som kanskje kostet 2500. Så når kunden er gått kan hun slå inn flere behandlinger slik at summen blir 4000. Høres ut som bra business det når kunden ikke sier noe

Anonymkode: b71c0...e3a

I dette tilfellet tror jeg det noe sånt noe ja.

Anonymkode: 9c13f...530

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo smått suspekt at behandlingene dine totalt sett var verdt akkurat 4000. Gå tilbake, og be dem om å få kvittering. Om de spør hvorfor (du trenger egentlig ikke ha en grunn altså), kan du f.eks. si at du fikk gavekortet av moren din / bestemoren din, men at hun er litt kontrollerende og gjerne vil påse at du ikke brukte pengene på noe du ikke skulle. 

Anonymkode: dde46...fee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal alltid få kvittering. Det er ditt bevis på at du har betalt, og frisørens bevis på at hun ikke tar pengene svart.
Hvis hun ikke har slått det på kassa er det eneste logiske å tenke at hun har tatt pengene rett i lomma.
Det er ikke sikkert at det er realiteten, men som andre sier over her, det er lite trolig at du skulle betale 4000 for alt uansett.

Gå tilbake og be om kvittering på alt! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med ett gavekort som har blitt kjøpt på forveien?

 

 

Anonymkode: 9c13f...530

Ja, for det skal jo momsregistreres på kassa, og det er forskjellige mva-satser.
Nå er vel alt de gjør der ordinærsats, og jeg skal ikke påstå hverken det ene eller det andre.

Jeg jobber selv i butikk hvor vi har papir-gavekort, og vi slår både inn salget av gavekortet og når gavekortet blir brukt.
Mulig det er forskjellige systemer i forskjellige virksomheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Oi, hun høres bra frekk ut, det er veldig risikabelt å holde på sånn. Du burde absolutt spurt om kvittering (eller egentlig burde hun ha spurt...). Men gå tilbake asap og hør med dem, når du har ca klokkeslett og vet at du betalte med gavekort burde det være en smal sak å fiske den frem, gitt at den eksisterer. 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk hende at frisøren ikke vet hvordan hun slår inn gavekort og dermed legger det til siden inntil videre.

 

Anonymkode: aadf4...5f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...