Gå til innhold

Hvordan er det å bo i drammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått jobbtilbud i drammen, men før jeg takker ja må jeg vurdere en god del ting. 

Hvordan er ungdomskolen? Barnehagene? Hvilken bydel er best å bo i ? Er det mye kriminalitet? Vi har familie i Oslo.  Drammen er derfor litt trygt. Her vil bor nå er det få jobber og mange søkere. 

Med meg har jeg en i barnehage alder og ungdomskole alder. Det blir nok verst for den eldste, men penger må vi ha for å overleve 

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd i Drammen i 6 år nå. Og jeg og barna trives veldig godt. Vi bor på Konnerud skole, begge barna går/gikk på Konnerud skole, og nå går største på Svensedammen ungdomsskole. Fornøyd med begge skolene. Vi har ikke lagtmerke til noe kriminalitet. Konnerud er et veldig barnevennlig område. Det er mye forskjellige aktiviteter for barna og være med på og, så vi stortrives. Og vi kjente ingen da vi flyttet hit.

Det er vel litt dårligere miljø på fjell, mange innvandrere som bor der. Min tenåring, prater og en del om mye bråk og tull med de fra fjell. Ellers har jeg hørt positivt om Gulskogen og.

Anonymkode: cb5f1...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i Drammen i 6 år nå. Og jeg og barna trives veldig godt. Vi bor på Konnerud skole, begge barna går/gikk på Konnerud skole, og nå går største på Svensedammen ungdomsskole. Fornøyd med begge skolene. Vi har ikke lagtmerke til noe kriminalitet. Konnerud er et veldig barnevennlig område. Det er mye forskjellige aktiviteter for barna og være med på og, så vi stortrives. Og vi kjente ingen da vi flyttet hit.

Det er vel litt dårligere miljø på fjell, mange innvandrere som bor der. Min tenåring, prater og en del om mye bråk og tull med de fra fjell. Ellers har jeg hørt positivt om Gulskogen og.

Anonymkode: cb5f1...091

Tusen takk for svar. God skole og barnevennlig område er veldig viktig for oss. Konnerud har vi sett litt på. Bare på finn.no, men mange fine hus. Vi har absolutt ingen planer om å bo nærmere fjell. Der har vi stort sett bare hørt negative ting. 

Var det lett for deg å bli kjent med voksne da? Lest at fotballmiljøet der er bra,så da er min eldste sønn solgt :ball:

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst i Drammen og bor her fortsatt. Nå har ikke jeg barn så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med barnevennlige områder.

Anbefaler Konnerud, Nybyen på Strømsø (hvor jeg bor), Gulskogen og Åssiden, eventuelt også Åskollen. Konnerud er spesielt nærme utmark, veldig mange fine turområder, men det er ikke vanskelig å komme seg i skogen fra noen av disse områdene. Alle områdene har også veldig gode bussforbindelser. Om dere ikke må bo i bykjernen vil jeg også anbefale å sjekke ut Lierstranda/Lier og Solbergelva da dette også er veldig fine områder. 

Nå vet jeg ikke hvor din nye arbeidsplass eventuelt ligger, men når det kommer til bil og trafikk vil jeg anbefale deg å sette deg inn i Buskerudbypakke 2 som blir iverksatt i løpet av de neste tiårene. Bomring rundt byen er planlagt og Konnerud/Åssiden havner utenfor kjernen, slik at du eventuelt må betale for å komme deg inn til byen om du disponerer egen bil. 

Anonymkode: 28773...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er født og oppvokst i Drammen og bor her fortsatt. Nå har ikke jeg barn så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med barnevennlige områder.

Anbefaler Konnerud, Nybyen på Strømsø (hvor jeg bor), Gulskogen og Åssiden, eventuelt også Åskollen. Konnerud er spesielt nærme utmark, veldig mange fine turområder, men det er ikke vanskelig å komme seg i skogen fra noen av disse områdene. Alle områdene har også veldig gode bussforbindelser. Om dere ikke må bo i bykjernen vil jeg også anbefale å sjekke ut Lierstranda/Lier og Solbergelva da dette også er veldig fine områder. 

Nå vet jeg ikke hvor din nye arbeidsplass eventuelt ligger, men når det kommer til bil og trafikk vil jeg anbefale deg å sette deg inn i Buskerudbypakke 2 som blir iverksatt i løpet av de neste tiårene. Bomring rundt byen er planlagt og Konnerud/Åssiden havner utenfor kjernen, slik at du eventuelt må betale for å komme deg inn til byen om du disponerer egen bil. 

Anonymkode: 28773...7e1

Og takk til deg 😊 Turområder er ekstremtviktig for oss og muligheten til å ut med barna. Jeg skal jobbe 10 minutter gåavstand fra togstasjonen mot Gulskogen. Bil er vi begge avhengig av da vi blir helt alene med barn i byen og må hente og levere selv. Bomring visste jeg ingenting om.  Jeg må jo uansett kjøre til jobb. Vi har også sett på noen hus via Finn.no som ligger plassert i Solbergelva og Lier.  Er ikke begge utenfor og litt langt unna byen ? Takk for at du tar deg tid til å svare 

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår også et slag for Konnerud. Fin og landlig bydel med et stor og engasjert idrettslag  (håndball, ski og fotball, bandy er vel " hovedgrenene"). 1 ungdomsskole og 3 gode barneskoler avhengig av hvor i bydelen man bor. Godt utvalg også når det gjelder barnehager. Er vel 10-12 forskjellige. Jeg er herfra så vanskelig å si om det er enkelt for nye voksne å bli kjent, men mitt inntrykk er at det i alle fall er enkelt å bli kjent med andre foreldre ifm aktiviteter etc. Kort vei til sentrum med både buss og bil. 3 forskjellige matbutikker. 2 legesenter. 2 treningssentre. Masse flott natur og nærhet til lysløyper, badevann, sykkelstier etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Semydfe skrev:

Slår også et slag for Konnerud. Fin og landlig bydel med et stor og engasjert idrettslag  (håndball, ski og fotball, bandy er vel " hovedgrenene"). 1 ungdomsskole og 3 gode barneskoler avhengig av hvor i bydelen man bor. Godt utvalg også når det gjelder barnehager. Er vel 10-12 forskjellige. Jeg er herfra så vanskelig å si om det er enkelt for nye voksne å bli kjent, men mitt inntrykk er at det i alle fall er enkelt å bli kjent med andre foreldre ifm aktiviteter etc. Kort vei til sentrum med både buss og bil. 3 forskjellige matbutikker. 2 legesenter. 2 treningssentre. Masse flott natur og nærhet til lysløyper, badevann, sykkelstier etc.

Konnerud høres ut som min type sted . Det er ikke så viktig at jeg Får venner altså , bare barna får nettverk og finner lykke her.  Mannen min er sosial og treffer helt sikkert nye venner. Det er vel ikke dyrere enn andre steder i drammen?

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også på Konnerud. Trives veldig godt her, og barna elsker det. Prisene er midt på treet til å være Drammen. Ikke det dyreste, men heller ikke det billigste 😊

Anonymkode: a20b9...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi gjort det slik at vi kan dra på visning flere hus blant annet Konnerud som vi faller for litt og litt . Vi får dessverre ikke flyttet før langt ut i august da. Ordner seg 

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssiden er også et supert sted å vokse opp. Kort vei til byen (og Gulskogen), marka rett utenfor døren, gode barnehager og skoler (har venner med barn som bor der, har bare hørt at de er fornøyde), slalåmbakken rett ved, fotballag, rolig, og ikke like mye snø som på Konnerud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvokst på Konnerud, bor der per dags dato. Flott sted som har utviklet seg gjennom årene. Nå blir det fire matbutikker etter hvert da Rema 1000 skal komme. Jeg har ikke barn selv, men gikk på Konnerud Barneskole og Svensedammen Ungdomsskole. Hadde fine og greie år på begge :)

Anonymkode: 06b5f...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva unngå Fjell/Austad, føles som det er 90% utledninger der...

Konnerud er stedet med flest Norske

Anonymkode: 0dd96...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor også på Konnerud. Trives veldig godt her, og barna elsker det. Prisene er midt på treet til å være Drammen. Ikke det dyreste, men heller ikke det billigste 😊

Anonymkode: a20b9...52d

Syns heller ikke prisene var så stive for å være en så fin plass 😊

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva unngå Fjell/Austad, føles som det er 90% utledninger der...

Konnerud er stedet med flest Norske

Anonymkode: 0dd96...af8

Jeg vil jo på en måte at mine barn skal være vant til alle slags mennesker,kulturer og tradisjoner. Men om det er så ghetto som jeg har lest, så holder jeg meg langt unna :P

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppvokst på Konnerud, bor der per dags dato. Flott sted som har utviklet seg gjennom årene. Nå blir det fire matbutikker etter hvert da Rema 1000 skal komme. Jeg har ikke barn selv, men gikk på Konnerud Barneskole og Svensedammen Ungdomsskole. Hadde fine og greie år på begge :)

Anonymkode: 06b5f...ac9

Takk for svar. Hyggelig å få tilbakemelding fra en som er oppvokst der. Barnas behov er det viktigste for oss 😊

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

Åssiden er også et supert sted å vokse opp. Kort vei til byen (og Gulskogen), marka rett utenfor døren, gode barnehager og skoler (har venner med barn som bor der, har bare hørt at de er fornøyde), slalåmbakken rett ved, fotballag, rolig, og ikke like mye snø som på Konnerud. 

Fotball og slalåm er iallfall to gode kriterier hos oss :ball:

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og forresten, jeg finner ingenting om noe yoga senter eller steder med yoga. Noen som er interessert i slikt, og som kan fortelle meg om det fins i drammen? 

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og forresten, jeg finner ingenting om noe yoga senter eller steder med yoga. Noen som er interessert i slikt, og som kan fortelle meg om det fins i drammen? 

Anonymkode: b5e0b...c41

Attic på Sundland har yoga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg fått jobbtilbud i drammen, men før jeg takker ja må jeg vurdere en god del ting. 

Hvordan er ungdomskolen? Barnehagene? Hvilken bydel er best å bo i ? Er det mye kriminalitet? Vi har familie i Oslo.  Drammen er derfor litt trygt. Her vil bor nå er det få jobber og mange søkere. 

Med meg har jeg en i barnehage alder og ungdomskole alder. Det blir nok verst for den eldste, men penger må vi ha for å overleve 

Anonymkode: b5e0b...c41

Det var visst masse kriminalitet. Det ble det i allefall. Det er i allefall masse rykter om stoffmisbruket deres. Men som sagt. få har sett dem, så det er nok bare rykter. 
Det så ut som de bodde i Oslo, men da har dem tydeligvis bodd i Drammen.
Angående temaet barnehage -  jeg aner ikke, men det er en i Oslo - men hva som har skjedd der vet jeg ikke - jeg ser dem nesten aldri. @Kaja

Anonymkode: ed9de...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann Christin skrev:

Attic på Sundland har yoga :-)

Da skal jeg google meg fram . Tusen takk for tips 😁

Anonymkode: b5e0b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...