Gå til innhold

elsker å lage kaker til familie og venner - men konflikter dukker opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Tekopper skrev:

Jeg tenker ikke at du driver med (sosialt)press for å være ekkel. Sosialt press er en del av sosialt liv, og noe folk flest ikke er bevist på at de utfører. Ofte kan det byttes ut med "forventninger", som du sikkert har ovenfor svigerinna og barna hennes.

Du forventer jo at de i det minste skal vurdere å spise kakene du baker, i praksis er dette press, selv om det ikke er ondsinnet :) 

Jeg regner med at TS setter de frem slik at de ikke skal kastes, i tillegg til den positive responsen hun har fått fra resten av familien. TS baker jo fordi hun synes det er gøy. 

Anonymkode: 4043e...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Endaen

Hva er egentlig problemet her, TS? ikke ta med kaker til svigerinna di og ikke tilby henne det hos dere så er vel alt i orden? Husker jeg alltid måtte spise kaker hos bestemor IG følte meg kjempeslem ved å si nei, ikke så lett det heller. kaker er tross alt festmat og bør ikke spises hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med at TS setter de frem slik at de ikke skal kastes, i tillegg til den positive responsen hun har fått fra resten av familien. TS baker jo fordi hun synes det er gøy. 

Anonymkode: 4043e...c7b

Ja? 

Folk kan ha all verdens fine intensjoner bak handlinger, men det hjelper ikke om de oppfattes negativt. Det er da man prøver å finne den løsninga som gjør alle minst mulig misfornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Endaen skrev:

Hva er egentlig problemet her, TS? ikke ta med kaker til svigerinna di og ikke tilby henne det hos dere så er vel alt i orden? Husker jeg alltid måtte spise kaker hos bestemor IG følte meg kjempeslem ved å si nei, ikke så lett det heller. kaker er tross alt festmat og bør ikke spises hver uke.

ts her,

Ja, det var nå det da..hva er problemet? Jeg tar ikke med noe henne, men jeg lager til de som spør. Det som plager meg var kjipe kommentarer fra denne ene personen, men det skal jeg nå greie å takle. I bunn og grunn så ble jeg egentlig bare lei meg av å lage denne tråden her, men det er nå mitt ansvar. Jeg får bare skjerpe meg og ikke bry meg så veldig om hva andre sier og mener. Men tvinge folk gjør jeg nå ikke, presser ikke folk, eller plager folk til de spiser. Heldigvis.

Anonymkode: 515e0...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UhuruPeak
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det regnes ikke som uhøflig å si til TS at hun ikke kan servere ferdiglagde kaker? 

Anonymkode: 4043e...c7b

Hva hadde du foreslått at svigerinnen hadde sagt for å få frem at hun synes det ble litt mye kake? Eller kanskje hun ikke burde sagt i fra og heller unngått TS (og kakene)? 

Jeg skjønner at TS mener det godt. Men selvom TS selv synes kaker er kos synes ikke alle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, UhuruPeak skrev:

Hva hadde du foreslått at svigerinnen hadde sagt for å få frem at hun synes det ble litt mye kake? Eller kanskje hun ikke burde sagt i fra og heller unngått TS (og kakene)? 

Jeg skjønner at TS mener det godt. Men selvom TS selv synes kaker er kos synes ikke alle det. 

 

Det er da bare å la være å spise. for det første så blåser jeg i om det er en person som ikke eter et stykke eller ikke drikker en kopp kaffe. Jeg er så opptatt at jeg legger ikke merke til det en gang.

Anonymkode: 515e0...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest UhuruPeak
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er da bare å la være å spise. for det første så blåser jeg i om det er en person som ikke eter et stykke eller ikke drikker en kopp kaffe. Jeg er så opptatt at jeg legger ikke merke til det en gang.

Anonymkode: 515e0...fc1

For det er lett å nekte barn å spise kake når kaker er satt frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er snakk om at du baker til anledninger som bursdager og større sammenkomster, ikke sant? Og at noen har bedt deg om å bake noen til den nevnte anledningen? I så fall skjønner jeg ikke halvparten av svarene i denne tråden, og jeg skjønner definitivt ikke svigerinnen din. I mange familier så er kaker en viktig del av en feiring, og slik virker det som om det er i din familie også. Hvis svigerinnen din ikke vil at barna skal spise kakene dine, så kan hun jo bare bake en sunnere kake og ta med til seg og barna, eventuelt kan hun ta med noe annet de kan spise. I min familie har vi flere allergier, det er fortsatt ingen som klager på at noen har bakt en kake de ikke kan spise. 

Jeg håper du fortsetter å dyrke hobbyen din, til tross for en del krasse kommentarer (både fra svigerinnen din og fra brukere her). 

 

Anonymkode: 1b46d...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, UhuruPeak skrev:

For det er lett å nekte barn å spise kake når kaker er satt frem. 

Akkurat det er ikke et problem nei.

Anonymkode: 515e0...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...