Gå til innhold

Selvstendig jobb med høyere utdanning?


himmeloghav

Anbefalte innlegg

Har dere forslag til selvstendige jobber med høyere utdanning? De jeg kan komme på er tannlege, tannpleier, lege, massør, hudpleier, gartner, snekker, flislegger, frisør. Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Massør, hudpleier, gartner, snekker, flislegger og frisør har vel sjeldent høyere utdanning...?

Leger, jurister/advokater, økonomer/revisorer etc. har også gode muligheter til å skape egen business.

Anonymkode: a3d38...113

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med selvstendig jobb? Egen praksis/bedrift? Eller at en jobber selvstendig men er vanlig ansatt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 1. juni 2016 at 20.13, sjøhest skrev:

Hva mener du med selvstendig jobb? Egen praksis/bedrift? Eller at en jobber selvstendig men er vanlig ansatt?

At man jobber selvstendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, himmeloghav skrev:

At man jobber selvstendig. 

De du nevner har ikke høyere utdanning, eller de har profesjonsutdanning. Det er mye annet man kan studere. Jeg har en master og jobber som rådgiver. Har fleksitid og styrer min egen arbeidshverdag.

Anonymkode: 37d31...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, himmeloghav skrev:

At man jobber selvstendig. 

Men vil du jobbe selvstendig som i stor grad av ansvar for når/hvordan du utfører arbeidsoppgavene dine eller at du ikke må samarbeide med andre?

Jeg jobber som arealplanlegger i er konsulentfirma og anser stillingen min som svært selvstendig (egne oppdrag, fleksitid, stor frihet mht å jobbe hjemmefra o.l), men jeg jobber ikke alene på prosjektene og må samarbeide med andre (i møter, over bordet og per telefon/e-post)

Anonymkode: 52827...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...