Gå til innhold

Vi to = oss tre?


Acerola

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg vært "snikleser" i diverse prøvedagbøker en stund og fant ut at det kan være koselig å ha sin egen, spesielt for å holde litt oversikt over hva som skjer i tiden fremover.

Jeg sluttet på p-pillen, etter nesten ti års bruk, i starten av februar. Siden da har vi satset på sikre perioder og "hoppet av i svingen". Syklusen stabiliserte seg greit med en gang, og har variert mellom 27-29 dager. Ut fra planen vår nå så blir PP1 i slutten av juli. I tiden frem til det slutter vi nok med å hoppe av i svingen 🤓, men kommer ikke til å tenke at vi er prøvere heller. Jeg går ganske avslappet inn i denne prøvingen og stresser ikke med EL-testing nå til å starte med. 

Koselig om noen vil følge oss på ferden :) 

Endret av Acerola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Her vil jeg følge med! Vi skal også snart igang med prøving (igjen) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Nautika skrev:

Hei! Her vil jeg følge med! Vi skal også snart igang med prøving (igjen) :) 

Velkommen - så koselig! Har du dagbok jeg kan ta en titt i? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært overgira på å få barn selv, jeg er veldig glad i barn, men har aldri sett for meg å ha mine egne. I de siste to årene har vi snakket mye om dette hjemme, og jeg kjenner på meg at jeg får mer og mer lyst. Kanskje fordi jeg har en samboer som har veldig lyst på barn og gir uttrykk for at han ønsker å være veldig delaktig i alt som har med barnet å gjøre :) Men selv om jeg har denne innstillingen til alt, merker jeg at prøving tidvis går til hodet på meg (uten at vi har starta en gang:fnise:), jeg leser alt jeg kommer over, ser på utstyr og planlegger ferieturer.

Endret av Acerola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Det høres ut som det er en veloverveid og fornuftig avgjørelse. :) Kjenner meg litt igjen i den følelsen om at man aldri blir 100% klar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Acerola skrev:

Velkommen - så koselig! Har du dagbok jeg kan ta en titt i? :) 

Jeg har en prøverdagbok, link i signaturen (men hvis du sitter på mobil synes jo ikke det) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Lykke til! Det høres ut som det er en veloverveid og fornuftig avgjørelse. :) Kjenner meg litt igjen i den følelsen om at man aldri blir 100% klar. 

Takk! Godt å høre vi er flere :) jeg regner med det er en ganske vanlig følelse hos de fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt stille i denne dagboka foreløpig, sambo er fortsatt bortreist på jobb, så det skjer ikke mye spennende å melde om før han er hjemme igjen. 

Endret av Acerola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt! En måned fra eller til gjør lite, så jeg er helt enig med mannen din :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Så morsomt! En måned fra eller til gjør lite, så jeg er helt enig med mannen din :)

Ja, det blir spennende! Han er fortsatt på jobb, men kommer etter planen hjem ca. en uke før EL, så da får vi bare kjøre på ;) Forhåpentligvis blir det litt mer spennende lesing her om et par uker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mannen er hjemme og det er helt fantastisk! EL er Ikke langt unna (tester ikke, så har ingen garanti - men har veldig stabil syklus), så det blir spennende å se om en tre ukers tid hva resultatet blir :) 

Endret av Acerola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra appen min så er EL mest sannsynlig idag! Den siste uka har vi vært flinke til å kose oss, minst en gang for dagen :fnise: 

Jeg har ikke handlet g-tester enda, så om noen vil anbefale noe sier jeg takk for tips :) 

Endret av Acerola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg på om EL har vært i dag og ikke i går. Beklager hvis det blir for mye informasjon, men da vi hoppa i høyet for et par timer siden var det rett og slett ubehagelig og ømt i området rundt venstre eggstokk.. Og det er det fortsatt nå et en stund etterpå. Kan det være tegn på EL? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å få litt murring før el, men vet ikke om jeg kjenner noe dagen for el. Og det er jo slik informasjon og spørsmålet har prøverdagbok for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nautika skrev:

Jeg pleier å få litt murring før el, men vet ikke om jeg kjenner noe dagen for el. Og det er jo slik informasjon og spørsmålet har prøverdagbok for ;)

Så men andre ord kan det bety at EL er i morgen. Jeg har liksom satsa alt på at det var i går, men da får vi kjøre på et par dager til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt mine første graviditetstester! Bestilte ikke så mange, for da hadde jeg sikkert testa en gang for dagen. Er altfor nysgjerrig av natur :fnise: 

Blir spennende å se hvor lenge jeg klarer å vente med å ta første test. I utgangspunktet har jeg lyst til å teste neste uke (ca. 8DPO), men vet at det sikkert er altfor tidlig. Nå er vi skikkelige positive begge to, og kan ikke forstå annet en at det må ha gått veien sånn som vi har stått på i det siste ;) Skuffelsen blir nok stor dersom det ikke går, selv om vi bare er i PP1 enda. Da kjører jeg isåfall på med EL-tester i en evt neste PP.

Endret av Acerola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg testa. Testen var selvfølgelig 100 % negativ, men det var vi veldig forberedt på også, siden det bare er en uke siden EL. :) Da får vi bare vente i spenning noen dager til! Kroppen kjennes forøvrig helt "normal" ut :) 

Endret av Acerola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa plutselig igjen, jeg. Og den var fortsatt negativ. Kjenner jeg ble ganske skuffa.. Men får holde motet oppe, det er fortsatt litt tidlig :) forventet IKM tirsdag eller onsdag. Så får prøve å holde meg til over helga nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itillegg til den negative testen fra i dag tidlig, har magen nå startet å oppføre seg som den pleier 4-5 dager før TR.. Må bare innrømme at jeg blir mindre og mindre optimist for hver dag som går.. :( Men hei! Vi er fortsatt bare i PP1, det er helg og sola skinner ;) satser på å få en knallstart på neste uke med positiv test på mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testing er skummelt, hvertfall tidlig, for jeg blir så skuffa men håper fortsatt. Best å vente til IKM, men det tar jo så lang tid! Men det er bare spennende å følge med på andre! Vi krysser fingrene på at det du kjenner er graviditetsymptomer, ikke tr :)

God helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...