Gå til innhold

Skambud på Finn. Hva er det dårligste budet du har fått på Finn? 😐


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke et skampris, men skamoppførsel ved henting. Jeg solgte et møbel av litt størrelse. For jeg selv er skadet i skuldra presiserte jeg overfor kjøper at hen måtte ta med bærehjelp da møbelet var tungt og skulle ned en trapp, det ble bekreftet og kjøper skrev noe sånt som "da kommer jeg i morgen klokken 10:00 med bærehjelp." Så kommer hen med en nyoperert venn som ikke kunne bære tungt og forventet at jeg skulle hjelpe til med bæringen. Jeg hjalp til, men sa klart i fra om at det ikke var greit og at for alt de visste så kunne de møtt på et handicappet menneske ute av stand til å bære noe som helst.

Anonymkode: e5f63...75c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 25.7.2016 at 9.07, AnonymBruker skrev:

Hva er så galt med skambud? Om det er det en potensiell kjøper mener den er verd og er villig til å gi så. Opp til selger å takke nei.

Anonymkode: 66645...5b6

Hvis selger oppgir en pris, burde kanskje potensielle kjøpere ta det som et tegn på at det er prisen som gjelder. Så blir det eventuelt opp til selgeren å senke prisen etter hvert hvis han/ hun ikke får solgt den i første omgang. Det er faktisk irriterende å måtte bruke tid på alle mulige idiotiske bud, ofte med tilhørende tragiske livshistorier, når alt man vil er å selge en gjenstand til en gitt pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

La ut dobbelseng med Jensenmadrasser verdt langt over 10 000kr til 2000 kr, og en potensiell kjøper mente jeg burde slå av halve prisen Pga han bodde så langt unna at det ville koste ham penger å kjøre og hente den (han bodde seks mil unna). Ble ikke noen handel.

La ut et bilde verdt ca 500 kr til 50 kr og ei tilbød seg å betale bare halvparten, og at jeg skulle kjøre det hem på døra til henne. Ble såklart ikke noen handel.

En annen, da jeg solgte et speil nedsatt til 700 kr, (verdt 2000) hadde med seg bare 500 kr da hun skulle hente speilet, gav meg pengene og spurte bryskt: det er vel greit det, eller? Ble handel, men kun fordi jeg ville ha henne vekk derfra. 

 

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MadameDeRosa skrev:

La ut dobbelseng med Jensenmadrasser verdt langt over 10 000kr til 2000 kr, og en potensiell kjøper mente jeg burde slå av halve prisen Pga han bodde så langt unna at det ville koste ham penger å kjøre og hente den (han bodde seks mil unna). Ble ikke noen handel.

La ut et bilde verdt ca 500 kr til 50 kr og ei tilbød seg å betale bare halvparten, og at jeg skulle kjøre det hem på døra til henne. Ble såklart ikke noen handel.

En annen, da jeg solgte et speil nedsatt til 700 kr, (verdt 2000) hadde med seg bare 500 kr da hun skulle hente speilet, gav meg pengene og spurte bryskt: det er vel greit det, eller? Ble handel, men kun fordi jeg ville ha henne vekk derfra. 

 

Men når du gjør dette så bekrefter du jo for disse tullingene at denne taktikken deres fungerer :(

Anonymkode: d8c26...e08

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når du gjør dette så bekrefter du jo for disse tullingene at denne taktikken deres fungerer :(

Anonymkode: d8c26...e08

Lar det ikke skje igjen. Ville bare ha henne vekk fra hjemmet mitt, da hun ikke virket helt tilregnelig med væremåten sin. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når du gjør dette så bekrefter du jo for disse tullingene at denne taktikken deres fungerer :(

Anonymkode: d8c26...e08

Ja, det er nettopp dette jeg blir så irritert over når jeg leser denne tråden. 

Anonymkode: fd637...53b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke problemet med å ta sånn på vei for skambud, det er jo bare å ignorere! Har selv gitt skambud flere ganger, og mange ganger har jeg fått det til den prisen. Hvorfor betale mer enn man må?? Når jeg selv mottar skambud så ignorerer heg det som oftest, hvorfor irritere seg over bagateller?

Anonymkode: 6b167...447

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet med å ta sånn på vei for skambud, det er jo bare å ignorere! Har selv gitt skambud flere ganger, og mange ganger har jeg fått det til den prisen. Hvorfor betale mer enn man må?? Når jeg selv mottar skambud så ignorerer heg det som oftest, hvorfor irritere seg over bagateller?

Anonymkode: 6b167...447

Dette er jo en morsom tråd for å dele historier. For de fleste her som er irriterte over Finn-erfaringer dreier det jo seg om selve hentingen. Selve skambudene blir jo fortalt i en morsom tone. 

Anonymkode: fd637...53b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut to skap på et par salgsgrupper på facebook for noen uker siden, gratis mot henting. Dama som skrev først i gruppe nummer 1 kom og hentet skapene. Jeg ga beskjed om dette på gruppe nr 2 at skapene var gitt bort og hentet. Da klikket det for ei dame der som mente jeg måtte gi henne bekreftelse med print screen av "salget" og kontaktinfo til hun som hentet, hun skulle få bekreftet at de var gitt bort! Hun hadde nemlig skrevet først i gruppe nr 2! Jeg hadde ikke svart på et par timer, og da hadde hun sørenmeg involvert admin, hadde flere sinte meldinger i innboksen av både admin og den sure dama. Meldte meg ut av hele gruppa og gadd ikke svare de. Så mye sure miner for et par skap...

Har fått ekstremt mange skambud fra utlendinger. "50kr du kjøre til meg". Har også observert at noen av dem kjøper ting av andre for skambud og selger det selv til en skikkelig stiv pris. og så blir de dritsure om noen ber under minstepris.

Skulle selge en barnevogn for noen år siden. Emmaljunga i hvit skinn. Kostet 9000kr ny og var brukt i 6 mnd. La den ut for 5000kr. Fikk masse meldinger fra folk som var villig til å betale 500-1000kr og da skulle jeg selvsagt kjøre vognen til de! Fikk solgt vognen samme dag til prisen jeg hadde satt. 

Anonymkode: fac18...5bc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle bytte ut sofa, det var en godt holdt  skinnsofa 2 + 3. Jeg valgte å legge den ut for 500 pr. del, selv om mange andre lignede lå mye høyere i pris, men jeg ville bli kvitt den fort. Sofaene var dyre i innkjøp, og ikke all verdens mange år gamle. Det kom en del respons på annonsen, men kun de som ville ha dem til 200kr o.l samlet og ønsket at vi leverte.

Jeg valgte å heller legge de ut på " gis bort", mot at de ble hentet samme dag. Da ble mailboksen overfylt av mennesker som hadde alle mulige historier, for å få sofaen. Alt fra sykdom og ulykker til at det var nettopp denne sofaen de hadde ønsket seg i årevis..

Sofaen gikk til en skjønn nabodame, hvor vi leverte den hos henne...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 23.55, AnonymBruker skrev:

La ut to skap på et par salgsgrupper på facebook for noen uker siden, gratis mot henting. Dama som skrev først i gruppe nummer 1 kom og hentet skapene. Jeg ga beskjed om dette på gruppe nr 2 at skapene var gitt bort og hentet. Da klikket det for ei dame der som mente jeg måtte gi henne bekreftelse med print screen av "salget" og kontaktinfo til hun som hentet, hun skulle få bekreftet at de var gitt bort! Hun hadde nemlig skrevet først i gruppe nr 2! Jeg hadde ikke svart på et par timer, og da hadde hun sørenmeg involvert admin, hadde flere sinte meldinger i innboksen av både admin og den sure dama. Meldte meg ut av hele gruppa og gadd ikke svare de. Så mye sure miner for et par skap...

Hva er greia med de gale menneskene på disse salgsgruppene. Får helt hetta av slike folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. juli 2016 at 23.55, AnonymBruker skrev:

La ut to skap på et par salgsgrupper på facebook for noen uker siden, gratis mot henting. Dama som skrev først i gruppe nummer 1 kom og hentet skapene. Jeg ga beskjed om dette på gruppe nr 2 at skapene var gitt bort og hentet. Da klikket det for ei dame der som mente jeg måtte gi henne bekreftelse med print screen av "salget" og kontaktinfo til hun som hentet, hun skulle få bekreftet at de var gitt bort! Hun hadde nemlig skrevet først i gruppe nr 2! Jeg hadde ikke svart på et par timer, og da hadde hun sørenmeg involvert admin, hadde flere sinte meldinger i innboksen av både admin og den sure dama. Meldte meg ut av hele gruppa og gadd ikke svare de. Så mye sure miner for et par skap...

 

What the ... :ohmy: Selve damen virker jo helt forskrudd, men hva i alle dager var det admin skrev til deg? Det er jo helt absurd at admin i det hele tatt tok det videre. 

Anonymkode: fd637...53b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååååå, fy faen nå er jeg så jævlig lei av Finn.. Har endel til salgs det nå, og jeg tuller ikke når jeg sier at jeg bare den siste uken har hatt 6 stk som har sendt mld: den vil jeg ha, kan jeg hente i morgen? og jeg svarer selvsagt, når vil du komme? Også hører jeg aldri fra de idiotene igjen.. Hva har skjedd med 90% av Norges befolkning som ikke eier folkeskikk lenger???? Og alle disse var også "fullnorske", altså typ Eva Hansen og Hans Olsen.. Hvorfor hvorfor hvorfor må man sende en mld før man har bestemt seg 100%??? 

Anonymkode: 44b15...270

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååååååå, fy faen nå er jeg så jævlig lei av Finn.. Har endel til salgs det nå, og jeg tuller ikke når jeg sier at jeg bare den siste uken har hatt 6 stk som har sendt mld: den vil jeg ha, kan jeg hente i morgen? og jeg svarer selvsagt, når vil du komme? Også hører jeg aldri fra de idiotene igjen.. Hva har skjedd med 90% av Norges befolkning som ikke eier folkeskikk lenger???? Og alle disse var også "fullnorske", altså typ Eva Hansen og Hans Olsen.. Hvorfor hvorfor hvorfor må man sende en mld før man har bestemt seg 100%??? 

Anonymkode: 44b15...270

Er veldig få som vet at det går an å sende melding med "hei, beklager. Ombestemte meg og vil ikke ha varen likevel. Ha en fin dag!", uten at noen dør, klikker eller anmelder dem......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par Christian Louboutin sko, brukte men sålen kan lett og billig fikses hos skomaker slik at den ser ut som ny. Fikk 200kr bud, trodde de skrev feil og mente 2000, men nei da. :P 

Anonymkode: 9e665...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle selge noe til rundt 3000kr. Så fikk jeg et bud fra en utlending som var villig til å betale 600kr! Svarte med at jeg ønsket et bud rundt 3000kr, men han hadde allerede bestemt seg for å kjøpe det jeg solgte for 600kr og begynte å mase om hvor adressen min var, sendte meg meldinger, ringte, fant meg på Facebook å skulle legge meg til som venn osv. 

Det var ikke aktuelt for min del da det var en veldigstor og verdigfull ting. Endte med å få et ordentlig bud fra en veldig hyggelig mann som ville betale 3000kr :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, drop-dead skrev:

Skulle selge noe til rundt 3000kr. Så fikk jeg et bud fra en utlending som var villig til å betale 600kr! Svarte med at jeg ønsket et bud rundt 3000kr, men han hadde allerede bestemt seg for å kjøpe det jeg solgte for 600kr og begynte å mase om hvor adressen min var, sendte meg meldinger, ringte, fant meg på Facebook å skulle legge meg til som venn osv. 

Det var ikke aktuelt for min del da det var en veldigstor og verdigfull ting. Endte med å få et ordentlig bud fra en veldig hyggelig mann som ville betale 3000kr :) 

Derfor legger jeg aldri ut adresse, fult navn eller telefonnr på Finn 🙈 Var en fyr som troppa opp på døra mi uanmeldt rundt midnatt en torsdag for å komme med et skambud på en bil en gang. Ehhhh nei.....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sirah skrev:

Derfor legger jeg aldri ut adresse, fult navn eller telefonnr på Finn 🙈 Var en fyr som troppa opp på døra mi uanmeldt rundt midnatt en torsdag for å komme med et skambud på en bil en gang. Ehhhh nei.....

Hadde ikke lagt ut noe annet enn telefonnummer. Men det kan man jo lett søke opp og finne navn, adresse osv. Jeg er ikke noe glad i kjøp og salg på facebook eller finn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, drop-dead skrev:

Hadde ikke lagt ut noe annet enn telefonnummer. Men det kan man jo lett søke opp og finne navn, adresse osv. Jeg er ikke noe glad i kjøp og salg på facebook eller finn.. 

Jeg har som regel ikke gjort det, og skrevet at folk skal skrive melding på finn først. Virker det som ok folk har jeg heller oppgitt telefonnummer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...