Gå til innhold

Skambud på Finn. Hva er det dårligste budet du har fått på Finn? 😐


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke akkurat en Finn-historie, men gruppe på Facebook. Jeg har en bekjent som henger mye på en gruppe for nærmiljøet (merk dere at de som henger i gruppa er ofte er mennesker hun møter på gjennom jobb/bekjente/skole/bhg også videre). Hun byr konsekvent minst hundre kroner under oppgitt minstepris (og da snakker vi ikke om ting som er vanskelig å bli kvitt eller overpriset) og skriver alltid som om hun tilbyr en kjempepris og at selger bør slå til ("Byr 100kr, kan hente i kveld!!"). Hun er heller ikke særlig interessert i å møte selger på halvveien eller prute - det er hennes pris eller så svarer hun ikke i det hele tatt.

I tillegg er hun evig optimistisk hver gang hun selger noe. Hun legger til stadighet ut pyntegjenstander, nips og andre ting. Gjerne godt brukt og på moten for 5 år siden uten noen spesiell samleverdi, samtidig som hun nærmest forventer å gå i pluss (50 kroners avslag fra nypris 350 på en slitt sofapute fra Princess!). Hun bumper ofte disse inn i evigheten før hun senker prisen.

Hun har også forsøkt å jukse i budrunder ved å ombestemme seg etter avtalt kjøp hvis hun har fått høyere bud i etterkant.

Lenge leve optimismen og for all del: det er lov å prøve seg, men jeg synes det blir så pinlig at hun gjør dette i fullt navn og i en gruppe hvor de fleste er bekjente og oppfører seg fair mot hverandre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Wednesday, June 01, 2016 at 10.13, AnonymBruker skrev:

Folk er så frekke :sjokkert: 

Er det mulig.. "Jeg henter det for 150kr i morgen" Så frekt.

20kr :fnise: 

Også har vi de som er frekke når man ikke godtar skambudet dems da. Type "Det er uaktuelt å betale mer. Jeg synes 50kr er riktig pris. Lykke til med å få solgt plagget" altså, folk.. 

Anonymkode: 31929...9e9

Hehe opplevde det samme med en komfyr jeg solgte til 1500kr (Nypris 5000,brukt 2år)

Mange som svarte men det er jo førstemann til mølla så de skulle hente den samme kveld..så fikk jeg melding om at de måtte komme imorgen. Jeg svarte at de måtte komme før 09 da flyttebyrået skulle komme 10,de kunne jo ikke det da var aas altfor tidlig så da skrev jeg at da kontakter jeg nestemann på lista. Fikk til svar "ja,LYKKE TIL med å få noen til å hente det før kl 09 på en Lørdag!" Jeg skrev bare "takk☺,ha en fin dag"tilbake...var jo ikke noe problem å få noen til hente det før 09...fyren kom faktisk kl 07 med jekketralle og greier 😂 folk ass.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Hehe opplevde det samme med en komfyr jeg solgte til 1500kr (Nypris 5000,brukt 2år)

Mange som svarte men det er jo førstemann til mølla så de skulle hente den samme kveld..så fikk jeg melding om at de måtte komme imorgen. Jeg svarte at de måtte komme før 09 da flyttebyrået skulle komme 10,de kunne jo ikke det da var aas altfor tidlig så da skrev jeg at da kontakter jeg nestemann på lista. Fikk til svar "ja,LYKKE TIL med å få noen til å hente det før kl 09 på en Lørdag!" Jeg skrev bare "takk☺,ha en fin dag"tilbake...var jo ikke noe problem å få noen til hente det før 09...fyren kom faktisk kl 07 med jekketralle og greier 😂 folk ass.

Ja, de som kommer med "Lykke til" er så frekke!! Hva går det av folk :P Ts 

Anonymkode: 31929...9e9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir som oftest skikkelig sur når jeg får skambud, og svarer deretter. At folk ikke blir flaue over seg selv, når de "frister" med småmynter?! 

Anonymkode: 5ce56...00d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. juni 2016 at 9.59, Solsmil skrev:

La ut et ubrukt acneskjerf (dog uten prislappen hengende på), til 500kr, der skjerfet opprinnelig 1000. Prisen på skjerfet var imidlertid skrudd opp til 1400kr i butikkene på salgstidspunktet, så man kan nesten si at nypris var 1400kr (det er ihvertfall det man må betale for et nytt i butikk). 

 

Fikk et bud på 150kr. Det var ikke engang et "bud", bare en idiotisk beskjed om at "jeg tar det for 150kr, henter i morgen". Hun fikk ikke kjøpe skjerfet, for å si det sånn. Fikk solgt det til en annen for prisen jeg ønsket, to dager etterpå. Og skambudgiveren fikk beskjed om at "så desperat er jeg faktisk ikke". Jeg klarte ikke la være å si noe, selv om jeg kunne ignorert det.

Bra svart forsåvidt :fnise: men tenkte du å sette vedkommende på plass? For det er faktisk ikke greit å anta man får tingen eller å gå så langt ned i pris og forvente at det er gret. Håper også @The Silence satte personen som kom på døra di på plass! Ikke greit. Folk overrasker meg liksom ikke lengere kjenner jeg :P 

Dere andre som får skambud, tenker dere noen gang å sette de litt på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare gode erfaringer fra finn, og den beste må være

jeg la ut et vitrineskap for salg til 5000. Det ble stående en stund før jeg fikk noen henvendelser. Så fikk jeg en forespørsel fra en som ønsket å kjøpe det til prisantydning, men da hadde jeg egentlig bare bestemt meg for å beholde det selv. Dette sa jeg til budgiver. Da sier han at hvis jeg ombestemmer meg vil han gi 8000 for skapet!!! For å si det sånn, jeg ombestemte meg og skapet fikk en ny verdig eier :-)

Anonymkode: 3bc93...0e3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil
8 timer siden, frksølekopp skrev:

Bra svart forsåvidt :fnise: men tenkte du å sette vedkommende på plass? For det er faktisk ikke greit å anta man får tingen eller å gå så langt ned i pris og forvente at det er gret. Håper også @The Silence satte personen som kom på døra di på plass! Ikke greit. Folk overrasker meg liksom ikke lengere kjenner jeg :P 

Dere andre som får skambud, tenker dere noen gang å sette de litt på plass?

Jeg svarte jo kun at så desperat er jeg faktisk ikke. Vanligvis bruker jeg bare å ignorere skambud, og rett og slett holde meg for god til å svare de. Men denne var så provoserende at jeg ikke klarte å dy meg, og det jeg svarte var det peneste jeg kom på. Egentlig hadde jeg lyst til å si mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg la ut ein sykkel til 6000,-, det var ein god pris, altså, sykkelen var i veldig god stand og hadde dyre delar. Fleire ville kjøpe den til 4500,-. Og så desp var eg faktisk ikkje. Eg selde sykkelen til slutt til 5200,-, men då slo eg av ein del på prisen fordi det var ei dame som skulle bruke sykkelen skikkeleg, og ikkje berre på asfalt, og som dessutan hadde fått stole sykkelen sin 9 gonger! Den sykkelen kom til ein god heim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut en 2år gammel Emmaljunga Edge duo til salg, 3500kr. Kanskje litt dyrt, men så at flere lå ute til samme pris. Kunne uansett gå ned 500kr om jeg ikke fikk solgt. (Kostet 11000 ny),

 

Fikk bud på 1000kr, 500 og noen som ville kjøpe kun understellet for 500kr.. Jada, ble ikke solgt til de..

Anonymkode: a8236...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle selge sofa. brukt i 1 år. Ny pris 14000 og la den ut til halv pris.

Jeg fikk overraskende mange meldinger hvor folk ønsket å betale alt fra 500 til 2500 og overraskende mange stilte som betingelse at jeg skulle levere den på døra og formulerte seg som om de gjorde meg en kjempetjeneste.

Anonymkode: 2c151...d1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Skambud er nå en ting, det er bare å ignorere. Det er oppførselen til folk som er helt utrolig.

Her i huset har vi lagt ut en del ting på fb, under "gis bort", f eks elektronikk som ikke er nytt men fullt brukbart, og samme med ting etter ungene. Har også opplevd at folk skal ha denne tingen de har fått gratis levert på døra. Rekorden er likevel ei som bodde langt unna som satte himmel og jord i bevegelse for å få to par solbriller til sitt ufødte barn. Om jeg kunne ta vare på dem noen mnd til rundt termindato, for da skulle hun inn til sykehuset her i byen for å føde? Jeg svarte nei, at jeg dreiv og ryddet nå, og ville bli kvitt dem. Ok, da skulle moren hennes, som bodde i byen, hente. Det viste seg at moren bodde på andre siden av byen og ikke hadde bil. Om jeg kanskje kunne levere dem til henne? Det endte faktisk med at jeg gjorde det, bare for å få slutt på maset. Hva feiler det folk??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte et par vintersko til barn som såvidt var brukt til 50 kr. Nypris var 599. Ei dame ringe og lurte på om jeg kunne møte henne i byen med de, sa selvfølgelig nei. Så ringte hun igjen og lurte på om jeg kunne møte henne på matbutikken. Så nei til dette også.

Så fant hun visstnok ikke frem til meg, så jeg måtte guide henne på telefon hele veien fra byen og hjem til meg. Jeg bor ikke akkurat vanskelig til.

Og når hun endelig kom frem så sto hun lenge og vurderte om hun faktisk skulle kjøpe disse skoene til 50 kr! Syns det var litt mye! Jada, kjekt å bruke et par timer av dagen på å selge et par sko til 50 kr :P

Endret av Kristanna
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt merkelig/irriterende når man gir bort ting eller har satt ned prisen til 10% av butikkpris og folk likevel forventer at du skal betale frakta eller levere gjenstanden på døra deres. :balltre:

Solgte en ubrukt pensumbok til halv pris. 150,-. Kjøper spør om å få kjøpe boken for 90,-. Ok. Så spør hun om jeg kan sende og spør hva frakten vil koste. Frakten kom på 60,-. Da ville hun at jeg skulle stå for frakten og i tillegg sende boken med Finn.no's betalingsgaranti!! (Det koster penger) Altså, jeg BETALER ikke for å "selge" deg boka mi!

Anonymkode: 353dc...272

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ting har ligget ute lenge kan jeg finne på å legge inn bud som sikkert kan oppleves som skambud. Ikke fordi jeg mener det er verdt så lite, men fordi det er hva jeg er villig til å betale for den tingen.

Husk også at mange tenker forhandling når de byr. La oss si du har lagt ut noe for 1000 kr og noen byr 500, og tenker at kanskje dere kan forhandle dere frem til 7-800 kr.

Flere ganger jeg har budt under selv om jeg faktisk ville kjøpt for prisen det er lagt ut som, men får aldri svar.

Så til de som blir dødelig fornærmet og ikke gidder svare skambud, dere kan fort tape penger på det.

Anonymkode: 96f49...f5e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på en til!

Jeg hadde kjøpt meg et dyrt salongprodukt som jeg reagerte på.. Jeg la det derfor ut på Finn til en fjerdedel av ordinærpris i salong. Jeg hadde prøvd produktet tre ganger, så jeg la det ut for en billig penge siden det var åpnet. Fikk bud på 50kr med påstand om at produktet kostet 200kr i salong og på nett... Altså, det er lov å prøve seg, men å påsta at det produkt som koster over 600kr i salong koster 200kr blir for dumt! Det var ikke å få tak i til under 450kr på nett heller. Ts

Anonymkode: 31929...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en venninne som det ble krise med, hun var singel, ingen familie, hun hadde en hund, en hund jeg måtte passe mens hun var på sykehus. Etter å ha vært innlagt i nesten ett halvt år innser hun at hun ikke kan beholde hunden når hun kommer ut, og ber meg finne nytt hjem til han.

Smart som jeg er legger jeg ut annonse på finn. Legger ut detaljer om hvordan hunden er, hva den trenger og alt det der.
Det var en liten hund, så mailboksen min ble oversvømt med svar. 

Var helt vanvittig mange som mente jeg bare kunde sende hunden til de med fly uten  å møte de først, som mente jeg skulle betale frakten for jeg ville jo bli kvitt hunden. Når jeg sa det var uaktuelt å gi den til noen jeg ikke hadde møtt, så sier de fleste "det er bare en hund, er det så nøye?". 

Opptil flere som sendte mail eller sms  "Vi kommer ikveld/imorgen å henter!" , hva faen ? det er en hund, ikke en sokk jeg gir bort.

En som insisterte på at å ha hunden i luftegård var det samme som å gå tur med hunden. Den fikk jo være ute må vite.

For de som lurer, etter å ha lett i ca 4 måneder fant jeg en ny eier, fantastisk eldre frøken som jobber for turistforeningen så hunden blir med henne når hun sjekker ruter, hytter og slikt, så mye tur i skog og fjell. Både jeg og venninnen min får mail til sommer og jul med oppdateringer om hvordan det går. Kjempe koselig!

Men herregud hvor mange frekke folk det er der ute.

Anonymkode: 760db...882

Haha, dette minnet meg på nå vi overtok en omplasseringshund. Hun hadde også hatt utrolig mange useriøse henvendelser. Hunden vår har et utseende som tiltrekkes av belastede miljøer så hun hadde fått flere telefoner om folk som trengte hunden fordi de var redde og måtte ha beskyttelse ol. En skulle ha hunden som vakthund i hagen døgnet rundt og en annen mente at hunden fikk nokk stimuli av å være med på fest! Ikke en av dem hadde planagt mosjon. 

Hun var ganske lettet når jeg tok kontakt og kunne fortelle at vi var en aktiv familie med barn som hadde mye tid til mosjon og hjernetrim :ler:

Anonymkode: fe479...c9b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang fikk jeg bud på 1000 kr. for et par designersko som kostet $1600 nye. Jeg fikk solgt de et par dager senere til prisen jeg ba om (4200,-) 

Ellers er ikke skambud det verste, men folk som avtaler å møte deg for å kjøpe gjenstanden og enten ikke dukker opp eller kommer 45 minutter for sent og "ikke har med seg nok penger"/påstår at det er noe feil med varen og skal prute, og forventer at du da skal gå med på en lavere pris fordi du alt er deittlei av å vente og bare vil bli ferdig med hele greia. Dette er grunnen til at keg ikke gidder å avtale henting, alt skal sendes med posten ellers er det no go (sender gjerne i oppkrav dersom kjøper forhåndsbetaler frakten) 

Anonymkode: 6b8c7...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut sportsartikler til en verdi av nesten 7000 kroner. Hadde såklart brukt dette, men det er i god stand og man kan evt. bytte deler. Skrev ikke pris, da jeg gjerne kan diskutere den da jeg var usikker på hvilken pris jeg skulle ta. Fikk flere meldinger om 100 og 200 kroner. Sa rett og slett at jeg kunne tenkt meg en del mer da utstyret var såppas dyrt, og ble kanskje litt fornærmet av at jeg skulle gå ned 6900 kr 😂🤔

Anonymkode: 4751a...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...