Gå til innhold

Skambud på Finn. Hva er det dårligste budet du har fått på Finn? 😐


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan begynne.

Jeg la ut en ubrukt skinnjakke med lappene fremdeles hengende på som ordinært kostet 4000kr til salgs på Finn for 1200kr. Fikk bud på 500kr.. En annen gang la jeg ut en ubrukt forseglet parfyme til halvpris av ordinærpris. Fikk bud på under halve prisen av det igjen.. Altså, ikke alltid lett å få solgt ting, men får vel være grenser. Er ingen vits å selge til gi-bort pris heller. Hva er de dårligste budene du har fått? Hva solgte du? :popcorn: 

Anonymkode: 31929...9e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

La ut et ubrukt acneskjerf (dog uten prislappen hengende på), til 500kr, der skjerfet opprinnelig 1000. Prisen på skjerfet var imidlertid skrudd opp til 1400kr i butikkene på salgstidspunktet, så man kan nesten si at nypris var 1400kr (det er ihvertfall det man må betale for et nytt i butikk). 

 

Fikk et bud på 150kr. Det var ikke engang et "bud", bare en idiotisk beskjed om at "jeg tar det for 150kr, henter i morgen". Hun fikk ikke kjøpe skjerfet, for å si det sånn. Fikk solgt det til en annen for prisen jeg ønsket, to dager etterpå. Og skambudgiveren fikk beskjed om at "så desperat er jeg faktisk ikke". Jeg klarte ikke la være å si noe, selv om jeg kunne ignorert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et bud på 400,- for et skap som er verdt over 3000! Det ligger ute for 1000. Det er som nytt...

Ellers har jeg fått mye tullebud av utlendinger. "Jg hente for 20 krone i moren? ? ! . ! "

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri fått noen lave bud, men for en stund siden la jeg ut noe under "gis bort"-kategorien. Dagen etter fikk jeg melding av en fyr som lurte på om jeg kunne levere tingen i Oslo. Jeg bor helt nord i Akershus, og Oslo er ganske langt unna for noe sånt. Tenkte at han mente at jeg kunne ta med tingen hvis jeg tilfeldigvis skulle til byen, men neida. Han mente virkelig at jeg skulle kjøre ens ærend den dagen for å levere den til han, siden jeg tross alt ikke hadde bruk for den lenger.

Anonymkode: c3389...916

Folk er så frekke :sjokkert: 

11 minutter siden, Solsmil skrev:

La ut et ubrukt acneskjerf (dog uten prislappen hengende på), til 500kr, der skjerfet opprinnelig 1000. Prisen på skjerfet var imidlertid skrudd opp til 1400kr i butikkene på salgstidspunktet, så man kan nesten si at nypris var 1400kr (det er ihvertfall det man må betale for et nytt i butikk). 

 

Fikk et bud på 150kr. Det var ikke engang et "bud", bare en idiotisk beskjed om at "jeg tar det for 150kr, henter i morgen". Hun fikk ikke kjøpe skjerfet, for å si det sånn. Fikk solgt det til en annen for prisen jeg ønsket, to dager etterpå. Og skambudgiveren fikk beskjed om at "så desperat er jeg faktisk ikke". Jeg klarte ikke la være å si noe, selv om jeg kunne ignorert det.

Er det mulig.. "Jeg henter det for 150kr i morgen" Så frekt.

9 minutter siden, Eighth Planet skrev:

Fikk et bud på 400,- for et skap som er verdt over 3000! Det ligger ute for 1000. Det er som nytt...

Ellers har jeg fått mye tullebud av utlendinger. "Jg hente for 20 krone i moren? ? ! . ! "

20kr :fnise: 

Også har vi de som er frekke når man ikke godtar skambudet dems da. Type "Det er uaktuelt å betale mer. Jeg synes 50kr er riktig pris. Lykke til med å få solgt plagget" altså, folk.. 

Anonymkode: 31929...9e9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gavekort liggende ute, med 100 kr avslag pr 400 verdi og folk bød 100 kr. Det gav seg da jeg skrev i annonsen at prisen var ferdig prutet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, folk er frekke! :hakeslepp:

Anonymkode: 4156a...bb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen fler? :popcorn: 

Anonymkode: 31929...9e9

For et mas på deg da!

Anonymkode: 7f370...0c9

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut en del brukt elektronikk som "vurderes solgt til høysbydende over X " i en facebookgruppe. Det var bla. TV, nettbrett og mobil. Ingenting var nytt i modellen, men alt var fullt brukbart.  Jeg la derfor inn en minimumspris, fordi jeg alltids kunne brukt det selv i tilfelle nåvrende mobil streiker, låne vekk nettbrett til tantebarn eller gi bort til svigers, røde kors etc.

Prisen var godt under halv pris og alt var i såppas god stand at det fint kan brukes. Likevel fikk jeg en del "skambud" - typ. 200 kroner for en uknust iphone 5 54gb med greit batteri. Ja, ok, så er det lov å prøve seg, men enkelte av disse personene drev i tillegg og maste flere ganger på om de hadde vunnet budrunden eller ikke.

Selv om det som sagt ikke var helt nytt, så var alt i god stand, og 200 kroner er gibort-pris. Da vil jeg mye heller gå til Røde Kors og be de om å gi det videre til noen som virkelig trenger det og ikke en gjeng masete cheapskates.

Anonymkode: efecf...fb9

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hadde lagt ut meg selv som leietaker. Fikk tilbud om å bo i kollektiv med en dame på 43, og hennes barn på 13, 9 og 7.

 

Nei, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
1 minutt siden, Herr Heftig skrev:

Hadde lagt ut meg selv som leietaker. Fikk tilbud om å bo i kollektiv med en dame på 43, og hennes barn på 13, 9 og 7.

 

Nei, takk.

:fnise: hørtes ikke så veldig fristende ut akkurat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle selge en pensumbok jeg ikke hadde bruk for lenger. Den kostet godt over fem hundre kroner ny, men siden den var markert i, la jeg den ut for 200 kroner. Fikk bud på 200 kroner inkludert frakt og godtok det, selv om jeg visste frakten ville bli rundt hundrelappen. Da prøver kjøper seg på å få den til 150 kroner inkludert frakt. Da var det nesten sånn at jeg vurderte å trekke tilbake tilbudet om å få den til 200 kr med frakta.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut en sofa gratis på finn, og den som ville ha den tenkte det passet godt at jeg fraktet den til ham åtte mil unna. Mhm...særlig:fart2:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

La ut en bil en gang, verdt sånn rundt 40.000. Men sannsynligvis fordi jeg var jente som la ut denne annonsen trodde mange gutter jeg jeg ikke hadde peiling på bil og at de kunne lure meg rundt. Så fikk bud på sånn 3000-5000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Solgte et veldig pent brukt spisebord for ikke lenge siden. Det lå ute til 1/4 av ny pris og en del under hva andre som solgte samme bordet hadde det ute for. Prisen var 800. "100 kr, henter ikveld. " var en av de første meldingene jeg fikk. "300 hvis du leverer til meg" var neste. Fikk solgt det til prisen jeg ville uten problem. Jeg skjønner meg ikke på skambud altså. 

Har også opplevd dette flere ganger når jeg gir bort ting: "Jeg på vei, skal ha tingen". Ingen spørsmål om jeg enda har det, har avtalt med andre eller om når det passer. Slike får blankt nei selv om jeg enda har det stående kun pga manglede folkeskikk. Det var en som kom på døren helt uten å ha tatt kontakt også. Det synes jeg var veldig ubehagelig. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut mye på finn, og skambud er standard. Folk ønsker gjerne at du kommer med motbud hele tiden. Mange som elsker den pruteleken tydeligvis. Hadde nettopp ute en aktivitetsmåler kjøpt for 1500. Den ble lagt ut uåpnet til 800. Fikk en henvendelse fra en jente: "Jeg tar den for 600 og da regner jeg med at du sender fraktfritt".. drittfolk ass...

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asdas123
11 minutter siden, The Silence skrev:

Solgte et veldig pent brukt spisebord for ikke lenge siden. Det lå ute til 1/4 av ny pris og en del under hva andre som solgte samme bordet hadde det ute for. Prisen var 800. "100 kr, henter ikveld. " var en av de første meldingene jeg fikk. "300 hvis du leverer til meg" var neste. Fikk solgt det til prisen jeg ville uten problem. Jeg skjønner meg ikke på skambud altså. 

Har også opplevd dette flere ganger når jeg gir bort ting: "Jeg på vei, skal ha tingen". Ingen spørsmål om jeg enda har det, har avtalt med andre eller om når det passer. Slike får blankt nei selv om jeg enda har det stående kun pga manglede folkeskikk. Det var en som kom på døren helt uten å ha tatt kontakt også. Det synes jeg var veldig ubehagelig. 

Det er lurt å kun merke annonsen med postnummeret og ikke adresse, nettopp for å unngå at folk bare tropper opp. Så gjør du direkte avtaler via SMS eller e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kronellermynt skrev:

Det er lurt å kun merke annonsen med postnummeret og ikke adresse, nettopp for å unngå at folk bare tropper opp. Så gjør du direkte avtaler via SMS eller e-post.

Jeg lærte etter den gangen og har verken fullt navn eller hele adressen nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...