Gå til innhold

Frukt på gulvet i leilighet. Få megler til å betale?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en leilighet for noen uker siden, den hadde en sånn annonse med massevis av frukt og grønnsaker i seg. Jeg kjøpte den usett fordi den var ny og så helt OK ut.

Nå når jeg faktisk dro til leiligheten (hadde overtagelse for en stund siden, orket ikke ha noen stor greie så jeg bare fikk de til å sende meg nøklene) fant jeg masse råtten frukt og grønnsaker over alt. Jeg regnet jo med at etter visningen tok han med frukten sin, men det lå frukt over alt, den er nå råtten og det er vått og slimete rundt om kring.

Hvordan går jeg videre? Klager jeg til megler eller selger? Skal ikke leiligheter man kjøper være ren? Står ingenting i prospektet eller salgsoppgaven om at det følger med frukt... 

Edit: Leste eierskifteforsikringen, den dekker visst ikke fruktskader...

Endret av amativeReflection
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva? Frukt? Tuller du? Nei altså da hadde jeg sendt regning på vask til mekler og så fikk de gjøre hva de ville. Det skal være rent ved overtalelse. Selger har ansvaret men mekler skal ta saken så du slipper å krangle med selger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg kjøpte en leilighet for noen uker siden, den hadde en sånn annonse med massevis av frukt og grønnsaker i seg. Jeg kjøpte den usett fordi den var ny og så helt OK ut.

Nå når jeg faktisk dro til leiligheten (hadde overtagelse for en stund siden, orket ikke ha noen stor greie så jeg bare fikk de til å sende meg nøklene) fant jeg masse råtten frukt og grønnsaker over alt. Jeg regnet jo med at etter visningen tok han med frukten sin, men det lå frukt over alt, den er nå råtten og det er vått og slimete rundt om kring.

Hvordan går jeg videre? Klager jeg til megler eller selger? Skal ikke leiligheter man kjøper være ren? Står ingenting i prospektet eller salgsoppgaven om at det følger med frukt... 

Du har det morro med trådtittelen "Fukt på gulvet..."?

Kan du ikke legge humortrådene dine i underforum humor i steden? :Nikke:

 

Anonymkode: cd245...980

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sulosi skrev:

Hva? Frukt? Tuller du? Nei altså da hadde jeg sendt regning på vask til mekler og så fikk de gjøre hva de ville. Det skal være rent ved overtalelse. Selger har ansvaret men mekler skal ta saken så du slipper å krangle med selger. 

Ja, han tuller.

Se her hva han henter inspirasjon fra

Fukt på gulvet i ny leilighet. Få selger til å dekke kostnadene?

 

 

Anonymkode: cd245...980

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg kjøpte en leilighet for noen uker siden, den hadde en sånn annonse med massevis av frukt og grønnsaker i seg. Jeg kjøpte den usett fordi den var ny og så helt OK ut.

Nå når jeg faktisk dro til leiligheten (hadde overtagelse for en stund siden, orket ikke ha noen stor greie så jeg bare fikk de til å sende meg nøklene) fant jeg masse råtten frukt og grønnsaker over alt. Jeg regnet jo med at etter visningen tok han med frukten sin, men det lå frukt over alt, den er nå råtten og det er vått og slimete rundt om kring.

Hvordan går jeg videre? Klager jeg til megler eller selger? Skal ikke leiligheter man kjøper være ren? Står ingenting i prospektet eller salgsoppgaven om at det følger med frukt... 

Edit: Leste eierskifteforsikringen, den dekker visst ikke fruktskader...

Kan du ikke heller feire? :Nikke:

Feire at befruktningen av fruktene er gjennomført og er på vei til å bli vin :vin:

Mitt forslag: Samle sammen fruktrestene, hell de over på en dunk, finn en oppskrift, Voila: hjemmelaget vin! :)

Anonymkode: cd245...980

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Bond

Kan denne tråden flyttes til underforum humor?

Anonymkode: cd245...980

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

@Saraby

Kan denne tråden flyttes til underforum humor?

 

 

Anonymkode: cd245...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

@Bond

Kan denne tråden flyttes til underforum humor?

Anonymkode: cd245...980

Det plager deg nok fælt at tråden er i dette forumet.

Anonymkode: 47ef9...84a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvor innholdsløst livet ditt faktisk er når du finner humor i å skrive slike innlegg på KG. 

Anonymkode: 63c04...d9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på hvor innholdsløst livet ditt faktisk er når du finner humor i å skrive slike innlegg på KG. 

Anonymkode: 63c04...d9a

Jeg lurer på hvor innholdsløst livet ditt er som finner på å skrive spydige meldinger i slike humor innlegg.  

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke heller feire? :Nikke:

Feire at befruktningen av fruktene er gjennomført og er på vei til å bli vin :vin:

Mitt forslag: Samle sammen fruktrestene, hell de over på en dunk, finn en oppskrift, Voila: hjemmelaget vin! :)

Anonymkode: cd245...980

Min tanke også 😁🍷😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg lurer på hvor innholdsløst livet ditt er som finner på å skrive spydige meldinger i slike humor innlegg.  

Humor og humor, fru Blom. 

Dårlig humor, i tilfelle.

Anonymkode: 766fc...942

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Humor og humor, fru Blom. 

Dårlig humor, i tilfelle.

Anonymkode: 766fc...942

Smak og behag, ikke alle tåler satire og sarkasme, kanskje "underlivshumor" appellerer mer til deg? Hva med å la de som synes dette er festlig få kose seg med det da? Sikkert andre tråder her du kan boltre misnøyet ditt i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Humor og humor, fru Blom. 

Dårlig humor, i tilfelle.

Anonymkode: 766fc...942

Hva som er dårlig humor er jo opp til hver enkelt, og ikke noe du kan avgjøre. Hvis du har en annen type humor enn TS, så kan du vel lage en humor-tråd som du synes er morsom da, det skader ingen.

Anonymkode: 633dc...0a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg lurer på hvor innholdsløst livet ditt er som finner på å skrive spydige meldinger i slike humor innlegg.  

Det innlegget her faller på sin egen urimelighet. Du kan jo stille deg selv det samme spørsmålet. :) 

Anonymkode: 63c04...d9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det innlegget her faller på sin egen urimelighet. Du kan jo stille deg selv det samme spørsmålet. :) 

Anonymkode: 63c04...d9a

Såklart! Og du kan jo også gjøre det samme, og nestemann som kommenterer osv osv. . "Like sand through the hourglass so are the days of our lives.. Og sånn går no dagan".. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag kompost. Morsomt innlegg forresten. 

Endret av Atea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det plager deg nok fælt at tråden er i dette forumet.

Anonymkode: 47ef9...84a

Hei!

Nei, det plager meg ikke.

Grunnen til at jeg spurte om flytting av tråden til humorunderforumet, var i tilfelle Moderatorene tenkte å slette tråden, og det ville være dumt om tråden forsvant da den er humoristisk :) og da var det derfor bedre å flytte den enn å slette den tenkte jeg.

Anonymkode: cd245...980

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der må du lengre utpå landet med. 

Anonymkode: 00934...637

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...