Gå til innhold

Jeg er redd for å la barna mine leke med kristne hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Den 22.7.2016 at 20.05, amativeReflection skrev:

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan folk kan påstå at ateisme er en fredelig religion, alle de verste morderne i historien var ateister. 

Virker som det har rablet litt for deg. Du dømmer alle ikke kristne til å være medlemmer av noe som de ikke er. Akkurat som den ultra konservative og alkoholiserte krigshisseren Bush junior som i den siste krigen mot Saddam sa at enten er man i mot eller med USA. Yeah right. De kristne korsfarene fornekter seg ikke. De skylder alltid på alle de andre og særlig jødene for at som de har ødelagt gjennom historien.

Anonymkode: e3c0e...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Friday, July 22, 2016 at 21.15, linsejesus skrev:

Jepp, det står i Jesaja 22:13 :D

Men se, det er jubel og glede!
          Dere slår i hjel okser og slakter sauer,
          spiser kjøtt og drikker vin.
          «Spis og drikk, for i morgen dør vi!»

Hahaha, gotta love the ironi 😂😎

TS, jeg er selv ikke religiøs, men lar da mine barn få ta egne valg likevel! Skjerp deg - du fremstår som et utrolig dømmende vesen ovenfor andre, men først og fremst ovenfor dine barn ved å ha slike holdninger! Hvis du snur på det - hadde det ikke vært trist hvis vennene til barna dine ikke lenger fikk henge med dine barn på grunn av at foreldrene mente at barna dine ikke var "bra nok" eller til "fare" for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Den 31.5.2016 at 0.10, Salimi Nip skrev:

Barna mine har vært sammen med noen kristne venner I det siste og nå har de begynt å endre holdninger til f.eks evolusjon, hva som er rett og galt, vente med sex, snu det andre kinnet til osv. De mener plutselig at jeg tar feil på mange områder! Jeg er ateist og vet hva religion kan gjøre med folk, jeg synes at de ikke bør være sammen mer hva synes dere?

Det høres ut som barna dine har bedre verdier enn deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Den 22.7.2016 at 20.05, amativeReflection skrev:

Human-etisk forbund i Norge ble startet av en terrorist da. Tror ikke ateisme er en bedre religion.

Det finnes mange ateistiske terrorister også. Mao drepte 45 millioner mennesker, Stalin drepte mellom 34 og 49 millioner. Korstogene drepte bare 1.7 millioner mennesker. Her er det viktig å merke seg at dødsfall i krig ikke er med i tallet til Stalin, og at korstogene ble begått av mange mennesker. 

Det er også mye som tyder på at Hitler var en ateist. 

Venstreradikale terrorister er ofte ateister. 

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan folk kan påstå at ateisme er en fredelig religion, alle de verste morderne i historien var ateister. 

Ateisme er ikke en religion! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snuppi skrev:

Ateisme er ikke en religion! 

 

Sitat

Religion, er uttrykk for menneskenes holdning til det de anser for å være den egentlige virkelighet og de grunnleggende verdier i tilværelsen. Vanligvis forutsetter også religion at denne virkelighet og disse verdier er knyttet til en dimensjon i tilværelsen som går ut over, eventuelt er radikalt forskjellig fra, hverdagens håndgripelige tilværelse.

Ateisme er gudsfornektelse, det er altså et uttrykk for mennesker holdning til det de anser for å være den egentlig virkelighet, og det er knyttet til en dimensjon i tilværelsen som går ut over hverdagens håndgripelige tilværelse.

Ingen kan bevise at det ikke finnes en Gud, ateisme er en tro, en religion. Kristendommen går ut på å fornekte alle guder utenom en (eller tre?), ateisme går ut på å fornekte alle guder, det er en minimal forskjell mellom dem. Begge er religioner basert på tro som man har tilegnet seg fra dogmer. 

Agnostikere derimot, de er ikke religiøse, deres holdning går ikke utover hverdagens håndgripelige tilværelse. Man kan i dag ikke bevise at en eller flere guder eksisterer, og da er det vitenskapelige standpunktet agnostisisme (ie, det foreligger ikke bevis ennå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi
Den 28.7.2016 at 11.30, amativeReflection skrev:

 

Ateisme er gudsfornektelse, det er altså et uttrykk for mennesker holdning til det de anser for å være den egentlig virkelighet, og det er knyttet til en dimensjon i tilværelsen som går ut over hverdagens håndgripelige tilværelse.

Ingen kan bevise at det ikke finnes en Gud, ateisme er en tro, en religion. Kristendommen går ut på å fornekte alle guder utenom en (eller tre?), ateisme går ut på å fornekte alle guder, det er en minimal forskjell mellom dem. Begge er religioner basert på tro som man har tilegnet seg fra dogmer. 

Agnostikere derimot, de er ikke religiøse, deres holdning går ikke utover hverdagens håndgripelige tilværelse. Man kan i dag ikke bevise at en eller flere guder eksisterer, og da er det vitenskapelige standpunktet agnostisisme (ie, det foreligger ikke bevis ennå).

Tro kan du gjøre i kirken. Ateister tror ikke på en Gud eller noen slags form for religion, derfor er ikke er det heller ikke en religion. Det er da ikke så vanskelig å forstå?

Religion har imidlertid fire dimensjoner, som alle må være med om en beskrivelse av en gitt religion skal være fullstendig. Religion er for det første et menneskelig fellesskap, en sosial institusjon (kirke, sekt, stamme eller etnisk gruppe); for det andre er religion tro, den har et læremessig innhold i form av filosofi eller myter; religion er for det tredje handling, både rituell handling i kultisk sammenheng og praktisk handling i dagliglivet, inspirert av det en gitt religion lærer er rett og galt; og for det fjerde er religion opplevelse – av frykt, av glede eller av undring i møtet med det som oppfattes som hellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 31.5.2016 at 0.11, torskehodet skrev:

Syns barna dine skal få velge selv :)

Det forutsetter at barne er gamle nok til å velge selv. De blir åpenbart hjernevasket av disse irrasjonelle tullingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5.2016 at 0.23, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det bedre at du prakker på dem ateisme enn at andre prakker på dem kristendom?

Anonymkode: 3a680...9cf

For det første er hun barnas forelder og har derfor mer å si. For det andre er ateisme mer et mer logisk og rasjonelt standpunkt enn religiøst tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5.2016 at 0.51, Gjest Juami skrev:

Så du mener det er bedre å prakke din tro på dem, enn å la barna bestemme selv. La de gjøre opp sin egen mening, de vil jo uansett høre om alle de største religionene på skolen. Om de så ønsker å ta det de liker best fra alle religionene og tro på det, så skjønner jeg ikke at det skulle være noe å frykte?! 

Så du mener det hadde vært greit for deg hvis barna dine ble påvirket i retning av nazisme av noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, jabx skrev:

Så du mener det hadde vært greit for deg hvis barna dine ble påvirket i retning av nazisme av noen andre?

Sidestille barn av kristne mennesker med nazisme og nazister. Nå har jeg hørt det også.

Skremmende at foreldre er så sneversynte at de ikke ønsker å la sine barn leke med andre på grunn av at de er kristne.

 

Anonymkode: 4fbcd...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS. Det er slike som deg som gjør integrering umulig, du burde la barna dine leke med hvem de vil. 

Klarer du ikke det er du rasist og har ingenting her å gjøre, da burde du flytte tilbake til ditt opprinnelige land så slipper du dette problemet.

Anonymkode: 13308...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barna dine blir lykkelige av å følge den kristne tro, så la dem være lykkelige da! 

Vi oppdrar ikke barna våres i den kristne tro. Likevel har det ene barnet vårt kristne venner. Barnet vårt kan komme hjem å fortelle om Gud og Jesus. H*n kan også si at h*n tror på det. Barnet vårt har også islamske venner og har vært med i moské fler enn en gang. 

Vi har kanskje valgt å ikke oppdra de i den kristne tro, men de skal da jammen få lov å velge selv hva de vil tro og ikke. Så lenge de er lykkelige, er det alt som teller for oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...