Gå til innhold

Jeg er redd for å la barna mine leke med kristne hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Barna mine har vært sammen med noen kristne venner I det siste og nå har de begynt å endre holdninger til f.eks evolusjon, hva som er rett og galt, vente med sex, snu det andre kinnet til osv. De mener plutselig at jeg tar feil på mange områder! Jeg er ateist og vet hva religion kan gjøre med folk, jeg synes at de ikke bør være sammen mer hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du barna dine bør ha sex? Selv til ateist å være virker det ganske radikalt.

Men typisk intolerante holdninger fra den tullereligionen.

Ikke misbruk barna på grunn av din barnslige religion, la dem omgås folk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Skjønner du er redd for at barna dine ikke vil ha sex med en gang altså. Mener virkelig at alle barn bør ha sex så tidlig som mulig!

 

Endret av Stormborn88
Skrivefeil
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I din forrige tråd lurte du på om du kunne adoptere bort barnet ditt. Lurer på hva tråd nr. 3 blir for noe rart.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vente med sex og å snu det andre kinnet til er jo gode prinsipper du burde lært dem selv, menok... :dry:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det derfor du ønsker å adoptere dem bort?

Anonymkode: 5abcb...c4a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna dine er egne individer som burde få velge religion selv - ikke at de har blitt kristne da, bare fordi de vil vente med sex eller lærer om rett og galt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna er gamle nok til å vite hva evolusjon er så er de da gamle nok til å ta sine egne valg når det kommer til religion. Man kan ikke prakke sine egne meninger og tanker om religion når barna er gamle nok til å ta valget selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bedre at du prakker på dem ateisme enn at andre prakker på dem kristendom?

Anonymkode: 3a680...9cf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige tråde tråden henger sammen med denne. Jeg er vel ikke helt alvorlig ang. å adoptere dem vekk, jeg blir bare så frustrert! Det hadde vært mye lettere hvis de bare kunne vært ateister og sluttet å tenke så mye på "dype" ting som meningen med livet, moral osv... Drikk og vær glad, for I morgen er vi døde, var det en som sa. Jeg er enig! Jeg er også et individ og ønsker å leve et liv fritt for eksistensiell krise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt!! beskytt barna dine.

Anonymkode: ecf62...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Så du mener det er bedre å prakke din tro på dem, enn å la barna bestemme selv. La de gjøre opp sin egen mening, de vil jo uansett høre om alle de største religionene på skolen. Om de så ønsker å ta det de liker best fra alle religionene og tro på det, så skjønner jeg ikke at det skulle være noe å frykte?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke prakke på dem noe. Jeg vil at de skal nyte livet... Jeg er mer redd for at de skal prakke kristendom på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Stormborn88 skrev:

Oj. Skjønner du er redd for at barna dine ikke vil ha sex med en gang altså. Mener virkelig at alle barn bør ha sex så tidlig som mulig!

 

Nei, men når de vil, med hvem de vil, så ofte de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan noen få hjelp og råd hvis det kommer andre inn og dementerer problemstillingene underveis? Det er sikkert ikke vondt ment..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, Salimi Nip skrev:

Jeg vil ikke prakke på dem noe. Jeg vil at de skal nyte livet... Jeg er mer redd for at de skal prakke kristendom på meg!

Du er tilhenger av hedonismen med andre ord. Sex og utsvevelser er livets sanne mening? Jeg kjenner ateister som ikke er spesielt opptatt av sex.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Salimi Nip skrev:

Den forrige tråde tråden henger sammen med denne. Jeg er vel ikke helt alvorlig ang. å adoptere dem vekk, jeg blir bare så frustrert! Det hadde vært mye lettere hvis de bare kunne vært ateister og sluttet å tenke så mye på "dype" ting som meningen med livet, moral osv... Drikk og vær glad, for I morgen er vi døde, var det en som sa. Jeg er enig! Jeg er også et individ og ønsker å leve et liv fritt for eksistensiell krise...

Du virker temmelig grunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Du er tilhenger av hedonismen med andre ord. Sex og utsvevelser er livets sanne mening?

Det er riktig. Ingen ting annet gir mening ettersom alt blir glemt og borte for alle til slutt. Hva ville du gjort  hvis du fikk vite at du og alle andre ville miste hukommelsen totalt om en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Du virker temmelig grunn.

Hva er dypt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...