Gå til innhold

Kjæreste med muslim??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heei!

Jeg er en jente på 17, og er nylig blitt kjæreste med en asylsøker fra Syria (også 17). Han og familien har bodd i Norge i 1 år, og han snakker veldig bra norsk og flytende engelsk like bra som meg :) Moren min synes det bare var koselig at vi ble kjærester, og hun hadde ingen ting negativt å si. Bestemoren min derimot, som jeg har et veldig nært forhold med, er ganske negativ. Selv om vi nylig ble sammen, snakker hun som om vi snart kommer til å giftes, jeg må konvertere, bli husmor og føde 8 unger. Jeg jobber for å komme inn på medisin/veterinærstudie her i Norge etter vgs, og hun mener at alt det kommer til å falle i dass. Jeg er uansett rimelig sikker på at vi ikke kommer til å holde livet ut, det er jo ikke akkurat noe tenåringer leter etter så tidlig i livet...

Det er verdt å nevne at kvinnene (mor og voksne søstre) i familien ikke bruker hodeplagg, og går i normale klær. De virker å være moderne muslimer. Spørsmålet mitt er; Hva mener dere om å være sammen med en muslim? 

Anonymkode: 0980b...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper også det kommer saklige kommentarer og ikke rasistiske :P 

Dessverre er nok Bestemoren min litt rasistisk, og det er synd fordi vi er veldig nære... Hun mener at han kun vil bruke meg... Vi møttes på skolen forresten :) 

Anonymkode: 0980b...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan funke hvis det er mannen som er muslim, ikke hvis det er dama. Kommer også selvsagt an på hvor religiøs man er osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heei!

Jeg er en jente på 17, og er nylig blitt kjæreste med en asylsøker fra Syria (også 17). Han og familien har bodd i Norge i 1 år, og han snakker veldig bra norsk og flytende engelsk like bra som meg :) Moren min synes det bare var koselig at vi ble kjærester, og hun hadde ingen ting negativt å si. Bestemoren min derimot, som jeg har et veldig nært forhold med, er ganske negativ. Selv om vi nylig ble sammen, snakker hun som om vi snart kommer til å giftes, jeg må konvertere, bli husmor og føde 8 unger. Jeg jobber for å komme inn på medisin/veterinærstudie her i Norge etter vgs, og hun mener at alt det kommer til å falle i dass. Jeg er uansett rimelig sikker på at vi ikke kommer til å holde livet ut, det er jo ikke akkurat noe tenåringer leter etter så tidlig i livet...

Det er verdt å nevne at kvinnene (mor og voksne søstre) i familien ikke bruker hodeplagg, og går i normale klær. De virker å være moderne muslimer. Spørsmålet mitt er; Hva mener dere om å være sammen med en muslim? 

Anonymkode: 0980b...14c

Jeg holdt på med en muslimsk jente. De brukte ikke hodeplagg osv, men hadde familien hennes funnet ut hadde jeg Vært ille ute og sikkert hun også. Så det endte ikke bra. Nå var hun jente og jeg gutt, da er det liksom ikke greit. du er jente og han gutt så da er det liksom helt greit. Så lenge han er en integrert ordentlig gutt med ordentlig verdier, så null problem. Jeg hadde ikke noe problemer med hun jeg var med bortsett fra med familien da.

Anonymkode: 930e7...bca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i så fall inn i forholdet med begge øya åpne. Det er en del som har brent seg på å gå inn i forhold med en tilsynelatende moderne muslim.

Anonymkode: f78f4...2ac

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke vær naiv, så går dette sikkert helt fint.

Vær også oppmerksom påat mange asylsøkere er eldre enn de sier de er. Det er mange mindreårige gutter som egentlig er nærmere 30-årene. Ikke akkurat et likeverdig utgangspunkt.

Anonymkode: a4b5c...aff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holdt på med en muslimsk jente. De brukte ikke hodeplagg osv, men hadde familien hennes funnet ut hadde jeg Vært ille ute og sikkert hun også. Så det endte ikke bra. Nå var hun jente og jeg gutt, da er det liksom ikke greit. du er jente og han gutt så da er det liksom helt greit. Så lenge han er en integrert ordentlig gutt med ordentlig verdier, så null problem. Jeg hadde ikke noe problemer med hun jeg var med bortsett fra med familien da.

Anonymkode: 930e7...bca

Hvordan  var det mellom dere? Drakk begge, ha se osv eller var hun strikt på det? Hvorfor gikk det ikke? Kunne du ikke konvertere?

Anonymkode: 4be38...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke og ikke hun. Hun  feirer id osv og vi nådde aldri sex delen. Det var mye press for henne. familien hadde ikke godtatt henne om hvis de hadde funnet ut osv. så hun Ga det opp og satset familien så hun brøt kontakten. Sårt enda... 😢

Hun var en veldig søt og herlig jente og var absolutt ingenting med henne. Jeg merket selvfølgelig at hun var fra en annen kultur. Hun spiste ikke gris.

Anonymkode: 930e7...bca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan  var det mellom dere? Drakk begge, ha se osv eller var hun strikt på det? Hvorfor gikk det ikke? Kunne du ikke konvertere?

Anonymkode: 4be38...7c7

Sex var noe man skulle vente til man giftet seg osv I hennes kultur også, så var strikt der ja.

Anonymkode: 930e7...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker ikke og ikke hun. Hun  feirer id osv og vi nådde aldri sex delen. Det var mye press for henne. familien hadde ikke godtatt henne om hvis de hadde funnet ut osv. så hun Ga det opp og satset familien så hun brøt kontakten. Sårt enda... 😢

Hun var en veldig søt og herlig jente og var absolutt ingenting med henne. Jeg merket selvfølgelig at hun var fra en annen kultur. Hun spiste ikke gris.

Anonymkode: 930e7...bca

Kunne du ikke bare konvertert og blitt I lag med ho😕 

Anonymkode: 4be38...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du ikke bare konvertert og blitt I lag med ho😕 

Anonymkode: 4be38...7c7

Nei, det handla ikke om religion, men kultur. kan bare gifte seg med en fra samme land.

Anonymkode: 930e7...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem man blir sammen med, så hjelper det at man er obs på hva som er greit og ikke greit for en selv, og har venner man kan snakke med om ting hvis ting går skeis eller man ikke har det bra. Dette totalt uavhengig av religion. Muslimer er enkeltindivider akkurat som oss som du såklart vet, og kultur er ulikt fra land til land :) så selvsagt kan man bli sammen med en muslim akkurat som man kan bli sammen med en kristen eller ateist, det er personen og den eksakte kulturen vedkommende følger som er relevant. Hvis han en høflig og søt fyr kan du kanskje la han bli kjent med bestemoren din (bare advar han om at hun har mye fordommer), så kanskje hun lærer noe nytt om folk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig hadde jeg aldri klart å være sammen med noen som var religiøs i den forstand som blir beskrevet her - men hver sin smak.. Tåler at folk har en tro, men virka litt som om kravet var at man MÅ konvertere for å være sammen med vedkommende man tydeligvis blir glad i (noe man ikke kan kontrollere) - som i mine øyne blir utrolig egoistisk å kreve dersom man skal være sammen med noen... Hjernevasking på høyt nivå slik jeg ser det, og umulig sunt (med mindre man på forhånd vil bli religiøs, selvsagt).

MEN det virka litt annerledes for din del, tross litt kort info - funker det for deg så skal jo ingen dømme, iallefall ikke jeg eller noen skjulte fjes på internett. Gjør det du føler for, sier jeg. Vanskelig å anbefale, man må nesten bare kjenne selv. :) 

Du nevner ikke noe om din egen tro - så da får jeg slenge et forslag; er du IKKE klar for å bli religiøs ville jeg tatt en slik prat med vedkommende NUH - og funnet ut hvor han stiller seg til det mtp sin tro. Det er vel eneste jeg kan "anbefale" utifra det som er her. Er du faktisk interessert og åpen for det så er det ikke så mye mer å si.. Muslimer er da vanlige folk som Ola Nordmann de og - iallefall de jeg har kjent. Noen er noen forbanna drittsekker og noen er skikkelig greie - akkurat som nordmenn, alle er forskjellige! :) Noen tåler man ikke trynet på, andre digger man. Rett og slett.

Enig med det noen over her sa; ikke bry deg om hva noen andre synes. DU skal være lykkelig. Og alle er forskjellige, så selv om noen har "dårlig" erfaring, så kan det være du får en god erfaring. Plutselig er du veterinær, gift, muslim og 8 unger - eller bare veterinær, gift med en muslim og 8 unger. Umulig å si - du enda er ung, mye kan endre seg, men inntil videre.. Kjør på, have fun - eller la være om du er i tvil, its up to you.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at han er 17? 

Mange som kommer til Norge lyver om alderen sin.

Anonymkode: 18120...bdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at han er 17? 

Mange som kommer til Norge lyver om alderen sin.

Anonymkode: 18120...bdf

 

Tror det, siden hele familien er med? :P Håper det :O 

Anonymkode: 0980b...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chibi skrev:

Hva tenker familien hans om at dere er sammen?

 

 

Jeg ble venninne med søstera før vi ble sammen, så har vært der flere ganger :P Det virker som om de liker meg, selv om de er dårlige i engelsk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert veldig forskjellig. Man kan jo være kulturelt muslim, og ikke særlig troende. Har også hørt at noen er ateister, men holder fast ved kulturelle aspekter ved islam. For meg virker det som den arabiske kulturen er veldig streng ang kvinner, selv om ikke alle av dem bærer slør. Det er ganske tydelig iht at antall æresdrap er veldig utbredt i arabiske land. Jeg ville likevel prøvd å legge merke til hva jentene i familien blir tillatt. Det er uansett diverse ting man bør være på vakt mot, etter min mening, og det gjelder for øvrig uansett hvilken bakgrunn mannen eller kvinnen har. Om vedkommende er dominerende, sjalu, eller har dårlig kvinnesyn, er det ikke noe jeg ville gått for, uansett. At bestemor opptrer dømmende, er kanskje et tegn på at hun ikke vet bedre. Gi deg tid på å bli kjent med ham. Om han enten ikke er det han utgir seg for å være, eller er kontrollerende i første fase av forholdet, ville jeg ha kuttet ham ut. Dersom han er til å stole på, ville jeg kanskje gitt bestemor litt tid på seg til å forsone seg med tanken på at dere er sammen. Evt arrangert et møte etter hvert som tiden går. Da kan det være at det får henne til å se ting på en annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...