Gå til innhold

Trandate blodtrykknedsettende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som går på Trandate blodtrykksmedisin i svangerskapet? :) jeg har nettopp begynt på 200 mg 3 ganger daglig grunnet høyt blodtrykk og begynnende svangerskapsforgiftning. Har to uker igjen til termin så mulig de setter meg i gang før hvis ikke blodtrykket stabiliserer seg. 

Synes derimot jeg fikk enda mer hodepine og tett nese av pillene. Begge deler står som bivirkninger, men likevel..? Noen andre som merker noen bivirkninger?

Anonymkode: f92ee...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på Trandate både i og etter svangerskapsforgiftning. Jeg kan ikke huske at jeg hadde noen spesifikke bivirkninger. Det vil si, jeg hadde vondt i hodet under graviditeten, men jeg hadde jo da høyt blodtrykk, så jeg vet ikke helt om pillene spilte noen rolle. 

Uansett så må du ha lykke til videre. Jeg kom aldri så langt som du er, så det er jo kjempebra at du bare har to uker igjen. Gled deg til den lille kommer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på det under mitt svangerskap :) var også plaga med hodepine og sånt, så bytta til adalat(?) de siste ukene. Hadde skrekkelig høyt blodtrykk, og tabelettene hjalp ikkje særlig heller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) hvor høyt var deres blodtrykk? Og måtte dere bo på sykehuset eller kunne dere bære hjemme?;)

Anonymkode: f92ee...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gang fikk jeg Trandate når blodtrykket var 150/100. Blodtrykket fortsatte å stige og lå rundt 170/110 i to dager. De prøvde å gi Adalat for å holde trykket nede, men det gikk ikke. Svangerskapsforgiftning og HELLP ble påvist og barnet ble tatt med hasteKS samme kveld. Barnet kom i uke 31+0, og har vokst til å bli en flott og sterk liten gutt :rodmer:

Jeg ble lagt inn onsdag og barnet kom lørdag. Fikk aldri lov å reise hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Trandate i de to siste svangerskapene. Husker ikke helt hvor høyt blodtrykket var, men jeg tok én tablett én gang om dagen og trengte ikke øke etterhvert heller, så det var ikke mye som skulle til. Nå hadde jeg mye hodepine og migrene uansett så om det ble noe mer pga Trandate merket jeg ikke til det. Jeg trengte ikke bli innlagt og sluttet med Trandate rett etter fødselen siden blodtrykket var normalt på barsel. Jeg ble satt i gang på termin, men det var ikke pga blodtrykket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte på trandate da blodtrykket mitt var 170/110. Ble innlagt den kvelden. Natten var helt grusom da jeg var så tett i nesen som jeg ALDRI hsr vært før. Det var ingen passasje og det ble vakuum når jeg svelget spytt 😂 Men det kom seg etter den første natten. Brukte nesespray frem til fødselen. 

 

Jeg var innlagt fra søndag til onsdag i uke 34. De ønsket å få meg gjennom uke 34 sa de, men ble forespeilet å blir satt igang før uke 37. Gutten kom spontant fredagen, altså i uke 34+6. Han var liten for alderen, men veldig god form og alt har gått kjempefint. Han er 6 uker nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...