Cessa74 Skrevet 31. mai 2016 #1 Del Skrevet 31. mai 2016 Har akkurat sendt inn en jobbsøknad på en jobb i kommunen. har veldig lyst på denne jobben, da det er sjelden denne type jobb utlyses. Har jobbet godt med søknad og cv. Men er det ok å bare sende søknad, eller bør man ta en telefon også for å bli lagt merke til? (altså selvsagt finne noen lure spm som ikke står beskrevet i annonsen - ikke en tulletelefon selvsagt). Føler egentlig det bare er tull å ringe - enten er jeg en aktuell kandidat eller ikke - tviler jo på at en telefon endrer dette? Og en annen ting; usikker om jeg burde be om søkerliste - altså en oversikt over de andre som har søkt. Vet jeg kan be om dette etter søknadsfristen, da dette jo er en kommunal jobb. Men er det smart eller ikke? Tenker at det kan være en fordel å vite hva man stiller opp mot, men tenker også det kan virke litt "truende" å be om en slik liste.. Noen gode råd - vil gjerne komme til intervju, men vet det vil være mange kvalifiserte søkere som meg - og redd jeg bare forsvinner i mengden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 31. mai 2016 #2 Del Skrevet 31. mai 2016 De som vurderer søknadene får masse telefoner, så ikke ring med mindre du har et reellt spørsmål du vil ha svar på. Jobben med å bli lagt merke til må du gjøre med å skrive en knakende god søknad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #3 Del Skrevet 31. mai 2016 Jeg råder deg til ikke å ringe, så sant du ikke har et spørsmål du trenger svar på. Søkerlista må du gjerne be om, det er helt naturlig å ville vite hvem du "konkurrerer" mot. Hilsen mellomleder i en stor kommune 😃 Anonymkode: 928fd...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå