Gå til innhold

Kaster du klær? Ikke kast hullete, slitte og ødelagte klær! De kan gjenvinnes :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Jessica skrev:

Du får 10% rabatt på et kjøp ved å levere en pose ✌

ah! Var 50 kr sist jeg leverte :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er plagget av et naturmateriale kan det komposteres. 

Anonymkode: e8183...184

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her står det at de ikke ønsker undertøy.

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/--Ingen-grenser-for-hva-folk-kaster-2661137.html

Anonymkode: 40bb4...b86

Artikkelen er fra 2012. Ting endrer seg på fire år. Jeg var på seminar med Fretex i forrige uke, og der sa hun klart og tydelig at undertøy også er ønsket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellowrose
Den 31. mai 2016 at 23.06, AnonymBruker skrev:

Kaster de heller i søpla, ellers takk.

Anonymkode: 196b0...eea

Det er veldig unødvendig hvis det fortsatt kan brukes. Og du tar ikke skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

I siste Fretex-magasin sto det i alle fall at dei vil ha alt, og at ein ikkje skal kaste noko som helst av tekstilar i søpla. Det same står i informasjonsbrosjyrene vi får frå det lokale avfallsselskapet, så dei er i alle fall samde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Nå støtter jeg overhode ikke frelsesarmeens syn på homofili, så jeg støtter såklart ikke fretex heller, men i min hjemby har vi grå kasser der pengene går til lokale idrettslag. De selger det aller fineste tøyet til bruktbutikker i Polen, resten av tøyet sendes til Afrika mens fillene blir brukt som isolasjon 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om man kan levere klær direkte til Fretex-butikken? Jeg har en like i nærheten av hvor jeg bor, men det er et godt stykke til nærmeste container og jeg har ikke bil (men flere kilo klær å levere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på gjenvinningsanlegget til Fretex for 15 år siden i Stavanger, den gang brukte de hullete klær til oppmåling for å lage pledd. Tøy med malingsflekker o.l ble kastet. Her må man nesten betale for å få levert inn til Fretex så jeg gir bort det fineste av barneklær til venner med yngre barn og resten på Finn, og i en sånn dunk utenfor remaen her, aner ikke hvor det går. Er bare glad for å bli kvitt det. Stormberg klærne selger jeg for pantesummen i klærne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 365vinter skrev:

Er det noen som vet om man kan levere klær direkte til Fretex-butikken? Jeg har en like i nærheten av hvor jeg bor, men det er et godt stykke til nærmeste container og jeg har ikke bil (men flere kilo klær å levere).

Det kan du. Iallefall i den fretexbutikken jeg jobber i. 

 

39 minutter siden, MammaSvarDa skrev:

Nå støtter jeg overhode ikke frelsesarmeens syn på homofili, så jeg støtter såklart ikke fretex heller 

Fretex har ikke samme syn på det som frelsesarmeen. 

Anonymkode: 1de7b...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du. Iallefall i den fretexbutikken jeg jobber i. 

 

Fretex har ikke samme syn på det som frelsesarmeen. 

Anonymkode: 1de7b...767

Det er Frelsesarmeen som eier Fretex-butikkene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s

Jeg skal flytte nå og har masse klær og ting som jeg bare kaster i resteavfallet. De har jo ingen slike bokser og de få er jo kjempe langt unna. Orker ikke å gå frem og tilbake i to timer per tur for å gi vekk tingene mine :fnise: Men er en god tanke da. De burde sette opp flere slike bokser flere steder.

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på fretex, og jeg har sluttet med å levere noe som helst til dem. Alt handler om å få mer og mer penger på bok. De får alt gratis og setter ufattelig høye priser på tom billigting fra Ikea!

Aldri om jeg velger å støtte disse eller andre religiøse butikker mer. Menneskesynet er forkvaklet, og spes på fretex utnytter de personer som er på tiltak og aap. 

Vil heller støtte om noen med genuin interesse for gjenbruk starter opp noe selv.

Anonymkode: 80213...dc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, uN91s skrev:

Jeg skal flytte nå og har masse klær og ting som jeg bare kaster i resteavfallet. De har jo ingen slike bokser og de få er jo kjempe langt unna. Orker ikke å gå frem og tilbake i to timer per tur for å gi vekk tingene mine :fnise: Men er en god tanke da. De burde sette opp flere slike bokser flere steder.

Gi til de som skal holde loppemarked. Evt gå sammen med naboer til felles loppehelg.

Anonymkode: 80213...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi til de som skal holde loppemarked. Evt gå sammen med naboer til felles loppehelg.

Anonymkode: 80213...dc8

Har aldri møtt naboene. Kjenner ingen og ingen driver med loppemarked her. Tviler på at noen sier ja til å sitte på alt drittet jeg har :P Tror ikke noen vil oppbevare en fremmed persons ting. 

Har ikke bil eller busskort. Går nesten ingen busser her heller. Så orker ikke å gå i flere timer og bruke hele dagen på å gå frem og tilbake med poser. 

 

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gi det bort på Finn? Ha en enkel beskrivelse, evt bilder. Skriv alt eller ingenting og første mann til mølla. Det pleier å gå ganske kjapt her hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...