Gå til innhold

Kjøpe leilighet med røyklukt og tung luft?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg har vært på visning på ei leilighet som ligger veldig sentralt og er akkurat passe størrelse. Kort vei til jobb. Litt oppussing nødvendig men ikke noe som MÅ gjøres med en gang, kan godt vente 3-4 år. Liker den veldig godt men det er bare en ting som gjør at jeg kvier meg litt for å by på den. Røyklukt. 

Merket lukta allerede da jeg kom inn, veldig tung luft og luktet røyk. Litt sotflekker i blant annet taket og på veggen(mulig det er fra stearinlys da..) megler sa leiligheten hadde vært utleid, og leietakeren har da tydeligvis røyket inne.. 

Er det vanskelig å bli kvitt røyklukt fra en leilighet? Jeg takler ikke røyklukt da jeg ikke røyker selv.. Er min første leilighet så vil ikke gå på en smell hvis det er vanskelig å få bort. 

Anonymkode: a8d07...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi flyttet inn i en sånn leilighet. Men etter et par dager med lufting forsvant lukten :) 

Anonymkode: 24b79...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en annen leilighet. Det du ser på som sotflekker kan være alt fra heksesot til muggsopp. Tung luft indikerer at der er mer enn bare røykelukt. 

Anonymkode: cb2ad...55a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lar seg fjerne.  Vask med eddik og luft godt.   Har du tenkt å male, så bidrar også det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes maling som er spesiallaget for innrøkte leiligheter.

Hvis det lukter så mye at du kjente det, bær du kreve at selger leier inn vaskefirma til å vaske ned leiligheten slik at det hvertfall blir mindre lukt og flekker. 

Anonymkode: 49cd0...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare kjøp en osongenerator, det fjerner all lukt. Men husk å ikke være i leiligheten, det dreper lunger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes maling som er spesiallaget for innrøkte leiligheter.

Hvis det lukter så mye at du kjente det, bær du kreve at selger leier inn vaskefirma til å vaske ned leiligheten slik at det hvertfall blir mindre lukt og flekker. 

Anonymkode: 49cd0...126

Be selger stå for innleie av vaskefirma? :fnise:

Anonymkode: 98dcf...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kreve hva som helst når man gir bud, men er jo ikke sikkert det blir akseptert. Kan prøve med at de skal desinfisere og male? 

Anonymkode: f94ff...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min opplevelse er at skikkelig inngrodd røyklukt ikke forsvinner uansett hva man gjør... Et vennepar av oss kjøpte et hus som var temmelig innrøkt. De forsøkte først å male alle flater etter at de selvsagt hadde vasket godt. Det gikk bra en stund, men om sommeren når det ble varmt kom lukta sigende på igjen. Til slutt endte de opp med å måtte rive veggene og sette opp nye plater på vegg og tak (de hadde allerede skiftet ut parketten).
Nå er jeg veldig sensitiv mot røyklukt, så jeg ville aldri ha vurdert en leilighet der det har blitt røyket før, men andre er sikkert ikke så nøye på det og syns det går greit om det blir luftet ut. Det kommer jo også veldig an på graden av røyklukt. da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! :) dagen etter jeg skrev første innlegget kom naboleiligheten ut for salg, så jeg endte opp med å kjøpe den istedet :) ingen røyklukt og nyere standard for bare en bitteliten prisforskjell. 

Etter å ha lest svarene i tråden fant jeg ut at jeg turte ikke ta sjansen på røyklukten og evt mugg.. 

Hilsen ts :) 

Anonymkode: a8d07...b75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...