Gå til innhold

Hvorfor blir hun ikke tynnere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor sammen med en venninne, hun er 25 år, og er egentlig helt normal men har kanskje litt ekstra fett på kroppen. Dette fettet vet jeg hun gjerne vil ha bort, da hun har sagt til meg at hun føler seg mer tilfreds med å være litt tynnere enn hun er nå. 

Hun jogger én mil fire ganger per uke, og bruker da ca. 60 minutter. Det er jo ganske mye (synes iallefall jeg). Jeg merker, og hun har også sagt til meg, at hun spiser ganske lite. En typisk dag for henne kan være en skyr til frokost, to lavkarbo knekkebrød med et par skiver hvitost til lunsj, to knekkebrød igjen til middag, og litt cottage cheese med fun light til kvelds. Hun spiser sjeldent middag, kanskje 2-3 dager i uka (så disse dagene blir det jo mer mat enn ellers). Hun snuser utrolig mye, og mener at dette gjør at sultfølelsen forsvinner hvis hun blir sulten uten at hun har tenkt å spise. 

Hvorfor blir hun ikke tynnere? Hun har holdt på slik kjempelenge, iallefall ett år. Men hun ser akkurat lik ut ennå. Hun sier også selv at hun ikke skjønner hvorfor hun ikke blir tynnere, siden for lite kalorier i forhold til det man forbrenner = vektnedgang? 

Anonymkode: 50b29...e5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stoffskifteproblemer? 

Anonymkode: f6f59...16e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må spise regelmessig og ikke hoppe over måltider, det ødelegger metabolismen. Husk at det man spiser er langt viktigere enn hvor mye man trener. Fun light er heller ikke bra. I tillegg så er jo mye genetisk.

Anonymkode: d41f3...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cyrus skrev:

Hun spiser mer enn hun forbrenner.

Men da forbrenner ikke kroppen hennes under trening da? Fordi hun spiser IKKE mye. Med mindre det går inn ekstremt mange kalorier i den snusen, da. 

Anonymkode: 50b29...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men da forbrenner ikke kroppen hennes under trening da? Fordi hun spiser IKKE mye. Med mindre det går inn ekstremt mange kalorier i den snusen, da. 

Anonymkode: 50b29...e5e

Nei, hun spiser for lite. Fordøyelsen fungerer ikke med et par knekkebrød og noe saft. Det er helt vanvittig! Man må ha rent kjøtt, fisk, egg, ost, grønnsaker, og masse grønnsaker og kutte ut brød, ris, potet, all ferdigmat med innholdsfortegnelse, ikke noe juice, saft, fun light etc. Man må spise for å gå ned i vekt. Slikt tull hun driver med er helseskadelig!

Anonymkode: d41f3...5e2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du på vegne av henne?

Skjønner ikke helt hva du har med dette gjøre..?

Anonymkode: 1037c...cfa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dere grundig opp på dietter før dere holder på slik, man kan bli feilernært og kan man få bl.a insulinresistens og bli tykkere. Lavkarbo er ingen lek og krever kunnskap og research.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da forbrenner ikke kroppen hennes under trening da? Fordi hun spiser IKKE mye. Med mindre det går inn ekstremt mange kalorier i den snusen, da. 

Anonymkode: 50b29...e5e

Jeg nekter å tro på deg når du sier hvor lite hun spiser.

Men det kan jo hende det er sant, og at hun bare har lavt stoffskifte, og kraftig benbygning, og dårlige gener, og myke muskler, og kjempetjukk hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke på tale at hun ikke spiser mer enn det der og jogger fire mil per uke uten å gå ned i vekt. Så store stoffskifteproblemer eller så lav forbrenning går det ikke an å ha. 

Anonymkode: b612b...a5b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser sikkert i det skjulte. Det gjør jeg! Når ingen ser meg, så teller det ikke. 😋

Anonymkode: 6628d...3c7

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun spiser sikkert i det skjulte. Det gjør jeg! Når ingen ser meg, så teller det ikke. 😋

Anonymkode: 6628d...3c7

Har prøvd å hinte om dette her selv 😄 Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde helt seriost det samme selv. Spiste rett over 1000 kcal daglig over en lengre periode, og trente paa treningstudio 5-6 ganger pr uke. Gikk fort som f de forste maanedene, gikk ned over 25 kg fra midten av Nov til slutten av Jan. Saa braastoppet det fullstendig, og gikk ikke ned mer en 2kg paa over 2 og 1/2 maaned. Noe som tilsvarer noen 100 gram i uken, uten a forandre en toddel fra tidligere. I folge allslags kalkuleringer laa jeg paa ett daglig kaloriunderskudd paa godt over 1000kcal.

Saa dere som sier at vekttap ALLTID er mindre kalorier inn en forbrent aner ikke hva dere snakker om. Kroppen blir fullstendig skakkjort forbrenningsmessig, om man driver paa slik jeg gjorde, og "venner" seg til farre kalorier. Kroppen tror jo at man sulter fullstendig og er paa en hastig vei til graven, og stritter i mot alt den kan. Altsa, det gaar jo forsatt nedover, men saa sakte at man gir opp av mindre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoffskifte og hormoner er mye mer komplekst enn kcal ut kcal inn tankegangen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev:

Stoffskifte og hormoner er mye mer komplekst enn kcal ut kcal inn tankegangen.

Nå ble jeg interessert 😄 Har du lyst til å utdype den påstanden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må spise regelmessig og ikke hoppe over måltider, det ødelegger metabolismen. Husk at det man spiser er langt viktigere enn hvor mye man trener. Fun light er heller ikke bra. I tillegg så er jo mye genetisk.

Anonymkode: d41f3...5e2

Dette er bare en myte. Hvor mye du spiser når har ingenting å si så lenge man spiser mindre enn man forbrenner. Fun light inneholder jo omtrent ikke kalorier. Så det er ihvertfall ikke grunnen til at hun ikke går ned.

Endret av Taklampe
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Arth88 skrev:

 

Saa dere som sier at vekttap ALLTID er mindre kalorier inn en forbrent aner ikke hva dere snakker om. 

 

4 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev:

Stoffskifte og hormoner er mye mer komplekst enn kcal ut kcal inn tankegangen.

Interessant! Dette skulle jeg gjerne ha fått utdypet.

Anonymkode: b612b...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun spiser for lite. Fordøyelsen fungerer ikke med et par knekkebrød og noe saft. Det er helt vanvittig! Man må ha rent kjøtt, fisk, egg, ost, grønnsaker, og masse grønnsaker og kutte ut brød, ris, potet, all ferdigmat med innholdsfortegnelse, ikke noe juice, saft, fun light etc. Man må spise for å gå ned i vekt. Slikt tull hun driver med er helseskadelig!

Anonymkode: d41f3...5e2

Funker jo fint for anoretikere da. Blir jo tynne av et par knekkebrød og noe saft de..

Anonymkode: 498d2...b92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...