Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe som servitør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja overskriften sier vell det meste :-) har akkurat fått jobb som servitør og begynner til fredag, lurer bare litt på hvordan andre syntes det er :-)

Anonymkode: b5a73...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig hvis det er et godt sted, og helt utrolig heslig hvis det kjøres en personalpolitikk som ligner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Artig hvis det er et godt sted, og helt utrolig heslig hvis det kjøres en personalpolitikk som ligner noe.

Hvor kan jeg dra for å bli servert av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hvor kan jeg dra for å bli servert av deg?

Ingen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som servitør i bar, ikke i restaurant så det er sikkert litt forskjellig men. Fordelen med yrket er at det er sosialt og aktivt. Kjekt å yte service og se at folk får en god opplevelse :) yrket kan være fysisk belastende, pleier å bruke sånn gel- innlegg i hælene synes det hjelper når man må gå så mye på harde gulv for  å spare ryggen :) det verste med å jobbe som servitør er at lønn og arbeidsforhold ofte er ekstremt dårlige. Vil ikke anbefale det som et permanent yrke pga . Dette. 

Anonymkode: fbde3...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over :) Jobber selv på restaurant

På den negative siden er dårlig lønn, lange dager (mange bedrifter som ikke betaler overtid), stor slitasje på kroppen, mye løping og tunge løft og du møter mye jævlige mennesker. 

På den positive siden er det alle de herlige gjestene som gjør dagen litt bedre, ofte hyggelige kollegaer osv

min konklusjon er at det er en fin deltidsjobb ved siden av studier (trenger ikke treningssenter når du er servitør) men ikke noe å bli i permanent,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lyst til å være servitør men finner ingen ledige stillinger i Oslo. Jeg kunne tenkt meg å være servitør. Ser så koselig ut.

Anonymkode: 6267c...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bar, man skal ha nok energi iallefall. På cafe eller liknende som ikke serverer alkohol, veldig hyggelig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er servitør. Det er ikke det serviceyrket jeg har trivdes best i.. Jobben i seg selv er grei nok, veldig mange hyggelige kunder, men veldig mange sære og sure også, og enkelte av de mener tydeligvis at bare fordi de har betalt for varen 'mat', så kan de behandle den som serverer den som dritt. Har også en stamkunde som vil serveres av en bestemt servitør, å kan stå å si høylytt at; hent NN, jeg vil ha hn, så kan du stå å se på, kanskje du lærer noe.. (det er ikke personlig da, for hn gjør dette med alle, men allikvel)

Det som derimot plager meg mest, er at det er dårlig lønn for tungt arbeid. Det er mange tunge løft, mye løping og stress, og jeg vet aldri når jeg er ferdig. Jeg kan være satt opp til 18, men allikvel ikke få gått før 20, fordi det plutselig ble mange mennesker. Ubekvem arbeidstid er det og, de aller fleste går jo ut å spiser på kveldene/helgene. I tillegg er det veldig mye surr blandt ledelsen i bedriften jeg jobber i, så er ikke alltid like trivelig sånn sett. 

Men de aller fleste er heldigvis hyggelige, og stort sett går det jo greit. :) men det er ikke et yrke jeg kunne tenke meg å ha livet ut, og mtp slitasje på kropp, tror jeg ikke mange er villige til å ha en slik jobb i titalls år. 

Anonymkode: a0bd4...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lyst til å være servitør men finner ingen ledige stillinger i Oslo. Jeg kunne tenkt meg å være servitør. Ser så koselig ut.

Anonymkode: 6267c...647

På Facebook finnes det en gruppe som heter "Servitør-Kokk-Bartender" hvor det legges ut massevis av stillinger hele tiden.

Jeg har vært servitør en liten periode, det var absolutt ike for meg. Men er jo mye dritt i den bransjen der. Lønnen var helt sinnsyk dårlig (vi snakker 110 kr i timen, uten tillegg for kveldsarbeid - jeg er 30), miljøet der var preget av mye gjennomtrekk, folk slutta hele tiden og nye begynte hele tiden og det førte til litt dårlig miljø. Vi fikk ingen opplæring i matrettene vi serverte, det måtte vi lære oss selv, og det er ikke lett på et sted som serverer massevis av retter hvor de fleste ser nesten helt like ut, selv kokkene ble forvirret til tider. Nei takk, da jobber jeg heller i klesbutikk med mye bedre lønn, bedre arbeidstider, kveldstillegg, overtidsbetaling og opplæring gitt ;-) tenker det er en grunn til at servicebransjen er preget av mye unge svensker.

Kjenner forøvrig flere som jobber som bartendere som er veldig fornøyde med kollegaer og det sosiale (men tror de fleste syntes det er en drittjobb).

Anonymkode: 6dfe0...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På Facebook finnes det en gruppe som heter "Servitør-Kokk-Bartender" hvor det legges ut massevis av stillinger hele tiden.

Jeg har vært servitør en liten periode, det var absolutt ike for meg. Men er jo mye dritt i den bransjen der. Lønnen var helt sinnsyk dårlig (vi snakker 110 kr i timen, uten tillegg for kveldsarbeid - jeg er 30), miljøet der var preget av mye gjennomtrekk, folk slutta hele tiden og nye begynte hele tiden og det førte til litt dårlig miljø. Vi fikk ingen opplæring i matrettene vi serverte, det måtte vi lære oss selv, og det er ikke lett på et sted som serverer massevis av retter hvor de fleste ser nesten helt like ut, selv kokkene ble forvirret til tider. Nei takk, da jobber jeg heller i klesbutikk med mye bedre lønn, bedre arbeidstider, kveldstillegg, overtidsbetaling og opplæring gitt ;-) tenker det er en grunn til at servicebransjen er preget av mye unge svensker.

Kjenner forøvrig flere som jobber som bartendere som er veldig fornøyde med kollegaer og det sosiale (men tror de fleste syntes det er en drittjobb).

Anonymkode: 6dfe0...b73

Tuuuuusen takk!!!

Anonymkode: 6267c...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...