Gå til innhold

O.B vs Libresse?


Anonym55

Anbefalte innlegg

Jeg er en 19 år gammel jente/dame som alltid har vært livredd for tamponger :fnise: 

jeg har i den grunn aldri tatt meg motet til å prøve en, men nå har jeg tenkt å kjøpe en pakke for første gang. Hva anbefaler dere til en nybegynner? O.B eller libresse? Er forresten jomfru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menskopp er veldig bra, men tror det kan være veldig skummelt om du er redd for tamponger :P Anbefaler det etterhvert i alle fall.

Med tamponger så tror jeg O.B. og Libresse er ganske like. Har ikke merket særlig forskjell på de. Det er mest behagelig å starte med den minste størrelsen :) 

Anonymkode: a6565...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge og liker OB best. Libresse er mer 'hard' i stoffet og ikke like behagelig å dra ut etter bruk. Jeg bruker ikke større enn OB blå, og skifter heller litt oftere på dager jeg blør mye, enn å ha noe større. Var også jomfru når jeg begynte. Begynte fordi jeg ikke hadde med bind på skolen, og min venninne kun hadde tamponger. Så da lærte jeg å bruke det på toalettet i et friminutt. :fnise:

Har også prøvd forst price.... og man merker forskjell! 

Men anbefaler deg å prøve deg frem. Har også prøvd de med pinne som man dytter inn, fra tampax. Ble ikke helt min greie, men flere av mine venninner sverger til disse. 

Lykke til :)

Anonymkode: 78247...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker OB. Syns også de fra libresse er for harde.

Anonymkode: a5d64...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker helst OB, synes også libresse er litt harde (men ikke noe problem når man har blitt vandt til det). Ville begynt med de minste fra OB, er vel gul farge? Ta deg god tid når du skal prøve, jeg fikk iallefall ikke til på første forsøk :) men så plutselig er det lett som ingenting. 

Anonymkode: 119a5...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler tampax, men helst de du får kjøpt i utlandet som heter pearl. Kan sikkert kjøpes på eBay. Innføring er sååå mye enklere og mindre grisete med tampax. 

Anonymkode: 8c57e...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sverget til tampax i mange år. Er smalere, lengre og bedre med innføring/utføring. Synes blå ob kan være vonde å få ut sammenlignet.

Anonymkode: 73e13...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverger til Libresse for alt der nede. Jeg blør mye første dagene, og OB har jeg måttet skifte alt for ofte, til og med de største av de. Libresse tamponger sitter bedre hos meg, og jeg presser de ikke like lett ut med musklene.

Anonymkode: 2282d...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym55 skrev:

Jeg er en 19 år gammel jente/dame som alltid har vært livredd for tamponger :fnise: 

jeg har i den grunn aldri tatt meg motet til å prøve en, men nå har jeg tenkt å kjøpe en pakke for første gang. Hva anbefaler dere til en nybegynner? O.B eller libresse? Er forresten jomfru.

Jeg anbefaler sterkt tampax pearl, de kommer i en glatt plasthylse og er superlette å sette inn.  Har alltid slitt med å få inn tamponger og har fått en nytt liv etter at jeg fant disse.  Selger de på coop ekstra, tampax er en annen god løsning.   

I Norge har jeg funnet regular og super, men dessverre ikke de største.  Men finner de i Spania og andre europeiske land.  Da hamstrer jeg. 

 

https://www.google.no/search?q=tampax+pearl&tbm=isch&imgil=EogSuXOAl_PlQM%253A%253BTp6o9Ivu28i3TM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.bepreparedperiod.com%25252Ftampax-pearl-regular-unscented&source=iu&pf=m&fir=EogSuXOAl_PlQM%253A%252CTp6o9Ivu28i3TM%252C_&usg=__OBLAYOc25_J1NGN8RFjC-LsTaVA%3D&biw=1366&bih=667&ved=0ahUKEwiC9KyPtoXNAhWKEiwKHXVOABsQyjcIRQ&ei=RhhOV4K5JIqlsAH1nIHYAQ#imgrc=V3QZ_Cojgl7n9M%3A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...