Gå til innhold

Prute hos bilforhandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hoy,

Jeg skal kjøpe bil, men har liten erfaring. Biltype er bestemt så det er kun ekstrautstyr jeg skal forhandle om. Men det finnes jo flere forhandlere for samme bilmerke. Er det slik at det er konkurranse mellom de forskjellige bilforhandlere for samme bilmerke, eller går alle (f.eks) Mercedes-kjøp i samme pott? Spørsmålet er om jeg kan hente inn tilbud fra flere forhandlere av samme merke og bruke det som pruting ved kjøp av ekstrautstyr? "Ey, får jeg ikke soltaket gratis stikker jeg på Bertel O. Steen på Skøyen og handler bilen min der i stedet"...f.eks. Er det tøysete, eller er det sånn det funker?

Ydmykest hilsen kjerring.

 

Anonymkode: 55e23...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, 

Det er klart du skal prute!   Det er vanskelig å få ned prisen noe, men ekstrautstyr ala vinterdekk etc tar ofte bilforhandlere skyhøye priser for. og der har de mye å gå på.   Erfaringsmessig lønner det seg også å be om tilbud fra en merkeforhandler litt utenfor Oslo, og gjerne en "uavhengig" en om man klarer å finne dette.  Feks vet at Motorsentralen  på Ski ofte gir deg en bedre pris på Skoda enn Møller i Oslo.   Finn ut hva slags bil du vil ha, og be om tilbud fra flere forhandlere på den samme bilen, og ja det er lov å spille de opp mot hverandre! Lykke til

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, kompis! Da kjører jeg på!

Anonymkode: 55e23...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...