Gå til innhold

Innleggelse - nedre BMI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at innleggelse (tvang) vurderes ut i fra den somatiske tilstanden og ikke bare vekt, men er det en absolutt grense? 

Anonymkode: 9fb54...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest carmabell

Som du sier er det mange andre grunner det kan vurderes på også, men om vi kun ser på BMI så er 14.9 "grensa". Regner med du tenker på spiesforstyrrelser her? 14.9 er i alle fall grensa jeg har vært borti. Selvom prøver eventuelt er bra om man har den BMI* en spiller det ingen rolle så lenge BMI'en er såpass lav. MEN jeg anbefaler deg IKKE å prøve å eventuelt nå ned til denne grensa, da det er livsfarlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal for guds skyld ikke nå den grensa - det er intet mål! 

Vil det si at hvis man er på en bmi <14.9 blir man "automatisk" innlagt? Og er det på somatisk (medisinsk) eller psyk?

Anonymkode: 9fb54...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, carmabell skrev:

Som du sier er det mange andre grunner det kan vurderes på også, men om vi kun ser på BMI så er 14.9 "grensa". Regner med du tenker på spiesforstyrrelser her? 14.9 er i alle fall grensa jeg har vært borti. Selvom prøver eventuelt er bra om man har den BMI* en spiller det ingen rolle så lenge BMI'en er såpass lav. MEN jeg anbefaler deg IKKE å prøve å eventuelt nå ned til denne grensa, da det er livsfarlig. 

 

Anonymkode: 9fb54...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal for guds skyld ikke nå den grensa - det er intet mål! 

Vil det si at hvis man er på en bmi <14.9 blir man "automatisk" innlagt? Og er det på somatisk (medisinsk) eller psyk?

Anonymkode: 9fb54...b24

Det jeg har erfaring av til helse sør-øst, men vet ikke hvordan det er ellers i landet. Det kommer an på situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere  tanker rundt dette=?

Anonymkode: 9fb54...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, carmabell skrev:

Det jeg har erfaring av til helse sør-øst, men vet ikke hvordan det er ellers i landet. Det kommer an på situasjonen.

Tilhører sør øst,og har aldri blitt innlagt før jeg er under 14,så detter varier veldig fra person til person.Det er  aldri bmi alene som avgjør.Helhetsbildet er svaret

Anonymkode: 03265...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Alice i Eventyrand, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...