Gå til innhold

Pustemaske/oksygenmaske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som sover med pustemaske / oksygenmaske (vet ikke hva det kalles) på grunn av snorking eller overvekt?

Har hørt at man føler seg så veldig mye mer uthvilt kontra at man går rundt trøtt i trynet hele tiden.

Del dine erfaringer.

Anonymkode: b4233...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du på søvnapne og cpap?

Anonymkode: f0f0e...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Drar opp denne i tilfelle noen har erfaringer. Jeg har fått påvist veldig dårlig oksygenopptak om natta og skal begynne med oksygenmaske om natta. Lurer på om det er andre som har erfaring med det og om de følte stor forskjell.

Anonymkode: 27174...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver om her og det du mest sannsynlig mener er nok en C-pap maskin som hjelper deg med å puste, ved f.eks sykdommer som gir svikt i respirasjon, søvnapne m.m. Mest sannsynlig må du ha en påvisst svikt i pust, for å få utskrevet en slik maskin fra hj.middel sentralen. Men du kan alltids høre med din fastlege..

Anonymkode: 7a29a...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver om her og det du mest sannsynlig mener er nok en C-pap maskin som hjelper deg med å puste, ved f.eks sykdommer som gir svikt i respirasjon, søvnapne m.m. Mest sannsynlig må du ha en påvisst svikt i pust, for å få utskrevet en slik maskin fra hj.middel sentralen. Men du kan alltids høre med din fastlege..

Anonymkode: 7a29a...c2a

Tror ikke TS lenger følger med på tråden lenger (gammel tråd). Jeg tenkte kuppe tråden og dro den opp igjen fordi jeg ønsket å høre om noen hadde erfaring med oksygentilførsel om natta. Jeg er litt spent på hvor merkbart det er og om noen opplever å ha fått nytt liv. Vet at dette naturligvis er individuelt, men hadde vært interessant å høre om andres erfaringer okke som.

Anonymkode: 27174...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke TS lenger følger med på tråden lenger (gammel tråd). Jeg tenkte kuppe tråden og dro den opp igjen fordi jeg ønsket å høre om noen hadde erfaring med oksygentilførsel om natta. Jeg er litt spent på hvor merkbart det er og om noen opplever å ha fått nytt liv. Vet at dette naturligvis er individuelt, men hadde vært interessant å høre om andres erfaringer okke som.

Anonymkode: 27174...94c

Ok, reg ikke gammel tråd. Men har jo hørt om tilfeller der de har merket en markant forskjell, ja. Kommer nok an på utgangspunktet ditt, hva som er problemet og hvor alvorlig den er. Har jobbet med de som er avhengig av disse apparatene på natt, pga alvorlig sykdom. 

Anonymkode: 7a29a...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...