Gå til innhold

hvordan få bort babylukt fra klær?


Hunky Dory

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp arvet en haug med klær for nyfødt har vasket dem to ganger, en gang på 40 og en gang på 60 grader, men de lukter fremdeles baby... Hva kan man gjøre for å få bort babylukt fra klær?

 

 

/HD

Endret av Hunky Dory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De lukter baby??

Anonymkode: ecd84...2e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt flytende Homo Color og bruk mye av det, i tillegg kan du bruke den Homo Coloren for sportsklær, den er ekstra bra på vond lukt, i tillegg burde du bruke tøymykner, det er visst en som lukter som sukkertøy. Jeg har program på min vaskemaskin for å bruke ekstra vann, og for å bare la klærne ligge å surre i en stund. Ville også stappet oppi litt Oxy Action.

Men jeg ville anbefale å ikke ta i mot klær fra bebiser som lukter for ille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hunky Dory skrev:

Hei, jeg har nettopp arvet en haug med klær for nyfødt har vasket dem to ganger, en gang på 40 og en gang på 60 grader, men de lukter fremdeles baby... Hva kan man gjøre for å få bort babylukt fra klær?

/HD

Hva mener du med babylukt? Jeg synes babylukt er noe av det deiligste som finnes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hunky Dory kan du fortelle om hva du mener med babylukt? Hva lukter det?

Viktig at du gir tilbakemelding så vi kan hjelpe deg :)

Anonymkode: a44ed...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest smilejenta
18 timer siden, amativeReflection skrev:

Brukt flytende Homo Color og bruk mye av det, i tillegg kan du bruke den Homo Coloren for sportsklær, den er ekstra bra på vond lukt, i tillegg burde du bruke tøymykner, det er visst en som lukter som sukkertøy. Jeg har program på min vaskemaskin for å bruke ekstra vann, og for å bare la klærne ligge å surre i en stund. Ville også stappet oppi litt Oxy Action.

Men jeg ville anbefale å ikke ta i mot klær fra bebiser som lukter for ille.

Homo Color og Homo Color sportsklær? Hvor kjøper du disse produktene fra? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter baby? :ler: 

Tipper de ikke lukter baby, men lukter hjemmet de kommer fra. Alle hjem har en egen lukt, og i brukte eller arva klar ligger det alltid en lukt av dette i klærne en stund. 

En dæsj tøymykner, kanskje? Eller bare henge de ute til lufting noen timer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta
18 timer siden, Arabella skrev:

Hva mener du med babylukt? Jeg synes babylukt er noe av det deiligste som finnes.

Hva mener du med "hva mener du med babylukt", når du tydligvis skjønner hva hun mener da du synes det lukter noe av det deiligste som finnes?

Er forøvrig enig, synes babylukt lukter kjempe godt, men hadde tenkt til å svare "jeg synes babylukt er godt" og ikke spurt hva TS mener med ordet babylukt, for det vet jeg jo alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 5/31/2016 at 20.22, amativeReflection skrev:

Brukt flytende Homo Color og bruk mye av det, i tillegg kan du bruke den Homo Coloren for sportsklær, den er ekstra bra på vond lukt, i tillegg burde du bruke tøymykner, det er visst en som lukter som sukkertøy. Jeg har program på min vaskemaskin for å bruke ekstra vann, og for å bare la klærne ligge å surre i en stund. Ville også stappet oppi litt Oxy Action.

Men jeg ville anbefale å ikke ta i mot klær fra bebiser som lukter for ille.

Takk for godt råd! Skal ta det i bruk ved neste ladning. Forteller hvordan det går!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke anbefalt å bruke Omo Color eller Omo Sport på babyklær, fordi dette er sterkt parfymerte vaskemidler og de skal ikke brukes på babyklær. Gå heller for Blenda Sensitiv. 

Det har nylig vært en tråd om noe av det samme, så se også tipsene der - 

 

Anonymkode: 60529...bb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik er en skånsom måte å fjerne lukt fra klær. Bruk det i tøymyknerkammeret. 

Men de skal vel brukes til baby uansett? Så babylukt gjør vel ikke noe?

Anonymkode: 8110a...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Tuesday, May 31, 2016 at 20.22, amativeReflection skrev:

Brukt flytende Homo Color og bruk mye av det, i tillegg kan du bruke den Homo Coloren for sportsklær, den er ekstra bra på vond lukt, i tillegg burde du bruke tøymykner, det er visst en som lukter som sukkertøy. Jeg har program på min vaskemaskin for å bruke ekstra vann, og for å bare la klærne ligge å surre i en stund. Ville også stappet oppi litt Oxy Action.

Men jeg ville anbefale å ikke ta i mot klær fra bebiser som lukter for ille.

Dette er så sterke vaskemidler at det har ingenting i spebarns tøy å gjøre. 

Forundrer meg over hva babylukt er og hvordan det lukter? Er du sikker på at det lukter? 

Anonymkode: 901ab...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med den lukta? De skal jo på en baby igjen og vil da få tilbake babylukta, det er bare at du da blir vant til det og ikke registrerer den. Klærne er hverken skitten eller fulle av bakterier fordi den har en annen lukt. Arver jeg klær fra noen, så lukter de det samme som personen jeg har arvet det fra. Etter litt bruk og vask så "forsvinner" det, altså det får en ny lukt.

Anonymkode: f3351...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!  Jeg endte opp med å bruke 7% eddik som skyllemiddel, og det fungerte helt supert ü

Takk for alle råd.

 

/HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...