Gå til innhold

Eksamen, jeg glemte kilder! :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ligger i fosterstilling og har nærmest panikkangst, tårene triller og jeg er så lei. 

Hadde norsk Vg3 eksamen i dag. Joda det gikk greit, jeg fikk produsert en god tekst. Litt liten tid til å lese igjennom til slutt, men jeg svarte godt på oppgaven. Når tida var ute kom eksamensvakt bort til meg for å sjekke at jeg leverte. Akkurat da hadde jeg en dårlig følelse av å ha glemt noe, men jeg leverte jo. 

På bussholdeplassen kom jeg på at jeg hadde glemt kildeliste :( Brukte kun vedleggene i eksamensheftet, ikke noe mer. Likevel brukte jeg jo selvsagt sitater fra disse vedleggene i teksten min.

Er livredd for å stryke og tror selv at jeg kommer til å stryke på grunn av denne feilen. Har vondt i magen, er kvalm, gråtkvalt, men har enda en eksamen å øve til i morgen.

Er spørsmålet om jeg får stryk opp til sensor? 

Anonymkode: 54f89...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at du stryker, men det vil nok trekke karakteren din ned en god del. Sensor setter karakteren, så det er han som bestemmer om du stryker, men jeg tror den sensureres av to personer. Er ikke helt sikkert. Du burde uansett klage hvis du stryker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du stryker, jeg har glemt kildeliste og ikke svar korrekt på spørsmål-bars synset i det vide og brede-- stått med glans.

Anonymkode: 2eb26...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er det ikke store krav til kildeliste på videregående trinn. Når du heller ikke brukte noen andre kilder enn tekstene du skulle bruke i oppgaven er dette en ikke-sak. :) Jeg skjønner at det er kjedelig å komme på sånt etter at du har levert, men dette vil ikke ha en betydning. Dersom du skulle være så uheldig å få en sensor som ser veldig negativt på det klager du bare. 

Anonymkode: c0281...a97

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger i fosterstilling og har nærmest panikkangst, tårene triller og jeg er så lei. 

Hadde norsk Vg3 eksamen i dag. Joda det gikk greit, jeg fikk produsert en god tekst. Litt liten tid til å lese igjennom til slutt, men jeg svarte godt på oppgaven. Når tida var ute kom eksamensvakt bort til meg for å sjekke at jeg leverte. Akkurat da hadde jeg en dårlig følelse av å ha glemt noe, men jeg leverte jo. 

På bussholdeplassen kom jeg på at jeg hadde glemt kildeliste :( Brukte kun vedleggene i eksamensheftet, ikke noe mer. Likevel brukte jeg jo selvsagt sitater fra disse vedleggene i teksten min.

Er livredd for å stryke og tror selv at jeg kommer til å stryke på grunn av denne feilen. Har vondt i magen, er kvalm, gråtkvalt, men har enda en eksamen å øve til i morgen.

Er spørsmålet om jeg får stryk opp til sensor? 

Anonymkode: 54f89...5ce

Hvilken teksttype har du levert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ananas. skrev:

Hvilken teksttype har du levert?

Kortsvar og artikkel. Husket både oppgavenummer og tittel på langsvar.

Dere over: Takk, men med en så stor feil ser jeg fremdeles for meg stryk eller karakteren 2. Kildehenvisning er et av kompetansemålene som sensor vektlegger når han/hun skal sette karakter. 

Ts

Anonymkode: 54f89...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Som lektor må jeg nok skuffe deg. Det blir sannsynligvis stryk. Uten kilder er det plagiat. Det står spesifikt at man må ha med kilder, har du ikke det har du heller ikke svart skikkelig på oppgaven.

Hvis du får to veldig snille sensorer så får du kanskje to, men det er ikke noe å få store forventninger om.

Du må nok belage deg på å ta det opp igjen, dessverre. 

Anonymkode: 06519...785

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Som lektor må jeg nok skuffe deg. Det blir sannsynligvis stryk. Uten kilder er det plagiat. Det står spesifikt at man må ha med kilder, har du ikke det har du heller ikke svart skikkelig på oppgaven.

Hvis du får to veldig snille sensorer så får du kanskje to, men det er ikke noe å få store forventninger om.

Du må nok belage deg på å ta det opp igjen, dessverre. 

Anonymkode: 06519...785

Det er tvilsomt at du er lektor. 

Anonymkode: c0281...a97

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Som lektor må jeg nok skuffe deg. Det blir sannsynligvis stryk. Uten kilder er det plagiat. Det står spesifikt at man må ha med kilder, har du ikke det har du heller ikke svart skikkelig på oppgaven.

Hvis du får to veldig snille sensorer så får du kanskje to, men det er ikke noe å få store forventninger om.

Du må nok belage deg på å ta det opp igjen, dessverre. 

Anonymkode: 06519...785

Er i kanskje samme situasjon som TS, men jeg greide å skrive ned alle de kildene jeg brukte, bortsett fra vedlegget. blir det stryk da?

Anonymkode: 9c132...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde nettopp det samme! er helt dårlig:( har 5 og 6 i norsk standpunkt og nå er jeg redd jeg har ødelagt et helt skoleår pga kilder!! :(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det blir til at jeg må ta opp norsk bokmål igjen, blir det kun denne eksamen jeg må ta opp eller må jeg fornye alle de tre norsk karakterene mine? 

Ts

Anonymkode: 54f89...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det blir til at jeg må ta opp norsk bokmål igjen, blir det kun denne eksamen jeg må ta opp eller må jeg fornye alle de tre norsk karakterene mine? 

Ts

Anonymkode: 54f89...5ce

Ikke ta sørgene på forskudd. Ro ned. Det kommer til å gå bra :)

Anonymkode: 9c132...2bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste kildene jeg hadde var de jeg brukte og det var bare vedlegget. får jeg styrk dda!!!??? hva faen..,.

EH.. hav faen vis jeg får stryk dreper jeg sensoren! i dont fucking care.

Anonymkode: 0aaf2...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ikke bekymre deg alt for mye! :) Jeg gjorde det samme som deg ifjor, endte opp med å få en 4. Bare slapp av og ikke så mye på det.

Anonymkode: 71f59...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke bekymre deg alt for mye! :) Jeg gjorde det samme som deg ifjor, endte opp med å få en 4. Bare slapp av og ikke så mye på det.

Anonymkode: 71f59...f90

ikke tenk så mye*

Anonymkode: 71f59...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte dette for to år siden, og fikk fem. :) Vet ikke om de er mer nøye på det nå, men tror ikke det gikk så mye utover min karakter hvertfall..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke bekymre deg alt for mye! :) Jeg gjorde det samme som deg ifjor, endte opp med å få en 4. Bare slapp av og ikke så mye på det.

Anonymkode: 71f59...f90

Håper virkelig at sensor ikke vektlegger det spesielt mye, men mener å ha lest at sensor selv kan velge om det blir stryk dersom man begår en såpass grov feil. 

Dette er første gang siden ungdomsskolen at jeg ikke skriver kilde på noe. Har bestandig skrevet kilder på naturfagsrapporter, fremmedspråk innleveringer, og alt fra små godkjent/ikke godkjent oppgaver. Norsk er et fag jeg mestrer svært godt og standpunktkarakteren min er akkurat slik jeg vil ha den. Føler meg helt ødelagt innvendig av å ikke få til noe jeg egentlig mestrer når det virkelig gjelder.

Ts

Anonymkode: 54f89...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mm456 skrev:

Jeg glemte dette for to år siden, og fikk fem. :) Vet ikke om de er mer nøye på det nå, men tror ikke det gikk så mye utover min karakter hvertfall..

Samme her, fikk også fem :) Tror ikke jeg tenkte over en gang at jeg burde hatt kilder når tekstene var i eksamensheftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper virkelig at sensor ikke vektlegger det spesielt mye, men mener å ha lest at sensor selv kan velge om det blir stryk dersom man begår en såpass grov feil. 

Dette er første gang siden ungdomsskolen at jeg ikke skriver kilde på noe. Har bestandig skrevet kilder på naturfagsrapporter, fremmedspråk innleveringer, og alt fra små godkjent/ikke godkjent oppgaver. Norsk er et fag jeg mestrer svært godt og standpunktkarakteren min er akkurat slik jeg vil ha den. Føler meg helt ødelagt innvendig av å ikke få til noe jeg egentlig mestrer når det virkelig gjelder.

Ts

Anonymkode: 54f89...5ce

samme her, føler meg helt ødelagt nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf, man fører vel ikke kilder hvis man ikke bruker kilder? Det gjør vi ikke på skoleeksamen på universitetet en gang.

Kan du ikke spørre faglæreren din på skolen hva h*n synes?

Anonymkode: 0249b...a8a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...