Gå til innhold

Vietnam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte å reise til Vietnam i august. Har veldig lyst til å bare bestille flybilletter til Hanoi eller Ho Chi Minh for å så reise rundt å se litt. Samtidig er jeg redd det skal bli litt stress i forhold til at man må rekke tog/buss etc for å komme seg rundt. Er veldig i tvil på om vi skal bestille hele oppholdet å være der, kontra det å bare reise rundt. 

Noen som har erfaring, tips?  :)

Anonymkode: 20d0c...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der i to måneder akkurat. Utrolig vakkert, og veldig mange sjarmerende steder. Jeg ville begynt med reisen fra nord og så nedover mot sør :) Det er ikke noe stress med tog/buss, det er ganske greit organisert i reisebyråene du finner i VN, null stress :) Men lurt å ha en plan over steder du vil besøke osv

Har du sett litt på steder du vil reise til enda?

Anonymkode: 70017...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var der i to måneder akkurat. Utrolig vakkert, og veldig mange sjarmerende steder. Jeg ville begynt med reisen fra nord og så nedover mot sør :) Det er ikke noe stress med tog/buss, det er ganske greit organisert i reisebyråene du finner i VN, null stress :) Men lurt å ha en plan over steder du vil besøke osv

Har du sett litt på steder du vil reise til enda?

Anonymkode: 70017...35f

Hei! Skal ikke være der mer enn 14 dager. Men har sett meg ut, Da Nang, Ho Chi Minh, Hoi An, Dalat også har jeg utrolig lyst å besøke disse Cu Chi tunnelene og ikke minst ris åkrene:). Skulle så gjerne vært der mye lenger, men har en jobb å reise tilbake til. Men godt å høre at kollektiv er organisert, da blir det vertfall lettere å reise rundt. Har ikke så veldig lyst til å "strande på ett sted". Trur det fort kan bli kjedelig. Var i Thailand i fjor, Krabi hadde vi vårt opphold, alt i alt var det veldig bra, men kunne tenkt meg å se litt mer enn å bare være med på utflukter i nærområdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket Hoi An! Det er også mye rismarker i områdene rundt her.

Det er veldig lett å reise rundt, jeg reiste fra sør til nord i en 1 mnd, og brukte både tog, innenlandsfly og sleeperbus. Da Nang og Hoi An ligger jo ganske nærme hverandre. Hue som ligger i nærheten skal også være en veldig fin by. Det går mange dagsturer til Cu Chi tunnelene fra HCM. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Vietnam to ganger. Vi fløy til Hanoi. Var der et par netter , tok derfra et minicruise i  Halong Bay. Hadde to overnattinger på båt. Returnerte til Hanoi og fløy til Da Nang. Har vært I Hué i  noen dager  og avsluttet i  Hoi An.Tok forresten tog fra Hué  til Da Nang og det var det eneste vi angret på! Togene har dårlig standard. Vi reiste på 1.klasse,  men det var elendig. Man kan ta mye taxi i Vietnam og det er veldig billig. Av de stedene vi var, likte vi Hoi An best.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.6.2016 at 9.01, aglaea skrev:

Jeg elsket Hoi An! Det er også mye rismarker i områdene rundt her.

Det er veldig lett å reise rundt, jeg reiste fra sør til nord i en 1 mnd, og brukte både tog, innenlandsfly og sleeperbus. Da Nang og Hoi An ligger jo ganske nærme hverandre. Hue som ligger i nærheten skal også være en veldig fin by. Det går mange dagsturer til Cu Chi tunnelene fra HCM. God tur!

Hei! Å takk for svar :) Tenker å benytte tog en del. Jeg ser at det faktisk er rimeligere å fly til HCM enn Hanoi. Så da får Hanoi stå på listen en annen gang. Holder på å planlegge litt hvor vi skal innom, siden vi ikke får mer enn 14 dager der ;/ Men skal absolutt ta en tur til Hue og Hoi An :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, tirben skrev:

Jeg har vært i Vietnam to ganger. Vi fløy til Hanoi. Var der et par netter , tok derfra et minicruise i  Halong Bay. Hadde to overnattinger på båt. Returnerte til Hanoi og fløy til Da Nang. Har vært I Hué i  noen dager  og avsluttet i  Hoi An.Tok forresten tog fra Hué  til Da Nang og det var det eneste vi angret på! Togene har dårlig standard. Vi reiste på 1.klasse,  men det var elendig. Man kan ta mye taxi i Vietnam og det er veldig billig. Av de stedene vi var, likte vi Hoi An best.  

Hei! Å takk for svar :) Skal absolutt ta turen innom Hoi An! Hanoi får vi sette på vent. Hadde vi skulle vært der lengre, så skulle vi tatt turen dit også. Har hørt togene er litt hipp som happ der nede ja, ikke så bra. Hadde tenkt å ta litt tog, men kanskje vi velger buss. Hvordan er det med hoteller, er det lurt å gå på nett og booke, eller bare droppe innom? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi booket alt hjemmefra. Vet ikke hvordan det er sør I landet, da det kanskje ikke er sesong der på sommeren.  Men både i  Hanoi og Hoi An var hotellet vi bodde på helt fullt. Hvis jeg var deg, ville jeg droppet Da Nang og heller brukt mer tid i Hoi An.  Det er ingenting spesielt med Da Nang.  Lite sjarm, bare en helt vanlig travel by. Og husk at det er veldig varmt der da. Godt å velge steder dere kan  bade. Vi bodde helt nede på stranda i  Hoi An og i  Hué,  og så dro vi inn til byen på kvelden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, tirben skrev:

Vi booket alt hjemmefra. Vet ikke hvordan det er sør I landet, da det kanskje ikke er sesong der på sommeren.  Men både i  Hanoi og Hoi An var hotellet vi bodde på helt fullt. Hvis jeg var deg, ville jeg droppet Da Nang og heller brukt mer tid i Hoi An.  Det er ingenting spesielt med Da Nang.  Lite sjarm, bare en helt vanlig travel by. Og husk at det er veldig varmt der da. Godt å velge steder dere kan  bade. Vi bodde helt nede på stranda i  Hoi An og i  Hué,  og så dro vi inn til byen på kvelden.  

Okei, tenkte kanskje at det ble litt stress viss vi plutselig fant ut at vi ville bli noen ekstra netter en plass. Men skal booke for de 2 første nettene vertfall så vi kan orientere litt i starten. Går sikkert ann å booke via nett når vi er der nede også :) Varme er jeg godt vant til, da jeg jobber i Saudi ;) men ser helst at vi bor på strand-hotell :) Åååh, trudde Da Nang var sånn "love" plass og alle synes det er så fint der. Men ja, får ta en vurdering av plasser. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å finne hoteller på Cua Dai stranda i Hoi An. Fantastisk strand!!! Enkelt å komme seg inn til byen derfra, enten med hotellets shuttle bus eller taxi. Taxi er veldig billig i Vietnam . 

Hoi An blir faktisk regnet for å ha Vietnams beste kjøkken. Veldig god mat på restaurantene der.  Selv om restaurantene ser enkle ut, serverer de nydelig mat til en svært billig penge. 😍😍

Åh, nå får jeg så lyst til å reise tilbake dit selv!!

Endret av tirben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...