Gå til innhold

Hva synes du er overpriset i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvorfor folk syns alt som er nevnt er dyrt? Noe må man da bruke pengene på, og vi har da råd til alt som er nevnt i tråden.

Er det slik at folk syns det er dyrt fordi de vil ha mest mulig igjen så de kan bruke på ting som ikke er nødvendig?

Anonymkode: 8f2e1...da7

 

Nei vi alle har ikke råd til det.. hva prater du om? Jeg har ikke råd til tannlege feks eller maler eller advokat. Ja, jeg tjener lite og det gjør mange andre i Norge og. Alle har ikke en 50 lapp! 

Anonymkode: 012ef...863

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meieriprodukter, og spesielt ost og yoghurt, er i en særklasse dyrt ( - noe det norske importvernet, spesielt for ost, også er) :angry:

 

 

 

 

Anonymkode: b3a77...2bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunasama

Er jo bare å la være å handle da. Onkel Skrue gikk en tur for å handle, men da han så de ville prisene i butikkene, gikk han pent ut igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Fireball skrev:

Det finnes vel flere som er billigere enn det? :ninja:

Første jeg tenkte på var kyllingfilet. Synes det er ufattelig dyrt, og da spesielt med tanke på mengde i pakkene.

Mengden i pakken spiller ikke så stor pakke. Det er jo kilospris. Koster ofte litt over en hundrings per kilo, og det synes jeg ikke er dyrt i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter, bensin, tannlege, boligpriser, kollektivtransport og alkohol. Sistnevnte er dyrt, men ikke en nødvendighet og selv om prisen er høy er det ikke ubetinget negativt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lunasama skrev:

Er jo bare å la være å handle da. Onkel Skrue gikk en tur for å handle, men da han så de ville prisene i butikkene, gikk han pent ut igjen. :) 

Hva skal man leve av da?
Gå rundt i byen og lete etter mat i søppeldunkene eller?

Anonymkode: ff062...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man leve av da?
Gå rundt i byen og lete etter mat i søppeldunkene eller?

Anonymkode: ff062...1a5

Ja, det kan man. Dumpster Diving, kalles det. Veldig mange som gjør dette nå for tiden

Eller er du for fin for dette?

Anonymkode: 8f2e1...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan man. Dumpster Diving, kalles det. Veldig mange som gjør dette nå for tiden

Eller er du for fin for dette?

Anonymkode: 8f2e1...da7

Har prøvd. :( 
Containere låses..Eller så har butikker en "garasje" hvor søppeldunkene blir plassert. Nettopp pga hipstere og dumpster diving.

Anonymkode: ff062...1a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 0658b...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentavgift

Behandlingsgebyr i kommunen

Tannlege.

Veterinær

Biler

Veiavgift

Varmepumpe

Å spise på flyplass er frivillig, mye annet er tvunget

Anonymkode: 256e2...72f

Når man må være på flyplassen noen timer ekstra pga forsinkelser, så blir man sulten og derfor kjøpte vi mat. Orket ikke å vente til vi fikk mat på flyet. 

Anonymkode: 0658b...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lunasama
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man leve av da?
Gå rundt i byen og lete etter mat i søppeldunkene eller?

Anonymkode: ff062...1a5

Havregrøt og gulerøtter. :fnise:

Søppel kan du og prøve, sparer ihvertfall på det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke, overpriset i forhold til hva?

Jeg syntes personlig jeg og mine tjenester er overpriset. Syntes det er helt horribelt at jeg skal tjene 500.000kr for en jobb med fire års ansiennitet og tre års utdanning. (Som ikke er helt relevant i forhold til yrket en gang).

Jeg syntes nav og trygdesystemet er overpriset. Jeg syntes det er helt sinnssvakt at jeg dager der jeg ikke har mulighet til å produsere for bedriften jeg jobber for pga syndom, likevel skal kunne heve samme lønn som jeg gjør ellers. Og dere trenger ikke forklare meg bakgrunnen for det, jeg skjønner den, "Alenemor med tre barn og minstelønn som blir syk noen dager hvordan skal hun forsørge dem, da??!!". Men, jeg syntes det er overpriset.

Jeg syntes minstelønnen i Norge er overpriset. Jeg syntes det er horribelt at du som barnehageansatt skal kunne tjene ti ganger mer en folk med fem+ års utdanning gjør i f.eks. østeuropeiske land. Lærere i Romania f.eks. maks 3.000kr i måneden. Det er da dere jævla brødhuer kan begynne regne litt. Er prisen på malere i Norge ti ganger høyere enn i Romania? Er bensin ti ganger dyrere? Koster å spise ute ti ganger mer? Kjenner jeg får lyst til å spy når jeg hører folk "åååh det er såååå billig i sør-europa altså koster bare 200kr for en middag for to :D:D". NEI DET ER FAKTISK DRIT DYRT!!

Anonymkode: 62fa3...de0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kafé og restaurantbesøk. Skulle gjerne gått ut og spist oftere, men når det koster så mye og da selv for det kjipeste måltidet man har spist så blir det ikke ofte.

Frisør.

Tannlege. Bare for å åpne kjeften så skal de jo ha en tusenlapp.

Hotell og generelt det å reise i Norge. Det er jo litt synd at det er såpass mye billigere å reise på en chartertur i en uke enn det er å reise i Norge i en uke. Man betaler jo nesten det samme for en weekendtur som man gjør for en uke i syden. Da er det gjerne kjipere mat og hotell er dyrere selv om standarden er lavere.

Enkelte matvarer synes jeg også er forferdelig dyre.

Bil.

Bolig.

Anonymkode: c6692...361

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Million skrev:

Salg av bolig. Alt i den forbindelse er overpriset og rådyrt!

Dokumentavgiften burde vært kraftig redusert, ser ingen grunn til at staten skal grafse til seg så stor andel av kaka bare fordi noen skal flytte. 2,5% av kjøpesummen! Hva har staten med det å gjøre liksom? Alt gjøres jo på data i dag, det er ingen kostnader for staten i den størrelsesordenen i forbindelse med at noen skal flytte.

Megleravgiftene er også helt horrible. Da vi solgte nylig, skulle megler ha 92.000,- spenn for den enkle jobben, som attpåtil medførte at han ikke engang trengte å arrangere noen fellesvisning, fordi vi solgte på privatvisning vi selv holdt en uke før fellesvisningen (som da ble avlyst). Megler satt altså på rompa, bestilte fotograf, lagde et prospekt og printet ut noen standardkontrakter, men det var vel stort sett det han behøvde å gjøre. Det håvet han inn nesten hundre tusen kroner på....!

Ser denne myten lever enda! Nei megleren får ikke 92 000. meglerhuset tar det aller meste og inkludert i den summen er mange avgifter som staten pålegger, som meglerselskapen dekker (statens kartverk, tinglysning av sjøte etc.) + at det er masse masse jobb å innhente opplysninger, lage prospekt etc. Folk er så opptatt av om megler jobber på visning eller ikke, det er faktisk bare en bitteliten del av meglerens jobb, som jeg regner med du ikke betalte for når visningen ble avlyst?

 

Kan si at de selv, på et vanlig salg, sitter igjen med kanskje 10-12 000, etter en ukes arbeid.

Anonymkode: cd07b...679

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...