Gå til innhold

Hva synes du er overpriset i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes mat og drikke på flyplass, cafe, kiosk og bensinstasjon er overpriset. Jeg var på cafe i går. Jeg skulle bare ha et horn og en sånn liten kuli juice. 78 kr måtte jeg betale for det! Det er jo helt horribelt. For ikke så lenge siden var jeg på en kiosk og måtte betale 46 kr for en tørr baguette med ost og skinke. Helt latterlig. Jeg synes også barberblad er dyrt. Over 200 for 4 blad. 

Hva synes du er overpriset her i landet? 

Anonymkode: 0658b...a92

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkohol og sigaretter.

Anonymkode: 5430a...164

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleieprodukter i hudpleiesalong og hårprodukter i frisørsalong. 

Alkohol på byen

Boliger  (da spesielt i stor byer.)

Fly innenlands 

Cafe

 

Anonymkode: 8d895...9e5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig alt bortsett fra klær.

Anonymkode: c6ed3...811

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig vin, bringebær(er tross alt lokalvare, kjedelig at det skal prises likt som importert avokado og mango fks.) sjokolade, vaskepulver, brød og sanitetsprodukter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pst et skikkelig overpriset og sko synes jeg. 

Anonymkode: 8d895...9e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brus! Betalte 79 kr for 2 halvannenlitersflasker med pepsi max :o 

Ellers; drivstoff, bompenger, alkohol, ost, avocado, moreller, stort sett all mat på kafe/restaurant. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hockeyfrue

Alt på bensinstasjoner er overpriset synes jeg. For et par måneder siden fant jeg ut at jeg var tom for tamponger sent på kvelden, og det var kun bensinstasjonen nedi gaten som var åpen. Fikk et mildt sjokk da jeg kom i kassen og måtte betale 69 kr for én pakke med tamponger. Ikke det at 69 kr i seg selv er så innmari mye, men for en pakke tamponger?! 

Ellers er det ikke noe spesielt jeg tenker over at er overpriset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol og sigaretter.

Anonymkode: 5430a...164

Enig, røyk og alkohol! Og enkelte matvarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Mat og drikke på restauranter, flyplasser osv

Alkohol på byen er latterlig dyrt. 120 kr for en drink og 80 kr for et glass øl? Er en grunn til jeg nesten aldri er på byen. 

Taxi er ufattelig dyrt synes jeg.  Nå tar jeg taxi svært sjeldent da heldigvis. 

Alt av kosmetikk, hår og hudpleieprodukter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det å spise ute. Med en gjennomsnittlig lønn har man bare ikke råd til å spise så ofte som folk har det i andre land. Har besøkt mange land og de med en gjennomsnittlig lønn koser seg oftere enn oss her i Norge.

Anonymkode: d3fa9...841

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl, god ost, allergi-mat og bolig. 

Anonymkode: abacb...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salg av bolig. Alt i den forbindelse er overpriset og rådyrt!

Dokumentavgiften burde vært kraftig redusert, ser ingen grunn til at staten skal grafse til seg så stor andel av kaka bare fordi noen skal flytte. 2,5% av kjøpesummen! Hva har staten med det å gjøre liksom? Alt gjøres jo på data i dag, det er ingen kostnader for staten i den størrelsesordenen i forbindelse med at noen skal flytte.

Megleravgiftene er også helt horrible. Da vi solgte nylig, skulle megler ha 92.000,- spenn for den enkle jobben, som attpåtil medførte at han ikke engang trengte å arrangere noen fellesvisning, fordi vi solgte på privatvisning vi selv holdt en uke før fellesvisningen (som da ble avlyst). Megler satt altså på rompa, bestilte fotograf, lagde et prospekt og printet ut noen standardkontrakter, men det var vel stort sett det han behøvde å gjøre. Det håvet han inn nesten hundre tusen kroner på....!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...