Gå til innhold

arbledig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som sier det er jobb å få, om du gidder å jobbe. Har hatt ok inntekt, men så kom ledigheten. Jeg har søkt på det som søkes kan.

Ikke vaskejobb får jeg heller. Vil helst ha billig arbeidskraft der.

Ser i media at det skal satses på å få flyktninger i jobb fort. Da skapes det arbplasser. En ting er sikkert, de blir ikke kastet på gaten om de ikke har penger til husleie eller får strømmen stengt.

Sitter her med tannverk. En visdomstann på trekkes, og en må rotfylling.  Jeg har ikke kr til tannlege. Kostet 1050 å få sjekket det opp, og resten blir ca 5000 kr. Hjelper ikke å få det i avdrag, da jeg mangler kr hver mnd. Ble ledig på høsten i fjor. Hadde de ikke tatt vekk feriepenger til ledige så hadde jeg kom meg til tannlegen.

Anonymkode: fbf8e...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En ting er sikkert, de blir ikke kastet på gaten om de ikke har penger til husleie eller får strømmen stengt.

Det blir ingen her i Norge, NAV dekker husleie/strøm og gir penger til livsopphold.

Anonymkode: f8911...7f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ingen her i Norge, NAV dekker husleie/strøm og gir penger til livsopphold.

Anonymkode: f8911...7f5

Hvorfor bor da så mange på gaten, tro?

Anonymkode: ff1e4...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har søkt på alt av jobber, vikariater, ringevikarstillinger osv i hele landet og fått nei på alt?

Anonymkode: ed3e3...8f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bor da så mange på gaten, tro?

 

Det velger de selv.

Anonymkode: f8911...7f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bor da så mange på gaten, tro?

Anonymkode: ff1e4...841

Fordi de ikke har boevne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du har søkt på alt av jobber, vikariater, ringevikarstillinger osv i hele landet og fått nei på alt?

Anonymkode: ed3e3...8f4

Hele landet? Jeg har bolig med lån. Nå vil du sikkert si at jeg kan selge. Om jeg gjør det nå, så vil jeg bo dyrere ved å leie...kjøpe noe annet. Jeg har unger, så skal de miste hjemmet også? Flytte på hybel kanskje? Har snakket med nav ja. Jeg kan betale bare renter var svaret. Rentene er ikke mye, og det var gjort. Selge noe? Ja kan selge inventar....tv. om man ikke er nede så blir man det. Jeg er ikke sosialhjelpsmottaker. Ja jøss...har en gammel bil. Bosted tvinger det frem. Blir dyrere å ta buss. Jeg er fleksibel til tusen. Så kom jeg på at jeg måtte stoppe pensjonssparing min. Den er bind opp, og kan tidligst ta ut ved 58 år. Ikke mye hver mnd jeg har puttet inn, men blir god den dagen jeg blir pensjonist. Får ikke full pensjon ellers. Så sier nav jeg må ta den ut. De forstår ikke at det ikke går. Og de har ikke lov å kreve det heller. De har ikke lov å sette meg i en fremtidig vanskelig situasjon. Min ledighet er ikke evigvarende, hadde det så hadde saken stilt seg annerledes. Nå fikk jeg lånt meg kr av min mor. Nav sa jeg må prøve familie først. Tror de det er vanlig for voksne folk å gå til sin mor? 

Anonymkode: fbf8e...d02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hele landet? Jeg har bolig med lån. Nå vil du sikkert si at jeg kan selge. Om jeg gjør det nå, så vil jeg bo dyrere ved å leie...kjøpe noe annet. Jeg har unger, så skal de miste hjemmet også? Flytte på hybel kanskje? Har snakket med nav ja. Jeg kan betale bare renter var svaret. Rentene er ikke mye, og det var gjort. Selge noe? Ja kan selge inventar....tv. om man ikke er nede så blir man det. Jeg er ikke sosialhjelpsmottaker. Ja jøss...har en gammel bil. Bosted tvinger det frem. Blir dyrere å ta buss. Jeg er fleksibel til tusen. Så kom jeg på at jeg måtte stoppe pensjonssparing min. Den er bind opp, og kan tidligst ta ut ved 58 år. Ikke mye hver mnd jeg har puttet inn, men blir god den dagen jeg blir pensjonist. Får ikke full pensjon ellers. Så sier nav jeg må ta den ut. De forstår ikke at det ikke går. Og de har ikke lov å kreve det heller. De har ikke lov å sette meg i en fremtidig vanskelig situasjon. Min ledighet er ikke evigvarende, hadde det så hadde saken stilt seg annerledes. Nå fikk jeg lånt meg kr av min mor. Nav sa jeg må prøve familie først. Tror de det er vanlig for voksne folk å gå til sin mor? 

Anonymkode: fbf8e...d02

En skikkelig sytepave er du. Alt er galt.

Anonymkode: ff1e4...841

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Det er ikke alltids lett å få jobb, og fort er man overkvalifisert. Men du blir ikke kasta på gata i Norge, og du trenger ikke å slite med tannverk. Du får som allerede nevnt her støtte for både tannutgifter og boutgifter om du trenger det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En skikkelig sytepave er du. Alt er galt.

Anonymkode: ff1e4...841

Du får fortelle meg hvordan det skal gjøres da. Eks mine ekstra forsikringer sier de jeg ikke trenger nå. Så som ufør, ulykke og reiseforsikring. Eks reiseforsikringen min dekker alt i det jeg går ut døren. Skulle det skje noe, så får jeg det dekt. Jeg har iallefall ikke muligheter med dagpenger. Poenget mitt er, har du lite så skal du merke det her.Ja du får dekt trekking av nav....om du vil beholde tenner så er det for dyrt. Stift...bro. de syns det er greit at du skal være tannløs også. Håper du aldri kommer i en slik situasjon.  Du vil få sjokk

Anonymkode: fbf8e...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyanie

Ta med deg CV*en og oppsøk bedrifter du kunne tenke deg å jobbe i. Bruk nettverket ditt. Spør tannlegen om han kan dele opp betalingen. Ikke umulig at det lar seg gjøre. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får fortelle meg hvordan det skal gjøres da. Eks mine ekstra forsikringer sier de jeg ikke trenger nå. Så som ufør, ulykke og reiseforsikring. Eks reiseforsikringen min dekker alt i det jeg går ut døren. Skulle det skje noe, så får jeg det dekt. Jeg har iallefall ikke muligheter med dagpenger. Poenget mitt er, har du lite så skal du merke det her.Ja du får dekt trekking av nav....om du vil beholde tenner så er det for dyrt. Stift...bro. de syns det er greit at du skal være tannløs også. Håper du aldri kommer i en slik situasjon.  Du vil få sjokk

Anonymkode: fbf8e...d02

Hehe, kommer i en slik situasjon... Jeg er ufør.

Anonymkode: ff1e4...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele landet? Jeg har bolig med lån. Nå vil du sikkert si at jeg kan selge. Om jeg gjør det nå, så vil jeg bo dyrere ved å leie...kjøpe noe annet. Jeg har unger, så skal de miste hjemmet også? Flytte på hybel kanskje? Har snakket med nav ja. Jeg kan betale bare renter var svaret. Rentene er ikke mye, og det var gjort. Selge noe? Ja kan selge inventar....tv. om man ikke er nede så blir man det. Jeg er ikke sosialhjelpsmottaker. Ja jøss...har en gammel bil. Bosted tvinger det frem. Blir dyrere å ta buss. Jeg er fleksibel til tusen. Så kom jeg på at jeg måtte stoppe pensjonssparing min. Den er bind opp, og kan tidligst ta ut ved 58 år. Ikke mye hver mnd jeg har puttet inn, men blir god den dagen jeg blir pensjonist. Får ikke full pensjon ellers. Så sier nav jeg må ta den ut. De forstår ikke at det ikke går. Og de har ikke lov å kreve det heller. De har ikke lov å sette meg i en fremtidig vanskelig situasjon. Min ledighet er ikke evigvarende, hadde det så hadde saken stilt seg annerledes. Nå fikk jeg lånt meg kr av min mor. Nav sa jeg må prøve familie først. Tror de det er vanlig for voksne folk å gå til sin mor? 

Anonymkode: fbf8e...d02

Jeg har vært arbeidsledig jeg også. Solgte huset og flyttet til den andre siden av landet der hvor jeg fikk jobb. Man må være løsningsorientert og villig til å ofre noe for å få det bra i livet.

Anonymkode: ed3e3...8f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med dem som sier dette er litt syting altså.

Enten får du deg jobb, eller så må du finne deg i at du ikke har råd til å eie. Da blir alternativet leie med bostøtte. Og du må gjerne ønske deg alle forsikringer som er gode å ha, du må gjerne ønske deg pensjonssparing. Men sannheten er jo at hvis du ikke tjener dine egne penger - ja da bruker du faktisk skattebetalerne sine. Og da handler det ikke om "kjekt å ha" eller "hva som lønner seg" for deg når du blir gammel. Da handler det om hva du må ha for å overleve i dag. Det handler om hva DU er villig til å ofre for å skape DEG SELV et liv igjen, og slutte å leve på alle dem som arbeider og tjener lønn og betaler skatt og derigjennom finansierer ditt forbruk frem til du klarer å forsørge deg selv. Du blir ikke satt på gata. Men du kan bli satt i en kommunal leilighet med lavere standard enn du er vant til. Du kan bli satt i en situasjon UTEN bil - selv en gammel en. Du kan bli satt i en situasjon der barna dine også må ta konsekvensen av at du ikke har jobb. Det er realiteten når du ikke har jobb. Ikke bare for deg men for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesektoren har alltid noe ledig. Der jeg jobber skrikes det etter ekstra folk. Det er fysisk tungt, så de fleste på 40+ er sykmeldte i allefall 1 gang i året. Alltid en eller annen som er langtidssykemeldte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...