Gå til innhold

Finne plass å bo som student


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har søkt via studentsamskipnaden men har ikke fått noe svar derfra enda, så tenkte å søke på finn også nå. Lurer på hva man skriver i mailen når man søker privat?

Anonymkode: 45bf3...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lå ut annonse på finn. Ja det koster penger, men da fikk jeg en del henvendelser og kunne komme på visning alene uten 20 andre personer. Flere ligger ikke ut leiligheten fordi det er så mange som kommer og ser, og de får så mange mailer at seg blir for mye. Jeg fant drømmeleiligheten på denne måten. Hun vi leier hos fortalte at de og alle de kjenner leter etter folk med annonse :)

Anonymkode: 433cd...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er en x gammel jente som skal studere xxx ved xxx, og trenger et sted å bo. Jeg er hyggelig, rolig og ikkerøyker. Syntes hybelen dere leier ut virker som et sted jeg kunne trives. Er det noe mulighet for å komme på visning?

kan du skrive, for eksempel.

Eller så kan du jo ringe. Spørre om hybelen fremdeles er ledig, presentere deg kort, og spørre om å komme på visning. Hvis du ikke kan komme på visning så sier du bare det, og spør heller litt om hybelen. :)

Anonymkode: d00fe...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På finn handler det ofte like mye om å være raskt ute som hva du skriver, særlig om du vil bo steder hvor det er mange som ønsker å bo. Det går an å lagre søk på finn slik at du får varsel om aktuelle boliger i det de blir lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når søkte du gjennom studentsamskipnaden? Det er rift om boligene der, så en må være VELDIG tidlig ute for å ha en sjans i køen der. Jeg la inn søknaden min første uka i januar, og fikk tilbud om bolig to uker siden med kontraktstart i juli.
Men om du er førstesemesterstudent, og er under 23, er det verdt å huske at du har prioritet i køen på kontrakter som starter 1. august :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...