Gå til innhold

Hårfargetråden for oss som gjør det selv


Alja

Anbefalte innlegg

Følte for å opprette en egen hårfargetråd istedenfor å spamme ned forumet med hundre tråder.

Dette er tråden for oss som farger/bleker/striper, trikser og mikser med håret selv hjemme. 

Her kan vi hjelpe hverandre, og komme med tips og triks. 

Jeg kan starte med et par spørsmål:

1) bleket håret i går fra mørkt til blondt. Håret ble gult utenom tuppene som ble oransje. Er det mulig å kjøre på med en til bleking bare for tuppene?

2) er det lilla eller blåsjampo som tar knekken på oransje og rødskjær? 

3) når kan jeg farge håret igjen? Ønsker en kald askeblond, og har sett litt på fargekombo 8.1. 

4) hvorfor får noen grønt hår i denne prosessen, og hva gjør man dersom det skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var innom hos frisør og fikk beskjed om at hvis jeg bruker ask (8.1) kan håret bli grønt. Byttet fargen til ren 8. 

Ville egentlig ha kald blond, men får nøye meg med en litt gyllen blondfarge inntil videre. 

Fikk beskjed om at lilla fjerner gult, mens blått fjerner oransj/rødskjær. (Sjampo) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret falt av. MYE. Legger ut bilde etterpå til skrekk og advarsel.  Fikk heldigvis kjapt time til frisør som fikk klippet det litt til. 

Mistet utrolig mye tykkelse, og har et stort hakk bak. Men blondt ble det. 

Ikke verdt det. Kommer aldri til å bleke det hjemme igjen, selvom sluttresultatet fargemessig ikke ble så verst. Skal legge i den blonde nr 8 i morgen etter godkjenning fra frisøren. 

Endret av Alja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Alja skrev:

Håret falt av. MYE. Legger ut bilde etterpå til skrekk og advarsel.  Fikk heldigvis kjapt time til frisør som fikk klippet det litt til. 

Mistet utrolig mye tykkelse, og har et stort hakk bak. Men blondt ble det. 

Ikke verdt det. Kommer aldri til å bleke det hjemme igjen, selvom sluttresultatet fargemessig ikke ble så verst. Skal legge i den blonde nr 8 i morgen etter godkjenning fra frisøren. 

Bleket du det 2 ganger? Hvor lang tid mellom hver gang?

Anonymkode: 067ea...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bleket du det 2 ganger? Hvor lang tid mellom hver gang?

Anonymkode: 067ea...a4e

Helblekte det første gang i går. I dag tok jeg kun tuppene og litt i lengdene der det var helt oransje. 

Satt med det 35 min i går, og 30 i dag. 

Vær forsiktig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oooh, hjemmebleking, Potensiell katastrofe waiting to happen. :fnise:
Jeg har gjort det én gang og fikk streng beskjed av frisøren min om at det der gjorde jeg aldri igjen!

Jeg farger for øvrig håret en gang i måneden, har brukt Scwartskopf Live color XXL nr 99 i årevis, men det kan se ut som den holder på å bli faset ut av Vita i disse dager.
Noen som har et godt tips til en annen type farge som funker like godt (men som fortsatt er blåsvart/svart-svart), eller noen som vet hvor jeg kan kjøpe den spesifikke fargen andre steder enn Vita?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hele prosessen. 

Om noen dager skal jeg legge i den blonde litt mørkere fargen. 

Gikk fra tjukt og fyldig hår til noen pistrete tynne fjoner. Blond ble jeg da.... 

2016-05-30 21.08.04.jpg

Snapchat-8253996140511156998.jpg

Snapchat-5697527310929218014.jpg

Snapchat-8528697406565361896.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Alja skrev:

Her er hele prosessen. 

Om noen dager skal jeg legge i den blonde litt mørkere fargen. 

Gikk fra tjukt og fyldig hår til noen pistrete tynne fjoner. Blond ble jeg da.... 

 

:haar: (no pun intended)

Skal vise datteren min bildene, hun tror det er smart å bleke selv. :( 

Anonymkode: e3a16...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stripet mitt fargede brune hår hos frisør i fjor høst.  Fortsatte å stripe det hjemme litt og litt med bleking.  Til slutt begynte jeg å bruke blond hårfarge i stedet.  Var innom gult og orange på veien, men blåsjampo hjelper. Nå bruker jeg en kald lys hårfage bare i etterveksten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:haar: (no pun intended)

Skal vise datteren min bildene, hun tror det er smart å bleke selv. :( 

Anonymkode: e3a16...f8a

Lurt! Det er alle jenters mareritt. Det flaue her er at jeg er 24..... Jeg burde vite bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, DreamOn skrev:

Jeg stripet mitt fargede brune hår hos frisør i fjor høst.  Fortsatte å stripe det hjemme litt og litt med bleking.  Til slutt begynte jeg å bruke blond hårfarge i stedet.  Var innom gult og orange på veien, men blåsjampo hjelper. Nå bruker jeg en kald lys hårfage bare i etterveksten.  

Det er jo dette som anbefales. Dessverre ble jeg litt for ivrig :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått jorden rundt å få den brunfargen du hadde. Har prøvd å farge håret mitt så mange ganger, men det blir bare oransjt. Haha

Anonymkode: 3f766...8b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit, det var mye hår som falt av @Alja, er det fordi hårens liksom "knekker" i prosessen, eller løsner de helt fra hodebunnen? Men ellers synes jeg du faktisk fikk en fin farge da! Trodde ikke hjemmebleking kunne bli så blondt, men mer orasje etc. Og klippen var jo også fin - du har liksom ikke så "tungt hår" på det siste bildet. Så selv om det var til skrekk og advarsel, så synes jeg egentlig du ble fin på håret jeg, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid avfarging før jeg Bleiker. Det tar mer orange skjær og håret blir ikke så slitt på som to bokser bleiking.. Får ikke kjøpt i Norge lengre men i Sverige. Bare et tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ferny skrev:

Shit, det var mye hår som falt av @Alja, er det fordi hårens liksom "knekker" i prosessen, eller løsner de helt fra hodebunnen? Men ellers synes jeg du faktisk fikk en fin farge da! Trodde ikke hjemmebleking kunne bli så blondt, men mer orasje etc. Og klippen var jo også fin - du har liksom ikke så "tungt hår" på det siste bildet. Så selv om det var til skrekk og advarsel, så synes jeg egentlig du ble fin på håret jeg, hehe. :)

Det ble rett og slett svidd av. Mistet kun hår der jeg var oransj på bilde 2. Det var veldig gammelt hår som har vært gjennom mer enn det andre. Mistet ikke alt det "oransje", men mer enn nok. 

Det skal sies at runde to med bleking så tok jeg kun tuppene (det oransje). Men hadde jeg tatt mer hadde nok ikke det øverste håret falt av da det er mye sterkere og sunnere hår. 

Jeg fikk faktisk skryt av frisøren. Hun sa fargen ble overraskende lys og jevn, så vi lo litt begge to der hun sto og børstet av løshår, men mente det var litt hell i uhell :-p 

Jeg er veldig veldig takknemlig for at det ikke ble mer katastrofalt enn som så. Da jeg sto i dusjen med hele hårdotten i hånda var jeg 110% sikker på at nå ryker alt, og nå må jeg ha 15 cm kort guttesveis. Ja jeg HYLGREIN, og det er første gang jeg har bedd til Gud på 12-13 år :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers vil jeg si dere er utroooolig greie! Hadde sett for meg kjeft og smell ala "satan så dum du er", men her er det bare fine folk. TAKK for oppmuntring, det trengs ♡♡

Trollene liker seg ikke på skjønnhet og velvære ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns håret ditt var stiligere etter jeg... ikke så tungt.

Anonymkode: 29482...20b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gått jorden rundt å få den brunfargen du hadde. Har prøvd å farge håret mitt så mange ganger, men det blir bare oransjt. Haha

Anonymkode: 3f766...8b3

Jeg hadde samme problem. Jeg hadde helt sort hår i fjor sommer, og avfarget det to ganger på rappen for å klare å dra ut alt det sorte. 

Det ble brunoransj, og tuppene var helt oransje. Farget over med en naturbrun, det ble liiiitt bedre men fortsatt mye rødskjær og ujevnheter. For en mnd siden klippet jeg håret fra til under puppene og helt opp til rett over skuldrene. Ble kvitt alt det gamle sjitet og mye av rødskjæret da :-) 

Å få bort det oransje vil jeg si er verre/vanskeligere enn å få håret blondt hjemme :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHY?! 

Det ordner seg nok etter hvert, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke synes håret ditt er så flott på det siste bildet. Det er et godt resultat gitt omstendighetene, men jeg håper du får det ordnet helt opp hos en frisør. Fargen er ikke ille, men den ser litt lys og kvass ut. Det skal ikke mye til for å få det bra da. :) Det blir spennende å se sluttresultatet. :)

Anonymkode: f50b5...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...