Gå til innhold

Aap og ung ufør tilegg


Fredriksen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har snart hatt arbeidsavklaringspenger i 3 år. I februar 2016 fikk jeg innvilget ung ufør tillegg. Altså jeg får både aap og ung ufør. Fra før får jeg utbetalt 6600 hver 14 dag i aap penger. Nav sier jeg skal få etterbetalt ung ufør for de måntene jeg ikke har fått pengene for ung ufør tilegget. Fra det ble invilget. Satsen på ung uføren er 2,44 gange r folketrygdens grundbeløp. Hva kan jeg forvente at jeg får pr mnd ekstra .?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å si når vi ikke vet skattetrekket ditt.

2,44G er kr 225 885. Fordelt på 26 meldekort i året blir dette kr 8688 per meldekort, før skatt.

Dersom du har minstebeløpet, 2G i dag med en nettoutbetaling på 6600, har du et skattetrekk på ca. 16%.
Med samme skattetrekk vil du da få utbetalt kr 7298 med ung ufør, altså ca. kr 700 ekstra per meldekort.
Du bør da sjekke ut om du bør endre skattetrekket ditt.

Merk at dette kun gjelder dersom de tallene jeg har brukt for brutto og skatt stemmer for deg.

 

Edit: Grunnbeløpet ble endret nå i mai, så da stemmer ikke tallene mine.
Med tidligere grunnbeløp, ville 2G gitt bruttoutbetalinger på kr 6928. 6600 netto ville da tilsvare et skattetrekk på under 5%.

Dersom du får 2,44G i året blir det uansett kr 225 885, eller kr 8688 brutto etter nytt grunnbeløp.

Da anbefaler jeg at du sjekker skattetrekket ditt snarest mulig.

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...