Gå til innhold

Det står dårlig til med norske kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha fulgt med på kvinneguiden forum skjønner jeg at det står dårligere til med norske kvinner enn jeg trodde. Norge er et av de mest likestilte landene men det vises ikke i forumet her. Stadig vekk kommer jeg over kvinner som forteller at de lever med psykisk og fysisk vold i parforholdet, mann som er utro, kvinner som blir voldtatt, kvinner som blir dårlig behandler og utsatt for overgrep og tror der er deres skyld og føler skam. Kvinner som ikke føler seg bra nok for menn og som føler at de må forandre seg og fikse på seg selv. Kvinner som tråkker ned på andre kvinner. Trist lesning. 

Anonymkode: 66ce0...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner meg virkelig ikke på tråder som dette. Hvis du tenker deg litt om nå så finner du kanskje ut selv at det er de som skriver om problemer som har problemer, vi som har det bra skriver ikke "jeg har det så braaa!" og lager 100 meningsløse tråder om hvor bra vi har det. Da slipper jeg å si det til deg, men nå har jeg sagt det da. 

De som bruker KG som en pekepinn altså, herlighet... 

Anonymkode: a4f72...95a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

You raped her! you murder her! you killed her children! 

say it! say her name! SAY IT!

Anonymkode: 9b629...86d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner meg virkelig ikke på tråder som dette. Hvis du tenker deg litt om nå så finner du kanskje ut selv at det er de som skriver om problemer som har problemer, vi som har det bra skriver ikke "jeg har det så braaa!" og lager 100 meningsløse tråder om hvor bra vi har det. Da slipper jeg å si det til deg, men nå har jeg sagt det da. 

De som bruker KG som en pekepinn altså, herlighet... 

Anonymkode: a4f72...95a

Det kan være, men jeg synes de samme trådene kommer om igjen og om igjen om de samme temaene og da blir det jo til at man undres over at så mange har de samme problemene. 

Anonymkode: 66ce0...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være, men jeg synes de samme trådene kommer om igjen og om igjen om de samme temaene og da blir det jo til at man undres over at så mange har de samme problemene. 

Anonymkode: 66ce0...e44

Vold og voldtekt, utroskap o.l er mye mer utbredt enn bare de som lager tråder på Kvinneguiden. Det er veldig mange flere enn de på kvinneguiden som opplever sånt. Det skjer også så og si like ofte at menn blir utsatt for utroskap, en del menn blir utsatt for vold (spesielt psykisk) og voldtekt. 

Det er ikke akkurat noe nytt og sjokkerende. Det er vel over 9% av kvinner som har opplevd voldtekt og 1,1% menn og da enda flere av begge kjønn som opplever eller har opplevd vold generelt i parforhold. Når hver tiende kvinne opplever voldtekt, er det sjokkerende at noen av de lager en tråd om det på kvinneguiden?

Anonymkode: a4f72...95a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vold og voldtekt, utroskap o.l er mye mer utbredt enn bare de som lager tråder på Kvinneguiden. Det er veldig mange flere enn de på kvinneguiden som opplever sånt. Det skjer også så og si like ofte at menn blir utsatt for utroskap, en del menn blir utsatt for vold (spesielt psykisk) og voldtekt. 

Det er ikke akkurat noe nytt og sjokkerende. Det er vel over 9% av kvinner som har opplevd voldtekt og 1,1% menn og da enda flere av begge kjønn som opplever eller har opplevd vold generelt i parforhold. Når hver tiende kvinne opplever voldtekt, er det sjokkerende at noen av de lager en tråd om det på kvinneguiden?

Anonymkode: a4f72...95a

Skulle vel bare ønske at det var mindre av det.

Anonymkode: 66ce0...e44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vold og voldtekt, utroskap o.l er mye mer utbredt enn bare de som lager tråder på Kvinneguiden. Det er veldig mange flere enn de på kvinneguiden som opplever sånt. Det skjer også så og si like ofte at menn blir utsatt for utroskap, en del menn blir utsatt for vold (spesielt psykisk) og voldtekt. 

Det er ikke akkurat noe nytt og sjokkerende. Det er vel over 9% av kvinner som har opplevd voldtekt og 1,1% menn og da enda flere av begge kjønn som opplever eller har opplevd vold generelt i parforhold. Når hver tiende kvinne opplever voldtekt, er det sjokkerende at noen av de lager en tråd om det på kvinneguiden?

Anonymkode: a4f72...95a

Ts påpeker jo bare hvor trist det er at det skjer så mye slikt i lille norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...