Gå til innhold

Hvor gjelder reiseforsikringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, skal først si at jeg skal ringe forsikringsselskapet i morgen, så dere trenger ikke å fortelle meg det.

Jeg vet ikke helt hva som skjedde, jeg sovnet hvertfall, og enten har telefonen sklidd ut av lommen min, eller så har noen tatt den. Jeg la ikke merke til det før jeg gikk av toget. Kommer forsikringsselskapet (gjensidige) til å dekke det? Eller gjelder det bare i utlandet? Telefonen er en to år gammel iphone 5s, hvis det har noe å si. 

Anonymkode: 800c5...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reiseforsikring gjelder på reise, også i Norge og i nærområdet. Jeg vet at tidligere hadde jeg en forsikring som krevde overnatting for at det skulle gå innunder reise, men det har jeg ikke nå, da går f.eks reise til jobb også under reise.

Endret av Torelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Torelli skrev:

Reiseforsikring gjelder på reise, også i Norge og i nærområdet. Jeg vet at tidligere hadde jeg en forsikring som krevde overnatting for at det skulle gå innunder reise, men det har jeg ikke nå, da går f.eks reise til jobb også under reise.

Okey, tusen takk for svar. Også lurte jeg på en ting til, om du eller noen andre vet; Kommer de til å bare sende meg en ny, lik telefon? Eller betaler de ut penger så jeg kan kjøpe en selv? Om jeg først skal ha ny telefon, orker jeg ikke å ha enda en apple nemlig, hehe. 

Anonymkode: 800c5...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får penger ikke ny telefon visst de finner at forsikringen dekker, eventuelt med et fratrekk visst du har egenandel på forsikringen din. Visst det er tyveri krever så vidt meg bekjemt forsikringselskapene at dette politianmeldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Torelli skrev:

du får penger ikke ny telefon visst de finner at forsikringen dekker, eventuelt med et fratrekk visst du har egenandel på forsikringen din. Visst det er tyveri krever så vidt meg bekjemt forsikringselskapene at dette politianmeldes.

Okey, tusen takk for svar (igjen) :) 

Jeg vet ikke om jeg mistet den selv eller om den ble stjålet, som sagt, men da jeg ringte nsb's hittegods så hadde hvertfall ikke funnet den. Men det er kanskje litt teit å politianmelde det da, hehe :) Jeg vet ikke. Men takk for svar uansett.

Anonymkode: 800c5...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel skal det politianmeldes for at det skal dekkes. Om du har mistet den, har du vært uaktsom, og da skal man ha en veldig god forsikring isåfall.

Anonymkode: edd2d...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey, tusen takk for svar. Også lurte jeg på en ting til, om du eller noen andre vet; Kommer de til å bare sende meg en ny, lik telefon? Eller betaler de ut penger så jeg kan kjøpe en selv? Om jeg først skal ha ny telefon, orker jeg ikke å ha enda en apple nemlig, hehe. 

Anonymkode: 800c5...eee

Hvis du har Iphone kan du vel se hvor den befinner seg på den nettsiden?

Anonymkode: b5081...c15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som regel skal det politianmeldes for at det skal dekkes. Om du har mistet den, har du vært uaktsom, og da skal man ha en veldig god forsikring isåfall.

Anonymkode: edd2d...08c

Vel, teknisk sett er den stjålet, ettersom jeg ikke har funnet den igjen, så noen har nesten garantert tatt den. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har Iphone kan du vel se hvor den befinner seg på den nettsiden?

Anonymkode: b5081...c15

Jeg prøvde, men fikk ikke noen nyttig info ut av det. Den er sikkert avslått eller noe sånt. 

Anonymkode: 800c5...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, teknisk sett er den stjålet, ettersom jeg ikke har funnet den igjen, så noen har nesten garantert tatt den. 

Jeg prøvde, men fikk ikke noen nyttig info ut av det. Den er sikkert avslått eller noe sånt. 

Anonymkode: 800c5...eee

Teknisk sett er den mistet, siden du ikke så noen stjele den og du ikke passet godt nok på den, tenker jeg forsikringsselskapet sier. Uansett må det politianmeldes for at forsikringen skal gjelde. 

Anonymkode: edd2d...08c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tlf ble borte for ca 1 mnd siden. Mest sannsynlig stjålet, men kan ikke bevise dette. Mitt reiseselskap vil ikke dekke dette fordi jeg ikke kan bevise at den ble stjålet. Så de mener det er like sannsynlig at jeg har mistet den. Skikkelig tåpelig! Hvordan bevise at den ble stjålet liksom? 

Anonymkode: 68778...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min tlf ble borte for ca 1 mnd siden. Mest sannsynlig stjålet, men kan ikke bevise dette. Mitt reiseselskap vil ikke dekke dette fordi jeg ikke kan bevise at den ble stjålet. Så de mener det er like sannsynlig at jeg har mistet den. Skikkelig tåpelig! Hvordan bevise at den ble stjålet liksom? 

Anonymkode: 68778...4f6

Hvilket forsikringsselskap har du?

Anonymkode: 800c5...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...