Gå til innhold

Hvilken tapet?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

5, 11, 16 og 18 likte jeg best og da har jeg tatt høyde for en litt lysere fargen enn den du har på skapdøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likte best alle de brune og rolige, men det er fordi fargene du ellers har valgt er helt grusomme i mine øyne.

Så det betyr vel at du iallefall IKKE burde velge de typisk brune. ;) Du liker helt annerledes stil enn meg. Ut i fra stil ville jeg nok valgt 3 og 15. ;)

Anonymkode: a3327...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 11, 13 og 16 er finest :) 

Anonymkode: 39910...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt utenfor min stil dette, men nr 3 kunne gå an.

Anonymkode: 1e401...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte nr. 16 best, nydelig farge til det turkise og så minner blomstene meg om blomstene på de gamle melkekartongene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Takk for svar alle sammen.

Må innrømme at jeg for én gangs skyld synes de brune/grå/beige er finest i utgangspunktet. Det roer liksom ned uttrykket litt. Min favoritt var i egentlig nummer 11 - men mannen synes det blir for mye mønster. Hans favoritt er nummer 9 (dette var da før prøvene kom i posten for begges del).

Etter jeg fikk dem er det kanskje nummer 1 og 7 som tiltaler meg mest, men jeg synes også nummer 3 er veldig kul - men for én gangs skyld vet jeg ikke om jeg tør 😝

Elsker gult i interiør (liker det ikke på klær). Har blant annet sennepsgule spisestuestoler (men disse står da i stua - er ikke åpent kjøkken). Spørsmålet er om det kan bli for mye gult dersom vi velger en gul tapet på kjøkkenet også.

Er jo ikke sikkert det blir disse heller, men liker uttrykket. Litt sånn "halvretro". 

Argh altså. Veldig vanskelig. Samtidig er det ikke noe vi skal bestemme oss for nå. Jeg bare leker med idéer 😊

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først har bestemt deg for å kle veggene med noe så jævlig som de tapetene du har sendt bilde av, og sier at du bryr deg katten om hva potensielle kjøpere skulle mene om det fordi dere ikke skal selge uansett, så mener jeg at dette er et valg du (med samboer) må ta helt selv.

Anonymkode: ea163...e6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du først har bestemt deg for å kle veggene med noe så jævlig som de tapetene du har sendt bilde av, og sier at du bryr deg katten om hva potensielle kjøpere skulle mene om det fordi dere ikke skal selge uansett, så mener jeg at dette er et valg du (med samboer) må ta helt selv.

Anonymkode: ea163...e6c

Jøss. Det er helt ok å ikke like stilen min altså, og går ut i fra at jeg synes din er gjespende gørr kjedelig. Det er jo så.

Men når du først skal være så tøff i trynet så hadde det vært desto tøffere dersom du stod frem med nick 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr 3

Endret av Lady Lovelylocks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Overraskende at så mange liker nummer 3 best 😊

Kom gjerne med bilder og forslag forresten! 😁

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 3, fordi den går perfekt sammen med fargen på skapdøren. Skal du male skapdørene en annen farge, er ikke nr 3 beste valg.

Anonymkode: f4bba...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Margit Spat

Åh, så herlig! Endelig noen som knaller til med farger og mønstre igjen. Jeg digger :hoppendeglad:

Jeg ser du liker dem best, men nr 1 og 7 var faktisk de som tiltalte meg minst utifra bildene. Nr 1 fordi jeg ikke synes fargene i tapeten harmonerer med turkise skapdører og nr 7 fordi jeg blir sykt stresset av de svarte «prikkene», som får blomstermønsteret til å se ut som noen aldeles merkelige fantasifigurer med svarte øyne. :fnise:

De jeg likte best var nr 11 (fordi den var så nøytral, kanskje) og nr 15. Jeg liker godt gule eller oransje farger i interiør, og det var flere av de gule tapetene som tiltalte meg, men fargen i nr 15 var ekstra fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1, 3, 7 og 16 tror jeg at jeg kunne levd med. Noen var det litt vanskelig å få et inntrykk av ut fra bildet, f.eks. 11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sobril skrev:

Takk for svar alle sammen.

Må innrømme at jeg for én gangs skyld synes de brune/grå/beige er finest i utgangspunktet. Det roer liksom ned uttrykket litt. Min favoritt var i egentlig nummer 11 - men mannen synes det blir for mye mønster. Hans favoritt er nummer 9 (dette var da før prøvene kom i posten for begges del).

Etter jeg fikk dem er det kanskje nummer 1 og 7 som tiltaler meg mest, men jeg synes også nummer 3 er veldig kul - men for én gangs skyld vet jeg ikke om jeg tør 😝

Elsker gult i interiør (liker det ikke på klær). Har blant annet sennepsgule spisestuestoler (men disse står da i stua - er ikke åpent kjøkken). Spørsmålet er om det kan bli for mye gult dersom vi velger en gul tapet på kjøkkenet også.

Er jo ikke sikkert det blir disse heller, men liker uttrykket. Litt sånn "halvretro". 

Argh altså. Veldig vanskelig. Samtidig er det ikke noe vi skal bestemme oss for nå. Jeg bare leker med idéer. Får snart hjerneorgasme 😝

Kjenner ei som har et kjøkken i lignende kombinasjon som de du likte best - 1 og 7. Hun angrer veldig nå, for hun kjøpte en meget dyr tapet, og vil jo ikke at valget skal bli et dyrt bomkjøp, så hun får seg ikke til å bytte det ut. Grunnen til at hun ikke liker det, er at hun føler seg så begrenset når det kommer til tilbehør, farge på møbler og lamper, og andre fargevalg. Det skal så lite til før det ser rotete og rett og slett litt stygt ut. Hun endte til og med opp med å kjøpe nye stoler i gjennomsiktig plast, fordi hun aldri ble fornøyd med fargekombinasjonen, og hun syns det ble for mye med stoler i samme farge som kjøkkenskapene. 

Jeg tror veldig mange velger nr. 3 fordi den harmoniserer med fargen på skapdøren, men dette vil jo kanskje endre seg etter du har malt kjøkkenet. Jeg tror jeg ville først malt kjøkkeninnredningen, og deretter tatt bilde av alt på nytt. Kan være at en lysere, friskere farge på skapdørene vil få noen av de dusere, beige tapetene til å "poppe" mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha

Jeg og syns nr 3 var finest. Deretter nr 7 og 16. De gule bladde jeg forbi, men jeg er enig med at du burde velge de hvis dette er en favoritt farge. Problemet med tapetene er at du får ikke skikkelig inntrykk av de før de er klistret opp på hele veggen, og er de kostbare så.. Ja.. Du skjønner :) Gult gir liv uten at det blir for mye detaljer. Nr 3 gir også liv, pluss at den plukker opp turkisfargen i skapet.

Du må nesten vurdere, vil du at veggen skal være rolig å se på, eller vil du ha en masse som foregår der?  Mange tenker ikke over at mønstrede tapeter kan være litt stressende å se på. Spesielt om det er sittegruppe i rommet og det vil bli tilbragt mye tid der. Øyne kan la seg stresse med mye ;)

Gratulere med hus og lykke til med oppussing! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...