Gå til innhold

99 piskeslag for å være på fest med motsatt kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor? Selvsagt i den Islamske folkerepublikken Iran. 

Er det slik venstresiden vil ha det i Norge også? 

Anonymkode: 8657a...a23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor? Selvsagt i den Islamske folkerepublikken Iran. 

Er det slik venstresiden vil ha det i Norge også? 

Anonymkode: 8657a...a23

:klaske:

Anonymkode: 0dae9...e62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jada. Det er det venstresiden ønsker :ironi:Du har forstått alt riktig. Avslørt hele konspirasjonen. 

Anonymkode: 178b1...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada jada. Det er det venstresiden ønsker :ironi:Du har forstått alt riktig. Avslørt hele konspirasjonen. 

Anonymkode: 178b1...3e9

Hvilken annen grunn er det til å støtte masseinvandring fra disse landene? 

Anonymkode: 8657a...a23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken annen grunn er det til å støtte masseinvandring fra disse landene? 

Anonymkode: 8657a...a23

Fordi det faktum at det finnes en haug med ungdommer som frivillig tar risikoen med 99 piskeslag for å leve normalt, betyr at folk som flykter muligens ikke er helt ubrukelige som mennesker og at de fortjener en sjangse for ett liv der de kan feste og danse i fred. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik venstresiden vil ha det i Norge også? 

Anonymkode: 8657a...a23

facepalm-face-palm-facepalm-demotivation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, makkapakka skrev:

10 år til så er det slik i Norge også

Selvfølgelig er det ikke det.

Anonymkode: 0dae9...e62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så møkkalei denne ukulturen... Jeg er så møkkalei av verden vi lever i! Burde ikke sivilisasjonen faktisk ha endret seg til nå? ARGH! Møkka mennesker.

Anonymkode: 4b5dd...d36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så møkkalei denne ukulturen... Jeg er så møkkalei av verden vi lever i! Burde ikke sivilisasjonen faktisk ha endret seg til nå? ARGH! Møkka mennesker.

Anonymkode: 4b5dd...d36

Om man ser på det store bildet altså historisk sett på hvordan verden har utviklet seg så er verden langt bedre nå for de fleste mennesker enn hva den noen sinne har vært.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

Om man ser på det store bildet altså historisk sett på hvordan verden har utviklet seg så er verden langt bedre nå for de fleste mennesker enn hva den noen sinne har vært.  

Det kan godt hende, men på 100 år har vi allerede hatt 2 verdenskriger, og er kanskje i en 3. allerede. HVORFOR lærer mennesker aldri? Hvorfor er det ALLTID krig? HVORFOR har islam-kulturen sendt seg tilbake til middelalderen? Som sagt, jeg er møkkalei nå.

Anonymkode: 4b5dd...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende, men på 100 år har vi allerede hatt 2 verdenskriger, og er kanskje i en 3. allerede. HVORFOR lærer mennesker aldri? Hvorfor er det ALLTID krig? HVORFOR har islam-kulturen sendt seg tilbake til middelalderen? Som sagt, jeg er møkkalei nå.

Anonymkode: 4b5dd...d36

Det er langt mindre kriger nå i verden enn noen ganger i historien.

Kanskje du skal prøve og se litt på de positive sidene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så møkkalei denne ukulturen... Jeg er så møkkalei av verden vi lever i! Burde ikke sivilisasjonen faktisk ha endret seg til nå? ARGH! Møkka mennesker.

Anonymkode: 4b5dd...d36

Den gjør jo det fortløpende. Vi er bare ikke i synk; utvikling skjer med ulik fart ulike steder basert på rammene av samfunnet endringen skjer i. 

Det du skal legge merke til er nemlig følgende : det var 35 undommer som aktivt brøt den sosiale konteksten i Iran. Og de er ikke alene, det er en grunn til at det finnes mobilapper for å avdekke moralpolitiet. 

Det er i seg selv ett godt tegn. Det betyr at de folkestrømningene som i sin til ga oss det teokratiske Iran faktisk har en ende og at man kan se en framtid med ett mere liberalt Iran igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor? Selvsagt i den Islamske folkerepublikken Iran. 

Er det slik venstresiden vil ha det i Norge også? 

Anonymkode: 8657a...a23

Vel de ønsker det nok ikke. Men de forstår ikke konsekvensene av den politikken de støtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tom/Loki
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så møkkalei denne ukulturen... Jeg er så møkkalei av verden vi lever i! Burde ikke sivilisasjonen faktisk ha endret seg til nå? ARGH! Møkka mennesker.

Anonymkode: 4b5dd...d36

Ta å les litt historie du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisking er en del av islams stolte tradisjoner. Men jeg synes de burde satset på 100. Det blir liksom så ufullendt med 99.

Samtidig er det helt greit å sexslaver.  Aner jeg en dobbeltmoral? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stan skrev:

Pisking er en del av islams stolte tradisjoner. Men jeg synes de burde satset på 100. Det blir liksom så ufullendt med 99.

Samtidig er det helt greit å sexslaver.  Aner jeg en dobbeltmoral? 

Man kan helt klart hevde at pisking er en stolt tradisjon i Norge også, og sette spørsmål om hvorfor vi som er så opptatt det opprinnelige Norske, blir så opprørt når en norsk forsker spisset ett budskap om at fanger burde få muligheten til å velge mellom fengselstraff eller pisking. (Poenget hans var ikke egentlig at pisking var bedre, men at fengsel er mer skadelig enn vi tror.)

Det handler om en annen verdikontekst, og hvis du har delt opp verden i egentlige mennesker og slaver, er det ikke noen nødvendig verdikonflikt mellom hvordan du behandler mennesker og slaver ulikt. Det blir litt hvordan vi behandler pattedyr av homo sapiens i forhold til stort sett alle andre dyr. Er du klar til å ta det naturlige steget videre og bli veganer ?

Det viktigste er uansett at du snakker om to veldig forskjellige linjer av islam, slaver generelt og sexslaver spesielt har ingen rom i Iran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke det.

Anonymkode: 0dae9...e62

Sant, det går nok fortere enn som så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...