Gå til innhold

Hvor mye koster en privatvisning for selger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært en del på visninger i Stavangerområdet de siste ukene, flertallet privatvisninger, da boligene ikke har blitt solgt etter fellesvisning. Det har fått meg til å lure på hvor mye dette egentlig koster for selger? Hva koster en privatvisning hos en typisk eiendomsmegler?

Anonymkode: 31728...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært en del på visninger i Stavangerområdet de siste ukene, flertallet privatvisninger, da boligene ikke har blitt solgt etter fellesvisning. Det har fått meg til å lure på hvor mye dette egentlig koster for selger? Hva koster en privatvisning hos en typisk eiendomsmegler?

Anonymkode: 31728...899

Dette kommer helt an på hvilken "pakke" selger har kjøpt for meglers oppdrag. Hadde du lest det enkelte prospektet på hver enkelt visningsobjekt, så hadde du funnet opplysningene du etterspør her, der. Megler er lovpålagt å opplyse om hva han har for inntekter ved salget. 

Anonymkode: ad38f...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer helt an på hvilken "pakke" selger har kjøpt for meglers oppdrag. Hadde du lest det enkelte prospektet på hver enkelt visningsobjekt, så hadde du funnet opplysningene du etterspør her, der. Megler er lovpålagt å opplyse om hva han har for inntekter ved salget. 

Anonymkode: ad38f...af2

Jeg har vel bare antatt at fellesvisning er dyrere enn privatvisning. For de fleste står det at visninger koster ca 2000 og 2-3 er inkludert i pakken. Det virker (for meg) sprøtt at en privatvisning skal koste 2000? Om du har vanskeligheter med å selge boligen, blir det utrolig dyrt.

Anonymkode: 31728...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp solgt. Før felles visning, var det to private visninger. Megler fakturerte kr 1250 for privatvisning utenfor normal arbeidstid, ingenting for den som var i normal arbeidstid. Må også nevne at megler var tilstede i to timer på felles vising på grunn av stor pågang, og har ikke hørt noe om at dette skal koste oss ekstra. Så kanskje det kommer litt an på megleren og ?

Anonymkode: 23c3d...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte provisjon av salget, ubegrensa antall privatvisningar og fellesvisninga var inkludert i pakkeprisen. Meglar gjorde en kjempegod jobb. Vi hadde 8  privatvisningar og ei fellesvisning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatvisninger kan selger også velge å ha selv, og da koster det vel ingenting?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solavskjerming

Har huset ute nå, inkludert i den ferdige pakken er 2 stk fellesvisning. Visninger utover dette koster 950 kr dersom de foregår utenfor normal arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig solgt bolig, og i den forbindelse var det interesse for privatvisning en uke før oppsatt fellesvisning. Denne privatvisningen gjorde megler det klart at han ikke ville delta på, privatvisninger ble holdt av selger selv. Jeg gjorde det, og det kom fem personer den dagen jeg sa ja til privatvisning. Ble litt varm i topplokket da folk begynte å by som bare det allerede under visningen og rett etterpå. Det var litt styr å administrere det og oppdatere alle underveis. Men det endte med at vi solgte til et meget pent bud vi fikk på den privatvisningen. Budgiveren som vant, ga budet først til oss på kvelden, vi aksepterte, og deretter ga hun budet offisielt til megler morgenen etter. Og vi aksepterte offisielt også.

Denne privatvisningen jeg holdt, og megler ikke deltok på, kostet såvidt jeg vet ikke noe. Det var ikke noe merarbeid eller jobb for megler, så det skulle bare mangle.

Eiendomsmeglerbyrået var Dnb Eiendom.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en pakke til fastpris hvor alt var inkludert, også privatvisninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet ingenting for meg å ha privatvisning siden det var jeg som hadde den selv. Fellesvisninger tok derimot megler seg av.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte boligen i 2012. Megleren  hadde en fellesvisning, men det var også to stykker som ville komme på privat visning før fellesvisning. Så megleren ringte meg og informerte om dette. Han skulle ta 500 kr per hver ekstra visning. Da måtte jeg være ute av boligen. Jeg sa at jeg kan vise dem rundt selv. Sparte 1000 kr på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte i Stavanger nå i vinter, det måtte mange vanlige visninger til, og både vi og megler hadde flere på privatvisning. Dette var inkl i pakken vi hadde kjøpt. Heldigvis, ellers hadde det blitt dyrt, tok halvt år å selge....

Anonymkode: 46b83...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...