Gå til innhold

....


Anonymere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Tenker å slutte med p-piller, hva tenker du om det?". Eller "Jeg skulle hatt mensen for et par dager siden, men den har ikke kommet, kan du kjøpe med en test?". 

Menn responderer bedre på spontan-panikk eller direkte spørsmål sol vil få konsekvens. Å spørre hva han generelt tenker vil nok i ditt tilfelle ikke gi noen reaksjon fra hans side. 

Ja,det var gjerne slik jeg fikk se ekte reaksjoner på eksen i ulike situasjoner. Min nåværende og jeg har god kommunikasjon, men blir han distré, så stiller jeg denne formen spørsmål.  :fnise:

Anonymkode: 98cf1...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. mai 2016 at 11.15, AnonymBruker skrev:

 

Endret av Anonymere
Sletting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adipose

Hva mener du med at du svelget kameler med å spørre? Det er da naturlig å sende ut litt følere, og spørre? 

For øvrig høres det mest ut som at han ikke er helt klar til å forholde seg til det å få barn enda. Du kan ikke gjøre han klar på noe vis. Det eneste du kan gjøre er å kjenne på hvor lenge du selv kan vente. Selvom han ikke vil snakke, så kan du jo gi han en beskjed, de går jo åpenbart inn når han bruker dem mot deg senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. mai 2016 at 11.21, Adipose skrev:

 

 

Endret av Anonymere
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med mannen min i over ti år, men i blant når noe føles litt vanskelig å sette ord på, så har jeg skrevet brev til ham (eller en lang melding). Sist var vedrørende en greie på soverommet. Det var ikke en anklage, bare noe jeg følte var litt pinlig å ta opp, og jeg sleit med å sette ord på det. Jeg forsøkte å åpne for diskusjon et par ganger, men feiget ut. Så da innledet jeg en mail med det jeg skriver her, og hoppet i det. Og rett etter jeg trykka seg så sa jeg "jeg føler meg teit, men jeg sendte deg en mail nå....".

Hva med å prøve det? Skrive at du har lyst til å diskutere fremtiden deres sammen, hvilke tanker og ønsker han har. Skriv gjerne innledningsvis at du ikke har tenkt å be om å starte familie i dag, men at du vil vite hva han tenker... og om han tenker at det skal skje om 1 år eller om 10 år.

Anonymkode: 8f004...471

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adipose
5 minutter siden, Anonymere skrev:

Fordi jeg synes det er vanskelig å skal sitte å snakke med en vegg. Der er null reaksjon og intet svar. Det er riemlig kleint for vi snakker om alt annet. 

Det er jo det jeg ønsker svar på. Om han ser for seg å fylle 40 før han ønsker barn og om han vil ha med meg. Viss det er tilfelle at han ikke vil ha med meg, så mener jeg at jeg har rett på vite det. 

 

Ja, er ikke uenig i at han godt kan svare. Mente bare at hvis han ikke vil svare, så får du ikke gjort noe med det. Da må du bare finne ut av hvor mye du vil finne deg i, dessverre. Men det at han kan snakke om alt annet, bare ikke barn, tyder jo på at det er noe med det som er vrient for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonymere skrev:

Fordi jeg synes det er vanskelig å skal sitte å snakke med en vegg. Der er null reaksjon og intet svar. Det er riemlig kleint for vi snakker om alt annet. 

Det er jo det jeg ønsker svar på. Om han ser for seg å fylle 40 før han ønsker barn og om han vil ha med meg. Viss det er tilfelle at han ikke vil ha med meg, så mener jeg at jeg har rett på vite det. 

 

Helt enig i at du har rett til å vite det, og det var akkurat det jeg ville sagt til han også. Jeg sa til eksen min at det var viktigere for meg å få barn enn å være sammen med han, så hvis han ikke så for seg det samme som meg så måtte han si det. Han sa han så for seg det samme som meg, men ett år etterpå ble det slutt. Han har ny dame nå, og de har fremdeles ikke barn og han har ikke lyst på heller, i følge det han sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Tenker å slutte med p-piller, hva tenker du om det?". Eller "Jeg skulle hatt mensen for et par dager siden, men den har ikke kommet, kan du kjøpe med en test?". 

Menn responderer bedre på spontan-panikk eller direkte spørsmål sol vil få konsekvens. Å spørre hva han generelt tenker vil nok i ditt tilfelle ikke gi noen reaksjon fra hans side. 

Ja,det var gjerne slik jeg fikk se ekte reaksjoner på eksen i ulike situasjoner. Min nåværende og jeg har god kommunikasjon, men blir han distré, så stiller jeg denne formen spørsmål.  :fnise:

Anonymkode: 98cf1...7d2

Eller så går det ann å skaffe seg en partner som man ikke må tvinge til å snakke? :laugh:

 

Ts, du sier du "vet" han vil ha barn? hvordan vet du det? for det kan hende han løy i starten av forholdet fordi han var redd for å bli dumpet. 
Det kan jo være hundre grunner til at han forlater samtalen. Kanskje er han redd, kanskje vil han ikke, kanskje har han funnet ut at han er ikke i stand til å produsere barn, kanskje han ikke elsker deg osv, vet jo det ikke før du har tvunget ordene ut av han.

Nå forstår jeg ikke hvordan du "godtar" at han bare forlater samtalen. Altså, du kan ikke holde han fast, og hvis han drar så hadde jeg bare latt han. Men når han kommer tilbake minn han på at denne taktikken om å unngå samtale ikke fungerer, for du har ikke glemt det bare fordi han låste seg på badet i en halvtime. 
Det er tilsynelatende noe problematisk her, og jeg hadde forsøkt å finne ut hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. mai 2016 at 12.01, HomelessIcecream skrev:

 

Endret av Anonymere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...