Gå til innhold

Foreldrepenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan være denne burde lagt på økonomi...

 

Jeg jobber som adjunkt på en barneskole og til høsten blir jeg mor. Jeg prøver å finne ut av permisjonssøknaden, men en må visst ha adjunkt med opprykk ( :P ) for å forstå den.

 

Jeg får feriepenger fra min arbeidsgiver i juli. Vil dette endre seg om jeg velger å ta ut ferien min etter permisjonsslutt, sånn ca i jan 2018? Vil jeg få feriepenger når jeg velger å ta ferie eller er det jobben som bestemmer når jeg får feriepengene?

 

Hva med alle alle helligdagen i permisjonsåret mitt? Kan jeg hoppe over de og forlenge permisjonen min? 

 

Jeg skal starte å jobbe jan 2018. Permisjonen min er ferdig i september og jeg planlegger å ta ulønnet frem til nyttår. Kan jeg føre opp at jeg har permisjon til 21. desember, da skolen slutter. 

 

Som du sikkert forstår så prøver jeg å finne muligheter for at jeg kan være lengst hjemme med barnet mitt. Vi lærere har en litt annen ferie"oppsett" enn andre arbiedistakere. Vi har 5 uker tvungen ferie i juli. 

 

Noen som kan forklare dette på en enkel måte?

 Jeg føler meg absolutt ikke høyskoleutdannet når jeg prøver å forstå dette.  Takker for svar!

Anonymkode: 281f2...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting til:

Det lureste er vel at far tar ut ferie enten før eller etter meg om jeg må ta ferien i juli? 

Anonymkode: 281f2...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange Spm ville jeg tatt de med til NAV, her vil du få ulike svar. Lykke til 😊

Anonymkode: 461f6...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får feriepenger i juli uansett. Lærere kan ikke velge når de vil ha ferie eller feriepenger.

Du kan ikke hoppe over helligdager, du er ansatt gjennom hele skoleåret og da er disse dagene medberegnet.