Gå til innhold

Hvordan pakke smart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man skal på ferie 1 uke til varmere strøk, hvordan pakke smart? Jeg pakker alltid alt for mye. Trenger åpenbart luftig tøy som ikke veier så mye, men har et problem, det er maksvekt på 15 kg (og 5 kg håndbagasje..) og jeg må ha med meg noe tungt, nemlig metallbokser med morsmelkerstatning til babyen min. Det vil stjele litt vekt, men kanskje ikke mer enn 500g-2 kg. Men det er jo mye tøy det, da. 

Men hvordan pakker du? Hvor mye pakker du? Tar du toalettveske etc som håndbagasje? 

Anonymkode: 7717e...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Jeg reiser nesten alltid kun med håndbagasje, uansett hvor lenge jeg skal være borte. Har med nok klær til syv dager (ikke masse forskjellige antrekk). Klærne kan vaskes der jeg er når alt er skittent. Har med toalettsaker i en pose, mest bare sminkegreier, bruker gamle linseetuier til ulike væsker om jeg ikke skal være så lenge borte. Ruller opp klærne, og har et system i kofferten. Har også med ladere og kanskje et par ekstra sko (om jeg gjør det, pakker jeg sokker oppi skoene). Kan også ta med håndkle om jeg skal bo på mange ulike vandrerhjem.

Andre viktige småting har jeg i håndveska ved siden av, som pass, mobil, bankkort, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5.2016 at 10.15, Linaria skrev:

Jeg reiser nesten alltid kun med håndbagasje, uansett hvor lenge jeg skal være borte. Har med nok klær til syv dager (ikke masse forskjellige antrekk). Klærne kan vaskes der jeg er når alt er skittent. Har med toalettsaker i en pose, mest bare sminkegreier, bruker gamle linseetuier til ulike væsker om jeg ikke skal være så lenge borte. Ruller opp klærne, og har et system i kofferten. Har også med ladere og kanskje et par ekstra sko (om jeg gjør det, pakker jeg sokker oppi skoene). Kan også ta med håndkle om jeg skal bo på mange ulike vandrerhjem.

Andre viktige småting har jeg i håndveska ved siden av, som pass, mobil, bankkort, osv. 

Takk, her var det mange gode tips!

Anonymkode: 7717e...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegg antrekk med basisplagg du kan bruke flere ganger, så slipper du å ha med noe du ikke kommer til å bruke. Vil anbefale å utnytte hele håndbagasjen og ha fem kg i den. Du kan også kjøpe tyngre toalettsaker som sjampo, balsam, såpe osv der du skal feriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
2 timer siden, Rosaprosa20 skrev:

Planlegg antrekk med basisplagg du kan bruke flere ganger, så slipper du å ha med noe du ikke kommer til å bruke. Vil anbefale å utnytte hele håndbagasjen og ha fem kg i den. Du kan også kjøpe tyngre toalettsaker som sjampo, balsam, såpe osv der du skal feriere.

Man kan vel ofte ha mer enn fem kg håndbagasje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Linaria skrev:

Man kan vel ofte ha mer enn fem kg håndbagasje? 

Nei.

Anonymkode: 7717e...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rosaprosa20 skrev:

Planlegg antrekk med basisplagg du kan bruke flere ganger, så slipper du å ha med noe du ikke kommer til å bruke. Vil anbefale å utnytte hele håndbagasjen og ha fem kg i den. Du kan også kjøpe tyngre toalettsaker som sjampo, balsam, såpe osv der du skal feriere.

Tenkte å helle over såpe i små beholdere.

Anonymkode: 7717e...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 7717e...d31

Sorry, leste ikke startposten nok. Fem kilo er litt lite, ja. Hvem flyr du med?

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...